Lite trångt för en boggibuss

Startat av Cyklisten, 20 oktober 2008, 00:48:55 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Bertilsson

Citat från: Andersson skrivet 20 oktober 2008, 17:51:55 PM
Och jag som trodde det var tvärt om.

På en bil med styrande stödaxel, följer överhänget väldigt fint. Samtidigt som bilen får bättre vändradie, så följer överhänget fint istället för att svepa över. Helt kanon om du frågar mig!

JDS

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 20 oktober 2008, 18:01:27 PM
På en bil med styrande stödaxel, följer överhänget väldigt fint. Samtidigt som bilen får bättre vändradie, så följer överhänget fint istället för att svepa över. Helt kanon om du frågar mig!


Simon, vet inte om du läste mitt senaste inlägg men när du skriver "överhänget" så får du nog precisera vilken ände av bilen du menar för att det ska bli lättare att förstå dig!

Andersson

Tänkte inte så mycket på det främre överhänget (drabbar inte mig så mycket i lastbilen) men det blir ju lättare att handskas med om man har styrbar löp.

Det bakre överhänget svänger ju dock mera när man har styrbart, kanon på lastbilen då det drar ut vagnen i svängarna, gör rätt mycket när det är trångt. (Har styrbart på "min" FH)

Mattias

Snygg bild på snygg buss för övrigt...

//M
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header

Walter

Citat från: Cyklisten skrivet 20 oktober 2008, 00:48:55 AM
Korsningen Djäknegetan (eller är det Prostgatan?)/Norra Vallgatan


Den sista biten mot N Vallgatan heter Prostgatan. Det folk i allmänhet tror är Djäknegatan är egentligen tre gator, Studentgatan (vid Hansacompagniet) Djäknegatan och sedan Prostgatan. Tack för dina bilder du lagt upp.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!