Kommentarer till aktuella upphandlingar 2007-08

Startat av Jan, 27 maj 2007, 10:36:44 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Greger Larsson

Citat från: Jan skrivet 15 augusti 2009, 11:33:55 AM
Inget angående trafiken som ligger ute hos Västerbotten med trafikstart den 1 januari 2010?

Den blev som utlovat klar före semestrarna.

Jan

I branschen i 40 år

Sundås

Upphandligen av skolskjutsar i Emmaboda kommun är klar, Dacke Buss tappade den mesta av trafiken, Netto Taxi och Bergkvarabuss vann trafik.

Har dock inte sett något tilldelningsbeslut/resultat än.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Jan

Har svar kommit på anbudsrundan i Västerbotten på den trafik som har start i januari 2010?
I branschen i 40 år

Ersa

Citat från: Jan skrivet 15 augusti 2009, 20:08:08 PM
And the winner.......?

Hade det blivit någon annan än Skelleftebuss som vunnit hade det varit ett rejält liv här i forumet. ;)

Bussmicke

Citat från: Sundås skrivet 19 augusti 2009, 11:07:07 AM
Upphandligen av skolskjutsar i Emmaboda kommun är klar, Dacke Buss tappade den mesta av trafiken, Netto Taxi och Bergkvarabuss vann trafik.

Har dock inte sett något tilldelningsbeslut/resultat än.

Gäller detta de linjelagda skolskjutsarna?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås

Citat från: Lars Ödlund skrivet 21 augusti 2009, 10:32:08 AM
Nej, dessa upphandlades av KLT i berörda kommuner, Emmaboda liksom Borgholm mfl kommuner upphandlar sina skolskjutsar själv.

Det är KLT som hållit i upphandlingen (anlitade av kommunen), och skjutsarna kommer att vara linjelagda i fortsättningen.

Sundås

Citat från: Lars Ödlund skrivet 24 augusti 2009, 12:54:35 PM
Jasså man har sällat sig till de andra kommunerna i närområdet nu, Borgholm ligger dock fortfarande utanför detta samarbete.

Samtidigt vill man gynna de lokala näringsidkarna, vilket det inte blev nu direkt...

Jan

Citat från: Sundås skrivet 24 augusti 2009, 14:09:45 PM
Samtidigt vill man gynna de lokala näringsidkarna, vilket det inte blev nu direkt...

Upphandlarna ser endast till priset och tar då den som ligger lägst i pris.
I branschen i 40 år

Sundås

Citat från: Lars Ödlund skrivet 24 augusti 2009, 14:56:19 PM
Det var väl hyfsat lokalt?

Dackebuss ägs av Flexbusskoncernen med säte i Nybro, Bergkvarabuss har säte i Kalmar och Nettotaxi ägs av Gryfeldt bil med verksamhet i stora delar av Kalmar län

Ja, hyfsat, i och för sig. Men de menade nog snarare de som finns inom kommungränserna..

Kan för övrigt tillägga att Taxi Emma tog hem särskolekörningen.

Tror även att Thomas Service-Taxi tagit hem något då det synts någon sådan i byn sista dagarna. Har dock fortfarande inte sett till något tilldelningsbeslut..

F.ö. sågs i annonserna från iallafall ett av bolagen när de sökte personal: "Gärna pensionärer", det kan man ju också ha åsikter om..

Wetjo

Citat från: Lars Ödlund skrivet 24 augusti 2009, 16:13:28 PM
Nettotaxi ja, men det är ju en viss vits med detta, många skoluppdrag kan ju vara ett par timmar om dagen bara och då är det svårt att rekrytera förare, sådant passar ju en pensionär eller en egen företagare som behöver fylla ut med jobb.

Dessutom är det ju lägre arbetsgivaravgift... ;)

kurre

Ingen som vet när beskedet för Frölunda kommer idag?

Mattias Andersson

Citat från: kurre skrivet 25 augusti 2009, 12:36:00 PM
Ingen som vet när beskedet för Frölunda kommer idag?

Det skulle kommit igår ju :(

Ev kan det ta några dagar till..

kurre

Det var väl styrelsmöte igår och besked idag?

Mattias Andersson

Ja,så va det nog.

Men enligt besked på annan tråd så ev imorgon kommer beskedet,om än
kanske i eftermiddag/kväll.