Några scannade Uppsala bilder

Startat av Fredrik Mattsson, 24 juli 2008, 21:08:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Mattsson

Tänkte jag bjussa på kvällskvisten

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Oskar A

Mycket roligt att få se dessa bilder. Av linjerna att döma borde de vara tagna någon gång mellan 1993 och 1997 men skulle tippa på att det är närmare 1993 än 1997. Kan också tillägga att den buss i svepet som försvann från Uppsala senast är 573 som såldes våren 2003.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussmicke

Citat från: Oskar A skrivet 24 juli 2008, 21:27:01 PM
Mycket roligt att få se dessa bilder.

Du skulle se mina diamagasin...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bussgrabben

Trevligt med lite nostalgi så här på kvällen. Tack för det!

Ersa

Så elegant med vit överdel/tak! Mycket snyggare än de helgröna. :)

Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Simon A

Stefan P

Hej

Vilket år är bilderna tagna?

mvh Stefan P

Fredrik Mattsson

gubben

Fortsätt och scanna o lägg ut lite mera godis UB åren.... .....Sånt uppsakttas verkligen.....Skall fixa en mosbricka åt dej som tack ;D ;D

Muk

Trevligt! Och för en bokmal som mig är det extra plus med LundeQ skylten i bakgrunden.  :D

Neopland

Vad är det för årsmodell på dessa bussar?