Huvudmeny

This autumn...

Startat av Mikael Ringmarck, 25 oktober 2008, 11:55:01 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck

....in a cold, cold place called Cherepovec...she's still alive, but will we ever see her again?  :P

Kvarne

Fina bilder...men varför skriver du på engelska...?!  ??? :) ;D
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

76

Läs texten med en mörk basröst modell filmtrailer.

Mikael Ringmarck

Citat från: 76 skrivet 25 oktober 2008, 16:42:08 PM
Läs texten med en mörk basröst modell filmtrailer.

Huvudet på spiken där  ;D

Kvarne

Äntligen.....Efter mycket lång vänta så har svaret på frågan kommit!
Yes! We will see here again!

Saknar henne....3279 var en trevlig buss....

3279 i Cherepovec
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

virtual1

Citat från: Mrbuss skrivet 25 oktober 2008, 11:55:01 AM
....in a cold, cold place called Cherepovec...she's still alive, but will we ever see her again?  :P

Det _där_ var en sinnessjukt snygg bild!!!!!

Robban

....undrar vad det var för knäppgök som fick i uppgift att montera registreringsskylt samt SL emblem i fronten när den gick här hemma i Sverige, ser ju helgalet ut juh fast i bild 2 verkar det ju som herr chauffören försökt få bort skylten med ett besök i snödrivan  ;D

Det har ju snackats tidigare här i forumet om varför man inte avstripar bussar som bl.a går på export men den här tycker jag passar in ändå på nåt sätt.

Om man kollar in lite på skyltningen när den var i Sverige och sen när den kommit till Ryssland så tycker jag att typsnittet inte är lika eller har jag fel? olika siffror bl.a.
Nu vet jag inte vad enheten heter som styr skylteriet just i denna buss (Brose C90 osv) men jag har svårt att tänka mej att alla dom bolag som köper in dessa bussar sitter med utrustning för att ladda in ny programvara.

Tack för fina bilder.

/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

virtual1

Citat från: Robban skrivet 05 februari 2009, 21:53:33 PM
Om man kollar in lite på skyltningen när den var i Sverige och sen när den kommit till Ryssland så tycker jag att typsnittet inte är lika eller har jag fel? olika siffror bl.a.
Nu vet jag inte vad enheten heter som styr skylteriet just i denna buss (Brose C90 osv) men jag har svårt att tänka mej att alla dom bolag som köper in dessa bussar sitter med utrustning för att ladda in ny programvara.

Tack för fina bilder.

/Robban

? Tycker 3:an ser identisk ut på bilderna sverige/ryssland, f.ö. känner jag absolut igen typsnittet på den ryska bussen!

Robban

Hmm ser nu i efterhand att det även skiljer lite på dom båda bilderna från Sverige men det kanske har att göra med att det är 2 rader på den ena skyltningen och då blir siffrornas höjd också lite annorlunda??

Är det rampkopplingen som finns bakom luckan i nedre högra hörnet på stötfångaren fram??
/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

JAB

Citat från: Robban skrivet 05 februari 2009, 22:09:29 PM
Hmm ser nu i efterhand att det även skiljer lite på dom båda bilderna från Sverige men det kanske har att göra med att det är 2 rader på den ena skyltningen och då blir siffrornas höjd också lite annorlunda??

Är det rampkopplingen som finns bakom luckan i nedre högra hörnet på stötfångaren fram??
/Robban

Just den destinationen "Blackebergs gård" orsakade länge att linjenumret visades med mindre siffror än normalt, på bilderna från öst framgår att skylten har SL-typsnitt fortfarande...

Mattias

Citat från: Robban skrivet 05 februari 2009, 22:09:29 PM

/Robban

Yes, rampkopplingslucka a´la integrerad i stötfångare. Rätt snyggt enligt min mening.

//M
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header