Jag ber om ursäkt då jag läste ditt inlägg lite slarvigt.
Som jag sker lite tidigare så hade jag en resevagn och den var det löjligt små hjul på så den var bökig att få upp på bussen själv.
Jag kan hålla med dig om att det är lätt att tippa med en tre hjuling får dom är ju gjorda för att köra på plant underlag.
Jag frågade en gång en person som sat vid bakdörren om denna kunda hjälpa mig upp med vagnen på bussen men den tittade på mig som jag ar tokig som bad om hjälp.
Jag har även varit med om att en del killar har erbjudigt mig om att hjälpa till med vagnen.
Det här med att andra ska hjälpa en stackars ensam mamma, fungerar verkligen inte!
Senast idag på ett X2000 tåg mot Göteborg, så var det en mamma med barnvagn som skulle på i vagn 15, men det visade sig att hon hade sin pojkvän med sig, men han var inte direkt intresserad av att hjälpa till...
Och på bussarna ser man ofta friska människor sitta och titta bort, medans man själv får slå i handbromsen och sedan lämna förarplatsen och gå bak för att hjälpa till...
Men Camilla, stå på dig, här i forumet måste vi få vara negativa! Så var inte rädd för att skriva igen...
//R