Chaufförsvinkel, bildgåta

Startat av frigge, 10 juli 2008, 21:38:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

frigge

Citat från: RoTe skrivet 14 juli 2008, 02:14:17 AM
Snacka om att göra en höna av en fjäder!
Man ser ju tydligt att bussen är tom för det första. Alltså inga passagerare som kan ringa aftonbladet. ;)
Sedan kan jag komma på många saker som är värre att göra medans man kör än att ta ett par halvtaskiga bilder. Det syns ju att fotografen knappast lagt någon fokus vid kamerans inställningar utan bara knäppt på frihand.
Att han sedan kör 95 enligt hastighetsmätaren betyder inte att han gör det i verkligheten. Han kan ha en GPS som visar verklig hastighet. Vet inte om det är färdskrivaren vars hastighetsmätare man ser men även de kan faktiskt gå fel trots att de är besiktade... Det är ju trots allt den verkliga hastigheten som gäller.  :P

Förövrigt måste jag säga att detta är moralkärringarnas mekka. Finns knappt ett forum med fler hyperventilerande sönderstressade superpolitiskt-korrekta moralpredikanter än bussnack.  ;D

Lite besviken blir jag över att du kallar mina fotografiska mästerverk för halvtaskiga ;)
Men du har rätt i att skrivaren kan visa för mycket. När man får på nya däck brukar hastighetsmätaren sjunka ett par pinnar på samma varvtal..

För övrigt brukar jag köra upp gps:en på bussens monitorer, så samtliga ombord ser exakt hur fort jag kör hela tiden. (har även kört danskregistrerade sovbussar där man har en stor digital hastighetsmätare i passagerarutrymmet) Och på 15 år har inte en enda människa kommenterat att det skulle ha gått för fort. Däremot får jag höra i princip varje dag att jag kör väldigt lugnt och tryggt.

Skalman

> Förövrigt måste jag säga att detta är moralkärringarnas mekka.

Hallelulja!  ;D 

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Här finns alla experter och förståsigpåare och
jagvetbäst-människor samlade på en och samma plats!

Simon Bertilsson

Citat från: RoTe skrivet 14 juli 2008, 02:14:17 AM
Förövrigt måste jag säga att detta är moralkärringarnas mekka. Finns knappt ett forum med fler hyperventilerande sönderstressade superpolitiskt-korrekta moralpredikanter än bussnack.  ;D

Kom tillbaks efter ett besök i Postvagnen!  :P ;)

Frippe Fribas

Kunde inte sagt det bättre själv...  ;D
//Fredrik

Ersa