Huvudmeny

Höstbilder från norr

Startat av Marc, 23 september 2008, 19:47:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Fortsätter väl lite på temat Norrland, där nu hösten är på intågande:

Umeälven i Lycksele en tidig höstkväll, Swebus 4535 passerar på väg mot Umeå.

Vägmiljö i kullar, att jämna ut underlaget var nog inte tal om!

Älvsbyn busstation, byte till Folkabuss för bärplockare! Älvsbyn visade sig vara en riktig handelsplats när det gäller bär.

I Tornedalen rullar denna skolbuss. Någon som känner igen bussen? Jönköping...

Kiruna när det är som vackrast!

Sist en miljöbild, inte i varje stad som man har denn utsikt från centrumgatan!

Förra gången jag var i Kiruna såg det ut så här, men visst har varje årstid sin charm?

I nästa bildserie så lämnar vi landet och drar till grannen i väst!

Patrik

bussgrabben

Citat från: Marc skrivet 23 september 2008, 19:47:14 PM

Umeälven i Lycksele en tidig höstkväll, Swebus 4535 passerar på väg mot Umeå.

Vilken underbar bild.

Frippe Fribas

Härligt som vanligt, kul med lite bilder från annorlunda platser.
Älvsbyn och bär ja, påminner mig om när jag och en kollega i lumpen fick larm om utländska bärplockare i närheten av berget där vi tjänstgjorde.
Trots att jag inte ingick i den ordinarie vaktstyrkan var det bara att utrusta sig med en batong och slänga sig i en 245:a varpå vi gjorde entré i blåbärslandet med dragen batong resp. k-pist till bärplockarnas stora förskräckelse...  ;D
//Fredrik

bjalle

Muk

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ronni Svensson

Hej
Det er gode billeder du har taget

LinusG

inte var det du som var och fotade i Arvidsjaur en dag ?

//linus

Marc

Jodå, sittandes på ett elskåp spanade jag på eländet med bygget i rondellen... :)

Ersa

Citat från: Marc skrivet 23 september 2008, 19:47:14 PM

Vägmiljö i kullar, att jämna ut underlaget var nog inte tal om!

Åh, Norrfors. "Klass mot klass" står det sprayat på järnvägsviadukten i fjärran, och detta har stått där i många herrans år. Riktiga vänsterslogans istället för meningslösa tags är nästan en del av södra Västerbotten.

E12:an mellan Umeå och Vännäs är länets sorgebarn. Vägen renoveras om och om igen, ungefär lika ofta som Roslagsbanans spår, och har varit ett bekymmer för trafikanter i många decennier.
http://www.vv.se/templates/Pressrelease____17849.aspx
http://www.sr.se/cgi-bin/vasterbotten/nyheter/artikel.asp?artikel=1361853
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33919&a=1032826&from=rss

Krille

Citat från: Verspieder skrivet 26 september 2008, 21:13:36 PM
E12:an mellan Umeå och Vännäs är länets sorgebarn. Vägen renoveras om och om igen, ungefär lika ofta som Roslagsbanans spår, och har varit ett bekymmer för trafikanter i många decennier.

Tja det är ju sjukt att E12:an mellan Vännäs och Umeå är så sorgligt dålig, både beläggningen och vägstandarden.
E4 Skellefteå och 3 mil norrut är ju i princip motorvägsstandard, och vidare norrut 2+1.
Att man inte ordnar till en vettig väg Vännäs-Umeå (Där det säkert färdas mer bilar) är ju skandal.

/K