Neeej, ät inte upp mig!

Startat av Martin Maltkvist, 08 juni 2008, 00:27:11 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Hmm, vad tror ni att Veolialeden tänkte när Scalan kom farandes? ;)
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussmicke

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 08 juni 2008, 00:27:11 AM
Hmm, vad tror ni att Veolialeden tänkte när Scalan kom farandes? ;)

- Passa er, nu står han där med mobilen i högsta hugg igen..!  ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Martin Maltkvist

Citat från: Bussmicke skrivet 08 juni 2008, 00:40:11 AM
- Passa er, nu står han där med mobilen i högsta hugg igen..!  ;)

En annan bild i samma stil är på väg...
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Niklas Bygdestam

Jag trodde nästan att det skulle bli en bild från en skrotplats när jag såg rubriken...
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Henrik Palmqvist

Helt klart häftiga effekter du får med din mobiltelefonkamera

Men tycker nog att du som är så pass intresserad av att fota skulle investera i åtminstånde en billig modell av en riktig digitalkamera.

/ Henrik

Martin Maltkvist

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 08 juni 2008, 02:04:25 AM
Helt klart häftiga effekter du får med din mobiltelefonkamera

Men tycker nog att du som är så pass intresserad av att fota skulle investera i åtminstånde en billig modell av en riktig digitalkamera.

/ Henrik
Håller på att spara, är fortfarande utan jobb sedan studenten (-07) så det är inte lätt.

Hälsningar
/Martin

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Henrik Palmqvist

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 08 juni 2008, 11:06:18 AM
Håller på att spara, är fortfarande utan jobb sedan studenten (-07) så det är inte lätt.
Vad har du för utbildning? / Henrik

christianm

Onekligen en intressant och annorlunda bild. Kul!

Martin Maltkvist

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 08 juni 2008, 12:54:43 PM
Vad har du för utbildning? / Henrik
Transport på gymnasiet, skolan strulade och jag står nu med endast BC. Mången åkerier fordrar E och hos de åkerier med C-bilar efterfrågas efrarenhet och denna ekvation går inte ihop. Inget jobb, ingen erfarenhet, ingen erfarenhet, inget jobb...

Hälsningar
/Martin

Krille

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 08 juni 2008, 15:49:33 PM
Transport på gymnasiet, skolan strulade och jag står nu med endast BC. Mången åkerier fordrar E och hos de åkerier med C-bilar efterfrågas efrarenhet och denna ekvation går inte ihop. Inget jobb, ingen erfarenhet, ingen erfarenhet, inget jobb...

MÅSTE ju bara gå att få sommarjobb som C-kortare.
Har sett massvis med annonser där man söker sommarvikarier.
Ett (kanske det enda?) sättet att komma in i branshen om man saknar kontakter sen tidigare.

/K

Frippe Fribas

En snabb koll på arbetsförmedlingens hemsida ger vid handen tre transportjobb i Eskilstuna, varav två kräver C-kort och ett B-kort...
Om skolan har strulat till det men du har körerfarenheten borde det väl inte kosta någon förmögenhet att göra en uppkörning för de behörigheter du saknar?
//Fredrik

Busstobbe

Jobb finns det, tar själv sommarlov i veckan som kommer (har ett år kvar) från Transport, och kommer ha BC i handen tills dess.
Har pratat med en åkare om jobb, han har inget för tillfället men har fixat annat tills vidare, så det går säkert att hitta nåt även i dina trakter.

Martin Maltkvist

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 08 juni 2008, 18:59:42 PM
En snabb koll på arbetsförmedlingens hemsida ger vid handen tre transportjobb i Eskilstuna, varav två kräver C-kort och ett B-kort...
Om skolan har strulat till det men du har körerfarenheten borde det väl inte kosta någon förmögenhet att göra en uppkörning för de behörigheter du saknar?
//Fredrik
Har inte bara kört med släp 4 gånger och det för minst ett år sedan, 6-8 CE-lektioner borde räcka och med kringkostnader landar summan på runt 15 000, beroende på trafikskola.

Hälsningar
/Martin

Henrik Palmqvist

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 08 juni 2008, 15:49:33 PM
Transport på gymntsiet, skolan strulade och jag står nu med endast BC. Mången åkerier fordrar E och hos de åkerier med C-bilar efterfrågas efrarenhet och denna ekvation går inte ihop. Inget jobb, ingen erfarenhet, ingen erfarenhet, inget jobb...
Synd att ni är så många som går ut utbildningen utan CE-behörigheten. Verkar vara ett stort problem på många skolor.

Men fins det verkligen inga jobb där det bara krävs C-kort?.
Tycker det verkar konstigt, då det är stor brist på lastbilschaufförer.

Har de frågat på arbetsförmedlingen om de kan hjälpa dig med E-kortet?.
/ Henrik