Vad är detta för åkeri? [Bild]

Startat av Nupski, 12 juli 2008, 23:22:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Leif D

Borde ju vara lämpligt att man fixar sånt på stört då, helst inna man levererar. Så äre i allafall i min värd, inte leverera undermåliga produkter.....
;-)

Ersa

Låt C90:n sitta kvar. Varför ersätta ett system som nästan alltid fungerat klockrent?

PG

Citat från: Verspieder skrivet 15 juli 2008, 13:37:34 PM
Låt C90:n sitta kvar. Varför ersätta ett system som nästan alltid fungerat klockrent?
Nja, ett av de stora problemen vi har i Göteborg med C90 systemet är att den tyvärr är hopplöst föråldrad. Den konfiguration vi har innehåller endast 2Mb (har jag för mig...) minne, och det innebär att vi har stora problem vid laddning av data. Systemet rymmer helt enkelt inte all data för en hel tidtabellsperiod, exempelvis sommaren. Varje fordon måste dessutom laddas manuellt med en PC vilket tar en stund med 400 fordon  :)

iTid däremot laddas vid GPRS, så får man det väl att fungera så underlättar det ju enormt.

När det gäller bristen att entreprenören inte kan skapa egna destinationskoder så är det det meningen att man skall kunna göra det, men tyvärr är det inte med i första versionen...

trafikplaneraren

Apropå det där med automatik... Alla andra busslinjer med destination "Frölunda Torg" skyltar rätt. Men med busslinje 1 blev det ju tokigt. Misstänker att inte allt fungerar som det var tänkt, dvs leverantören måste göra en massa "handpåläggning". Fort och fel? "Problemet" är ju numera ur världen eftersom endast busslinje 7 kvarstår sedan i måndags (av de 2)... och den vänder ju vid Positivgatan.