Huvudmeny

Busslink 4761

Startat av Niclas Rosenius, 04 augusti 2008, 02:10:27 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Då kommer nästa nykomling.

//Niclas

Mikael T Nilsson

Kul! Är bilden tagen i Hornsberg? Har för mig att denna leverans av etanolbussar ska stationeras i Råsta.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Magnus_J

hmm.. är inte hammarby grön plåt?
japp kommer ett 30 tal till råsta hittar i skrivande stund inte vagnfördelningen.

Niclas Rosenius

Citat från: Norrortsmicke skrivet 04 augusti 2008, 10:01:18 AM
Kul! Är bilden tagen i Hornsberg? Har för mig att denna leverans av etanolbussar ska stationeras i Råsta.

Citat från: Magnus_J skrivet 04 augusti 2008, 10:07:28 AM
hmm.. är inte hammarby grön plåt?
japp kommer ett 30 tal till råsta hittar i skrivande stund inte vagnfördelningen.

Ni har fel båda två.

Det är taget nere i Värtahamnen vid SeaWind-terminalen.  ;)

//Niclas

Zella

Chyst bild på en snygg buss... man längtar lite mera till sådana bilder  :)

Cero

Är de höga stolsryggarna ett faktum eller en synvilla? Snygg buss för övrigt.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Cero skrivet 04 augusti 2008, 12:24:57 PM
Är de höga stolsryggarna ett faktum eller en synvilla? Snygg buss för övrigt.

De kan mycket väl vara ett faktum. Jag har på utställningar sett OmniLink med sådana stolar.

Fredde

Har det inte något med bälten att göra? Att dessa inte går att montera på stolar med låg rygg och därför väljer man hög rygg från början?

Krille

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 04 augusti 2008, 12:36:22 PM
De kan mycket väl vara ett faktum. Jag har på utställningar sett OmniLink med sådana stolar.

Liksom LLT:s nya dito

/K

Ersa

Har man bälteskrav i SL-land? Räknas inte hela SL-området som "tätortstrafik" och slipper därför bälten? Missförstå mig rätt nu. Jag är självklart för bälten i bussar, men man blir ju lite lite förvånad över att det kostas på sånt.

Eller har någon tänkt steget längre och insett att denna OmniLink kanske hamnar i ett helt annat område där det är bälteskrav, någon gång under de efterföljande 14-16 åren?  :)

homer

om den är tänkt att gå i innerstan känns de lite märkligt med höga stolar eftersom de knappast krävs bälten för dem linjerna, och om den är tänkt för ytterområdena är de konstigt att den inte fått extraljus någon som Busslink brukar vara duktiga på att montera

Staffan Sävenfjord

Citat från: Krille skrivet 04 augusti 2008, 12:39:10 PM
Liksom LLT:s nya dito

/K

Såg ju OmniLink med höga stolar och bälten i Köpenhamn också:

homer

Om Råsta ska få nya etanoler kommer även de andra etanolgaragen att få nya vagnar?

Magnus_J

en av Hornsbergs vagnarna

Oskar A

Enligt tidigare uppgifter ska Råsta få 35 etanolbussar där fördelningen är 23 stycken led (3721-3743) och 12 korta (4761-4772). Vet inte om Märsta kommer få något men däremot ska Botkyrka få ett antal.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/