Dagens sommarpromenad i Malmö (OBS! 17 bilder)

Startat av Cyklisten, 30 juli 2008, 23:55:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Jag är i Malmö minst 6 dagar i veckan, men orkar inte ta någon längre fotorunda när jag är trött efter jobbet. Idag samlade jag mina krafter då det var så fint sommarväder (vilket gjorde fotograferingen lite svårt i vissa lägen) och här är resultatet:

Att detta är Malmö vi pratar om syns direkt på den första bilden (Säfflebussen 3084)

Sedan en BK-Buss som kört lite vilse och fick vända på en trång parkering, även denna i Västra Hamnen

Och så en tysk Turistare någonstans mellan Kockum Fritid och World Trade Center

Sedan tog jag Ringlinjen (moturs) mot Södervärn. Kunde egentligen åka åt andra hållet via Centralen, men passade på att det kom en MAN med AC:n och en av de trevligaste chaufförer jag känner till (i Malmö iaf).

Väl framme vid Södervärn:

Lysekils buss 2180

Veolia 3437. Hur många av dessa finns kvar?

En av de tre Setror som BK-Buss använder i sin BiV trafik för Skånetrafiken

Nu befinner vi oss på Nobelvägen. En Swebus-Säffle kommer från garaget i riktning mot Södervärn. Ska nog gå som linje 132 eller 172, kanske 133.

Två MÄN startar från trafikljusen. Arriva 6651 vs. Swebus 6679

Åter en Säffle 2000NL (LE), denna gången 4928. Skolbuss?  8)

Veoliagaraget, även kallad Värnhemsgaraget. Skulle inte de flytta?

Det var någon slags filminspelning som pågick vid Nobelvägen. Här en Volvo som inte kunde köra för sig själv, då det inte fanns någon luft i däcken  ;)

Swebus 6668 står uppställd vid Elstorps hållplats, på Sallerupsvägen mellan Nobelvägen och Värnhem.

Även MÄN kan vara sexiga, här kommer den sexigaste jag känner till med tanke på de två 6:or i regnr och tre i VIN.
I bakgrunden pågår bygget av det stora butikscentret som skall omvandla hela området...

Horngatan. En Netbus-MAN på väg mot Centralen. Vad är det för modell? Tycker att hjulen verkar små.

Arriva 6222 kommer strax att passera tunneln under Frihamnsviadukten.

En Flygbuss på Norra Vallgatan har precis passerat Slussplan, där den gamla busstationen låg för ca. ett år sedan. Föraren hälsar vänligt, men jag hann aldrig hälsa tillbaks.

Hemresan skedde med en Regina, tåget blev inställd på sträckan Eslöv-Höör pga. försening som orsakades av personalbrist.
Här på en annars oanvänt spår 2 i Eslöv.

Hoppas ni gillar bilderna, trots att två av dem var Off-topic.

Möllers

Trevligt Cyklisten  gillade den bilden som 2 MAN mötts  8)

Niclas Rosenius

Citat från: Cyklisten skrivet 30 juli 2008, 23:55:12 PM

Horngatan. En Netbus-MAN på väg mot Centralen. Vad är det för modell? Tycker att hjulen verkar små.

Denna är en MAN Lion´s Coach. Tycker att hjulen ser normal stora ut.

Trevligt bildsvep.

//Niclas

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cyklisten

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 31 juli 2008, 00:02:09 AM
  Denna är en MAN Lion´s Coach. Tycker att hjulen ser normal stora ut.

Trevligt bildsvep.

//Niclas

Tackar, har nog inte sett Lions Coach på rätt länge... tittar jag på andra bilder så ser jag att hjulen är faktiskt helt normala.

Walter

Jag är i Malmö minst 6 dagar i veckan, men orkar inte ta någon längre fotorunda när jag är trött efter jobbet. Idag samlade jag mina krafter då

Veolia 3437. Hur många av dessa finns kvar?

Trevligt bildsvep. Alla av dessa finns väl kvar i Malmö (3437-3440)
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Cyklisten

Jasså, trodde att några av dessa höggolvare har försvunnit sedan de nya Volvo 8700 i 37xx serien kom. Men i så fall var det bara Säffle 2000 före-NL som flyttades/skrotades.

Johan Hansson

Det var någon slags filminspelning som pågick vid Nobelvägen. Här en Volvo som inte kunde köra för sig själv, då det inte fanns någon luft i däcken  ;)

Det kan inte vara så att de har med den engelska versionen av Kurt Wallander filmerna som spelas in i och om kring Ystad.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.