Huvudmeny

639 Östhammar

Startat av Bussmicke, 01 augusti 2008, 23:41:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Idag höll man sig borta från slotten och bara för det har väl Delfins Ayats varit där hur många gånger sopm helst.. ;)

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Yujin Zhang

Kul; jag tänkte ju åka till Östhammar idag men så pallade man inte i sista minuten.

Bussmicke

I mitt fall ville jag dit en sista gång innan 639 kliver av scenen där.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Yujin Zhang

Citat från: Bussmicke skrivet 01 augusti 2008, 23:46:11 PM
I mitt fall ville jag dit en sista gång innan 639 kliver av scenen där.

Jag hade tanke där att åka sista 639 från Östhammar på söndagen 17/8 men det blir inte så...ska inte ens vara i Sverige den dagen så...

Fredde

Är det ingen som fotar sista avgången på 639 från Öregrund mot Stockholm då? ;)

Yujin Zhang

Citat från: Fredde_J skrivet 01 augusti 2008, 23:51:11 PM
Är det ingen som fotar sista avgången på 639 från Öregrund mot Stockholm då? ;)

Jag har hört att en från Värmdö ska göra det.  8)

Fredde

CitatJag har hört att en från Värmdö ska göra det. 8)

Ja jag bor i Nacka så det är inte mig du syftar på förstår jag ;)

Robban

Vad kan det vara för text som 5417 har ovanför sin vänstra strålkastare, eller är det bara skräp?
/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

yngrot

KR 150 har ju kul färgsättning ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Niclas Wennerlid

Citat från: Robban skrivet 02 augusti 2008, 06:21:53 AM
Vad kan det vara för text som 5417 har ovanför sin vänstra strålkastare, eller är det bara skräp?
/Robban

Det står rampkoppling. Texten sattes dit när bussarna fick nya P8-kopplingen eftersom de monterade in den på ett annat ställe än var den gamla satt.

//Niclas

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 01 augusti 2008, 23:41:05 PM
Idag höll man sig borta från slotten och bara för det har väl Delfins Ayats varit där hur många gånger sopm helst.. ;)

Trevlig dokumentation av linje 639 i Uppsala län! Intressant bild på KR 150 som ser ut som ett lapptäcke. Det är väl knappast troligt att KR Trafik och Busslink kommer att fortsätta köra hela sträckningen Östhammar-Tekniska högskolan till hösten och skylta om från UL857 till 639 och vice versa i Hallstavik.

I hösttidtabellerna för Norrtälje och UL framgår det att nuvarande UL809 omnumreras till UL808 på sträckan Norrtälje-Edsbro-Knutby. Kommer Busslink att vara trafikutövare på UL808?

En annan intressant iakttagelse jag gjorde i Norrtäljes hösttidtabell var att linje 677 inte behöver trafikeras av bussar med lågt insteg. Symbolen för detta saknas i tidtabellen. Kanske vi får se normalgolvsbussar i form av Volvo / Säffle led som flyttas från Täby/Vaxholm?

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredde

CitatDet står rampkoppling. Texten sattes dit när bussarna fick nya P8-kopplingen eftersom de monterade in den på ett annat ställe än var den gamla satt.

//Niclas

Går den luckan ens att öppna?? :o ;D

CitatEn annan intressant iakttagelse jag gjorde i Norrtäljes hösttidtabell var att linje 677 inte behöver trafikeras av bussar med lågt insteg. Symbolen för detta saknas i tidtabellen. Kanske vi får se normalgolvsbussar i form av Volvo / Säffle led som flyttas från Täby/Vaxholm?

Skulle inte tro det. Om jag minns rätt så var kraven AC, bälten etc. Det finns väl inte på de bussarna du har i tanken?

Mikael T Nilsson

Citat från: Fredde_J skrivet 02 augusti 2008, 10:38:12 AM

Skulle inte tro det. Om jag minns rätt så var kraven AC, bälten etc. Det finns väl inte på de bussarna du har i tanken?

Nej, det är sant. Men det skulle möjligtvis vara 8500-vagnarna 5682-86 i så fall. Jag vet inte om dessa har AC och bälten.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Jonas Strömblad

Citat från: Norrortsmicke skrivet 02 augusti 2008, 10:40:12 AM
Nej, det är sant. Men det skulle möjligtvis vara 8500-vagnarna 5682-86 i så fall. Jag vet inte om dessa har AC och bälten.

Nej, de har varken AC eller bälten.
/J

Mikael T Nilsson

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 02 augusti 2008, 10:50:01 AM
Nej, de har varken AC eller bälten.
/J

Tack för uppgiften. Då är det nog tänkt att röda normalgolvsledbussar ska komplettera de nya blå B9S-vagnarna (6384-88) på linje 677.
Vänliga hälsningar,

Mikael