4204 gör sig hemmastadd

Startat av Mikael Ringmarck, 01 oktober 2008, 15:03:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck

Som flera av er säkert har läst är Swebus 4204 flyttad från Bromma till Märsta, här är en bild från första dagen i nya trafikområdet. Hoppas man tar väl hand om henne - det var en av de bästa MaxCi-vagnarna vi hade!  :-\

Bussmicke

Kameran skulle riktats lite åt höger..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jan

Citat från: Mrbuss skrivet 01 oktober 2008, 15:03:52 PM
Som flera av er säkert har läst är Swebus 4204 flyttad från Bromma till Märsta, här är en bild från första dagen i nya trafikområdet. Hoppas man tar väl hand om henne - det var en av de bästa MaxCi-vagnarna vi hade!  :-\

När får Ni tillbaka er MB som finns i Västerbotten?
I branschen i 40 år

Mikael Ringmarck

Citat från: Bussmicke skrivet 01 oktober 2008, 16:02:06 PM
Kameran skulle riktats lite åt höger..

Nja, jag tror du skulle bli ganska besviken då också - 0817 var det jag körde ;D

Jan: De två MB som rullar i Umeå skall inte tillbaka till Bromma utan kommer att förpassas till Botkyrka.

Bussmicke

Citat från: Mrbuss skrivet 02 oktober 2008, 12:01:04 PM
Nja, jag tror du skulle bli ganska besviken då också - 0817 var det jag körde ;D

Det var det jag menade, är det inte ditt nylle som sticker fram i bildkanten?
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael Ringmarck

Bussmicke

Dåså, alltså skulle hon riktat kameran något mer åt höger..
//Bussmicke.

Cero

Är det Swebus plan att exportera alla Scania (förutom etanolbussarna i Botkyrka) till Arriva via Märsta? Smart plan för att bli av med sitt hatmärke i så fall.

Ersa

Citat från: Mrbuss skrivet 02 oktober 2008, 12:01:04 PM
Jan: De två MB som rullar i Umeå skall inte tillbaka till Bromma utan kommer att förpassas till Botkyrka.

Mersorna får lämna Umeå för Botkyrka så snart de kan ersättas av två nya B9S. Om Säfflefabriken är snabb kan de första leveranserna nog ske tidigast i slutet på oktober eller början på november. I slutet av november är chancherna goda att allt är enhetligt blått i Umeå stad. :)