Huvudmeny

GUB 301

Startat av jocke, 06 juli 2008, 23:48:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Mattsson

Citat från: Simon A skrivet 12 augusti 2008, 17:32:24 PM
Fast de äldre neoplan gasbussarna är faktiskt sköna att åka i, det är den senare serien(140-161) som är hoppiga och obehagliga. De äldre gasbussarna har lite jämnare gång också. Volvona rycker ju iväg när turbon slår till men i överlag tycker jag Volvo bussarna är något bättre, speciellt i jämförelse med ledvagnarna 260-265.

//Simon

Lite of topic: Grattis på födelsedagen  ;)

Mikael T Nilsson

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 12 augusti 2008, 18:05:48 PM
Hur ni ser på detta vet jag inte. Själv längtar jag efter att de här Volvobussarna försvinner. Inredningen känns sämre skött än Neoplanbussar som både är jämngamla eller till och med äldre. Till och med de äldsta kvarvarande Neoplan 260-265 upplever jag som bättre när det gäller inredningen. En annan sak som jag ser som ett minus för de här Volvobussarna är att de är bullrigare än Neoplan. På natten när det är mörkt gillar jag inte heller de här Volvobussarna. Inredningen känns i mitt tycke steril. Men värst är det just på natten eftersom de har en väldigt kylig belysning. Belysningen i Neoplan känns lite varmare och behagligare

I helhet så ser jag fram emot när man gör sig av med dessa bussar. Jag kommer verkligen inte att sakna dessa som jag upplever som Uppsalas sämsta stadsbussar

Står inte dessa Volvobussar samt några äldre Neoplanbussar lite avsides på ett annat område utanför GUB:s depå nu under sommaren? Är de sommaravställda eller kanske redan avställda för gott hos GUB?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Jonas

De är sommaravställda, tillsvidare...
Men de kommer nog ut i trafik på måndag när vår höstturlista börjar  ;)

Mikael T Nilsson

Citat från: Z skrivet 12 augusti 2008, 21:42:53 PM
De är sommaravställda, tillsvidare...
Men de kommer nog ut i trafik på måndag när vår höstturlista börjar  ;)

Tack för svaret!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Simon A

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 12 augusti 2008, 19:30:50 PM
Lite of topic: Grattis på födelsedagen  ;)
Tack så mycket ;D Bara ett år kvar till körkortet.

//Simon