Gladös nya 9700 (XYJ518) [4 bilder]

Startat av Ante, 12 juli 2007, 21:20:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ante

I Tisdags var jag nere på Stadsgården 167 och fotade, och bland myllret av bussar var det en som drog till sig min blick lite extra.
Det var Gladös nya 9700 som stog där. Pratade med föraren en stund och fick sedan gå in och ta några bilder därifrån.
Här är resultatet.

Ska jag vara ärlig så tycker inte jag det skiljer mycket från den gamla 9700:an. Men den fick en välbehövlig face-lift :)

/A

Magne

For en nydelig buss! Jeg har egentlig ikke annet å si enn at jeg elsker denne bussen! Facelift i HD er helt fantastisk! Herlige bilder Ante!

Johan B

Detta uppskattades! Mycket snygga bilder på lika snygg buss. De 9700 som Byberg ska ha, är det turistbussar eller linjevagnar?

M224

Milan

Citat från: Ante skrivet 12 juli 2007, 21:20:17 PM
I Tisdags var jag nere på Stadsgården 167 och fotade, och bland myllret av bussar var det en som drog till sig min blick lite extra.
Det var Gladös nya 9700 som stog där. Pratade med föraren en stund och fick sedan gå in och ta några bilder därifrån.
Här är resultatet.

Ska jag vara ärlig så tycker inte jag det skiljer mycket från den gamla 9700:an. Men den fick en välbehövlig face-lift :)

/A

Kärlek ;) <3

Ante

Citat från: Johan B skrivet 13 juli 2007, 16:57:55 PM
Detta uppskattades! Mycket snygga bilder på lika snygg buss. De 9700 som Byberg ska ha, är det turistbussar eller linjevagnar?

En av bussarna kommer motsvara 9700 H, och de 2 andra 9700 S. Så man kan väl säga att det är linjevagnar :D
9700 H:n rullade förresten upp från Stockholm idag mot Östersund, så den borde vara i sitt nya hem nästa vecka.
Hade ingen möjlighet att fota den här nere i Sthlm, TYVÄRR.

/A

Jacob med C

Fick du regnummern på bussarna som ska till Byberg???
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Ersa

Citat från: Johan B skrivet 13 juli 2007, 16:57:55 PM

När man börjar komma upp i Västernorrland, Jämtland och norröver är turist- och linjevagnar i princip samma sak. En buss i samma storlek som en Carrus Star 502/602 är en bra "kombibuss" att ha både på linje samt i beställning.

Undantaget är de fåtal Vegor som finns i krokarna. Dessa är enbart linjevagnar.

Jan

Jag tycker inte om faceliften. Men det är väl så att smaken är som baken.....
I branschen i 40 år