Huvudmeny

Någon som vet...

Startat av Neopland, 30 augusti 2008, 19:46:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Optimal

Citat från: Neopland skrivet 31 augusti 2008, 22:24:59 PM
Överdrivet hård körning i tätort, kör typ in i ett träd på slutet. Är det normalt?

Kör in i ett träd tror jag inte. Men möjligtvis en gren eller två. Sen går det inte så fort. hastighets bergränsningen kanske är 50 Km/h, fast då ca 30 MPH. Jag har åkt betydligt fortare med Ledbuss, då ingen fara. Vi är inte på platsen å ser inte hur det ser ut. Från en mobilkamera kan allt se trängre ut än vad det är. SÅ detta kallar vi för Normalkörning Med en växellåda som varvar högt, för att man kanske ska tro att det går snabbare än vad det gör.

Optimal

Citat från: Neopland skrivet 31 augusti 2008, 11:50:50 AM
Scania N113 är själva chassiet. CN113 är de färdiga bussarna som var karosserade av Scania själva i Katrineholm.

CLB = Högt golv, vänsterstyrning
CLL = Lågt golv, vänsterstyrning
ALB = Högt golv, ledbuss, vänsterstyrning (finns ej som högerstyrd)
CRB = Högt golv, högerstyrning
CRL = Lågt golv, högerstyrning
DRB = Dubbeldäckare, högerstyrning (finns ej som vänsterstyrd)

Tror att det var så i alla fall...

Kan inte vara CN på denna, så Det inte är Scania Sverige som gjort denna kaross.

Björn Ax

Citat från: Neopland skrivet 31 augusti 2008, 22:24:59 PM
Överdrivet hård körning i tätort, kör typ in i ett träd på slutet. Är det normalt?

he he. Jag har kört in i många träd. Eller inte i träd men grenar iaf.
När gatorna är trånga och träden hänger ut över vägen så är det svårt att missa. Speciellt när det kommer mötande också.

Kanske kunde ha kört lite saktare förbi trädet men chauffören kanske tänkte att han skulle klara utan att träffa grenarna.

Neopland

Citat från: Optimal skrivet 31 augusti 2008, 22:40:59 PM
Kan inte vara CN på denna, så Det inte är Scania Sverige som gjort denna kaross.

Det är en Scania N113 Alexander, den har en Walter Alexander coachbuilders-kaross. Det såldes aldrig några högerstyrda CN113 vad jag vet. Däremot finns det en licenstillverkad MaxCi, tillverkad av East Lancs. Den blev dock ingen succé och tillverkades bara i 12 exemplar.