Swebus Exp kör trådlöst

Startat av Christer K, 20 juni 2008, 17:03:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer K

Enl. PC för alla så ska Swebus Exp installera trådlöst Internet på samtliga 80 bussar. Mer finns att läsa på länken till PC för alla. http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.168793

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Walter

Bra intiativ, behövs för att behålla och knyta nya kunder till sig. Många kunder är ju studenter.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Johan Hansson

Vad jag kan se så står det bara Swebus när företaget nämns i artiklen och inte swebus express
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Patrik

Citat från: Johan H skrivet 20 juni 2008, 17:37:39 PM
Vad jag kan se så står det bara Swebus när företaget nämns i artiklen och inte swebus express

Det står också att Swebus har 80 bussar, då är det mer sannolikt att man menar Express.

Christer K

Citat från: Johan H skrivet 20 juni 2008, 17:37:39 PM

Tråkigt att jag inte läste hela artikeln innan jag la ut texten.
På ett möte för personalen på Swebus Express talade den nya VD då om att man skulle kunna betala med kort på bussarna.
Nu har jag slutat på Swebus Express, så mitt antagande när jag läste, var att det gällde Swebus Express och inget annat. Swebus Express har runt 80 bussar i trafik och Swebus i övrigt har betydligt flera och dessa kör för länshuvudmännen som bestämmer allt.

/ Christer K 
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Hans Fredriksson

Trådlöst Internet får man så att säga på köpet i och med "kassaapparaten".
"kassaapparaten" är alltid prioriterad i systemet. En viss slöhet i surfade kan kanske uppstå vid biljettviseringen eller biljettförsäljning

yngrot

Hur funkar denna ? Kan du se förbokade biljetter?
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Hans Fredriksson

Citat från: yngrot skrivet 20 juni 2008, 23:59:24 PM
Hur funkar denna ? Kan du se förbokade biljetter?

Bussarna, försäljningsställerna och drift bildar via en server ett nätverk.
Högerspalten på bilden kan man se förbokade biljetter.