Dagens resa Malmö - Köpenhamn.

Startat av Nupski, 28 oktober 2008, 23:58:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nupski

Började fridagen tidigt med att först ringa och väcka min bror och sedan åka Säfflebussen ner till Malmö med 9 avgången från Göteborg.

Vädret i halland var inget att hurra över och jag hoppades på bättring.

Men när vi kom ner till Malmö så sken solen. Men mitt humör havererade ganska snabbt, det verkar inte vara många malmöiter som gillar göteborgsdialekt.

*Bildvarning, nästa bild kan uppfattas stötande.

En gummirumpa tog oss över plasket.

Första bussen som man mötte när man klivit ur stationsbyggnaden.

Sen kom en till. Denne föraren verkade gömma sig när kameran dök upp.

Och denna dolde ansiktet.

Så höll de på tills det var dags för en pilsner och mörkret kom så vi åkte hem med den röda Säfflebussen, inget stativ så ingen bild  :(. Positivt med Köpenhamn är att förarna inte jagar ikapp dig som de gör i Stockholm.

Möllers

trevliga bilder tomas.
Hur gjorde du ner du skulle till Köpenhamn hade du rebatt kort då  ???
Jag visste man kunde inte åka till köpenhamn med säfflebussen då vet jag det till nästa år kan jag åka med den ditt då bara jag slipper tåget.
Men kan jagh med ta bussen swebus express ditt med men hur gör man man ska betala då på säfflebussen eller swebus expressen.
Jag vet finns ett ställe i nyhamnen man går in där kanman köpa biljet då där inne då heller på bussen  ??? ::)

Nupski

Citat från: Mattias Möller. skrivet 29 oktober 2008, 00:08:10 AM
trevliga bilder tomas.
Jag visste man kunde inte åka till köpenhamn med säfflebussen då vet jag det till nästa år kan jag åka med den ditt då bara jag slipper tåget.
Men kan jagh med ta bussen swebus express ditt med men hur gör man man ska betala då på säfflebussen eller swebus expressen.
Jag vet finns ett ställe i nyhamnen man går in där kanman köpa biljet då där inne då heller på bussen  ??? ::)

Jag handlade biljett via nätet, snabbt och smidigt.

http://www.safflebussen.se/

Möllers

aha okey hur lånt tid tar det ner man får biljeten då.
Är det en rutur blijet då man kan åka tillbaka då man samma biljett då till malmö  ::)

Simon Bertilsson

Citat från: Mattias Möller. skrivet 29 oktober 2008, 00:08:10 AM
trevliga bilder tomas.

Varför denna rädsla för tåget?
Det kan ju inte bli smidigare. Du stiger på i Landskrona och stiger av i Köpenhamn, helt utan byte. Dessutom kan du köpa tur och retur.

Möllers

Kollade på Google lite så hittade jag denna bild på en blijet maskin.
Dom har jag lättat efter lägge sen jag har aldrig tyckt på en sån för så är det svårt att veta vad man ska göra ner man kommer till en sån biljet maskin.
Som tur är står det på bilden vad man ska göra 1-2-3-4 så vidare är bra så kan jag lära sig genom bilden.
Så kommer jag ta tåget nästa gång skiter i bussen vinner jag massor tid med.
Därför jag håll mig borta ifån tåget så jag visste inte sån maskin fånga alls nu vet jag genom bilden ju har jag inget tåg räsla mer  :)
Men finns det en skånetrafikens blijet i Köpenhamn då tro  ???
http://www.blekingetrafiken.se/upload/Images/Biljetter%20&%20priser/Kortautomat.JPG

Simon Bertilsson

Ja, det finns kortautomat för Skånetrafiken i Köbenhavn, men du kan köpa Tur och Retur redan från Landskrona. :)

Möllers

Jo sog det man kan ta tur o retur där vad är det skillad på busniss o standard där på tur o retur  ???

Möllers

Kollade lite på tåg tabelen jo tänker åka till Lund den 19 Nov blir bara lund då tar jag tåget då för fösta gången.
Jo det ska bli spännade har en fråga finns den blå neoplan kvar i Lund  ???

virtual1

Citat
Så höll de på tills det var dags för en pilsner och mörkret kom så vi åkte hem med den röda Säfflebussen, inget stativ så ingen bild  :(. Positivt med Köpenhamn är att förarna inte jagar ikapp dig som de gör i Stockholm.

Vad gör de sa du???? - visar du fingret åt förarna eller? *ler* - vet inte hur många tusen bilder jag tagit här, o den enda gång jag haft problem var vid Jakobsberg för ett halvår sen ungefär!

Möllers

Har aldrig haft problem ner jag fotar o så men har fått finget ifrån Lastbils förare 2 gånger ellerfall.

Nupski

Citat från: virtual1 skrivet 29 oktober 2008, 21:43:26 PM
Vad gör de sa du???? - visar du fingret åt förarna eller? *ler* - vet inte hur många tusen bilder jag tagit här, o den enda gång jag haft problem var vid Jakobsberg för ett halvår sen ungefär!

Nej jag pekar inte finger och använder ingen blixt. Sist jag var i Stockholm så jag jag upp till Hornsgatan från hotellet för att ta bussen till Stockholms Södra, tog fram kameran när bussen anlände tog en bild. Klev sedan på bussen visade mitt kort och helt plötsligt fick föraren spel och ville ha min kamera, han hotade med polis och allt möjligt så jag klev av och tog nästa buss. I Köpenhamn så gömde sig förarna alternativt höll för ansiktet när jag tog kort på dem. Kanske jag ser skum ut  ::).

Rickard

- "*Bildvarning, nästa bild kan uppfattas stötande. En gummirumpa tog oss över plasket."

Snarare bildtexten och inte bilden som kan uppfattas som stötande, men jag tyckte den var fyndig i alla fall!  ;)

Nupski

Citat från: Rickard skrivet 30 oktober 2008, 03:21:14 AM
- "*Bildvarning, nästa bild kan uppfattas stötande. En gummirumpa tog oss över plasket."

Snarare bildtexten och inte bilden som kan uppfattas som stötande, men jag tyckte den var fyndig i alla fall!  ;)

Tågbild i ett bussforum är väl nog stötande?

Rickard