Jag har hört att det ska komma... nyleveranser 2009 uppd 29/01 -09

Startat av IntresseTrafik, 19 maj 2008, 21:07:12 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Fredde

CitatEnligt uppgift ska en av de första KLT- MAN Lions Region ha ankommit Sverige

Dom kommer via Malmö till KLT-land eller?


bjalle

Citat från: Fredde_J skrivet 13 december 2008, 12:18:04 PM
Dom kommer via Malmö till KLT-land eller?



Enligt mina uppgifter kom de med båten från Kiel till Göteborg

Fredde

CitatEnligt mina uppgifter kom de med båten från Kiel till Göteborg

Okej, tack. Låter intressant. Har själv bara sett en föraning av hur de kan tänkas blir i den färgsättningen..


IntresseTrafik

Tack ! Rojje, Bammis och Patrik Sandström har nu uppdaterat listan för Busslink och Luleå lokaltrafik.

Bammis

Jösses vilket huvudbry ungdomarna hade kring orden RTL och TLE

He He

Ja för å reda ut begreppen och bota lite av folks huvudvärk

RTL är det nya namnet, när det gäller Busstrafikledningen

TLE liksom TX hette det förr (bl.a. på den gamla SL tiden) dock nyttjar man begreppet TLE inom Tunnelbanan än idag

Martin Maltkvist

Två nya gasleder av märken MAN(BNH 422 och 445) står idag på gården i Eskilstuna och ytterligare 4 anländer inom kort.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

173

9 st? Scania OmniLink boggi diesel till Täby. Levereras efter årskiftet. Källa Rojje och Bammis tråden Dagens lilla utflykt [11 bilder] i bussnack.

en liten fråga vag dom för inv onar nummer

Ted Selander

Citat från: 173 skrivet 29 december 2008, 20:15:23 PM
9 st? Scania OmniLink boggi diesel till Täby. Levereras efter årskiftet. Källa Rojje och Bammis tråden Dagens lilla utflykt [11 bilder] i bussnack.

en liten fråga vag dom för inv onar nummer

Riktigt så fort går det inte (och några nummer är inte klara), men under året som kommer lär det levereras Scania även till Volvofästet Täby med sidogarage.

/Ted

Martin Maltkvist

#188
Nyinflyttat till Eskilstuna förutom 3627 är Vesten 4846 och dessutom lär enligt uppgift ytterligare tre fabriksnya MAN-leder ha anlänt till staden.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Martin Maltkvist

Citat från: Bussmicke skrivet 30 december 2008, 21:40:39 PM
4846,4847,4849 nu alltså.
Korrekt, har även bild på den förstnämnda av de tre men bara bakifrån, lägger ut när bättre tillfälle har kommit.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Martin Maltkvist

#191
Uppdatering:
En säker källa har för mig berättat att sammanlagt 5 nya gasleder levereras denna omgång, dessutom är det sammanlagt 4 inflyttade Vestar och mao finns 4846-4849 på plats.
På väg bort är 2783, 2784 samt 0834 och till måndagen försvinner 4005 och 4008.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

virtual1

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 01 januari 2009, 03:09:44 AM
Uppdatering:
En säker källa har för mig berättat att sammanlagt 5 nya gasleder levereras denna omgång, dessutom är det sammanlagt 4 inflyttade Vestar och mao finns 4846-4849 på plats.

Är du säker på 4848? - annars skulle det väl lika gärna kunna vara 4845 också, eller?

Martin Maltkvist

Citat från: virtual1 skrivet 02 januari 2009, 10:50:25 AM
Är du säker på 4848? - annars skulle det väl lika gärna kunna vara 4845 också, eller?
En som jobbar där sa att det var totalt fyra Vestar och nämnda vagn är dessutom skriven i Eskilstuna sedan 18/12-07.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

virtual1

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 02 januari 2009, 16:18:16 PM
En som jobbar där sa att det var totalt fyra Vestar och nämnda vagn är dessutom skriven i Eskilstuna sedan 18/12-07.


OK, men jag anar att du menar 18/12 -08 =)