Jag har hört att det ska komma... nyleveranser 2009 uppd 29/01 -09

Startat av IntresseTrafik, 19 maj 2008, 21:07:12 PM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

IntresseTrafik

Tack! BEL, Sundås och Niclas Rosenius har nu lagt till Era uppgfter.

Neopland

Citat från: Christian W skrivet 31 augusti 2008, 13:38:06 PM
Bara MAN Lion City ska ha alla Uppsala bussar utan Scania, andra märke?

Hur blir Neoplan? är sist bussmodell N4516/3? eller kommer fler ny modell Neoplan City N46?

Eftersom Neoplans stadsbussar liknar MAN så har man valt att köpa in MAN istället för det ändamålet. Däremot fortsätter man köpa in Neoplan på de större långfärdsbussarna de hyr ut.

Bussmicke

Citat från: BEL skrivet 26 augusti 2008, 21:13:34 PM
GS 51 och 52 volvo hybrider kan du lägga till prel november eketrägatan som station

Köps dessa eller är det en tillfällig grej?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Erling.L

Citat från: Bussmicke skrivet 31 augusti 2008, 14:56:04 PM
Köps dessa eller är det en tillfällig grej?


ärligt talat vet ej inte hört nått om den saken men med tanke på att dom skall placeras på etx så e väl risken/chansen stor dom e på lån
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

IntresseTrafik

Har gjort lite ändringar.
Swebus. Fick ett privat meddelande om att de 6 MAN gasboggibussar som jag har skrivit Helsingborg som blivande stationeringsort ska vara Malmö istället.

Flygbussarna i Göteborg har fått sin leverans av 2 8700:or så de är nu bort plockade.

Har även plockat bort GS´s nya MAN ledbussar då även dessa är levererade.

Ulf Rådeström

Arriva skall få 4 MAN A26 boggie-bussar till Helsingborg, och 4 A23 ledbussar till Malmö.

Busslinks kommande A26 till Söderhallen har nr 7502-7530.

Kalmar-bussarna är levererade förutom de MAN Lion´s Regio Raskenbussar man beställt. 6830-6850 kommer mot årsskiftet.


bjalle

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 09 oktober 2008, 18:00:53 PM
Arriva skall få 4 MAN A26 boggie-bussar till Helsingborg, och 4 A23 ledbussar till Malmö.

Busslinks kommande A26 till Söderhallen har nr 7502-7530.

Kalmar-bussarna är levererade förutom de MAN Lion´s Regio Raskenbussar man beställt. 6830-6850 kommer mot årsskiftet.



20 st Man Lion`s Region raskenbussar alltså?
De är inte vanliga i sverige än så länge

Magnus


Ulf Rådeström


Fredde

Denna modell av MAN (de som ska till Kalmar) är väl ganska ny som jag förstått det?

Klicka på länken nedan om du är lite nyfiken, mitt på denna sida finns en play-pil. I slutet på denna korta videosnutt som spelas upp visas en gul buss, kan den vara Kalmar-gul?

http://www.man-mn.cn/en/Bus/Interurban_Buses/Lions_Regio_L.jsp?key=86770


Fredde

CitatDet lär nog kunna finnas vissa möjligheter till detta ;D

JAG var först :o, lägg det på minnet att Snackare! ;)


Staffan Sävenfjord

Citat från: Fredde_J skrivet 10 oktober 2008, 00:35:23 AM
Denna modell av MAN (de som ska till Kalmar) är väl ganska ny som jag förstått det?


Jag visade häromdagen denna bild på en Lion's Regio i Stralsund. Så ser den alltså ut. Släpvagnen för cykeltransporter är tillval men det kanske kan vara nyttigt med en sådan även i Kalmar, eftersom man inte heller får cykla över Ölandsbron.  :)

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Magnus

Citat från: Fredde_J skrivet 10 oktober 2008, 00:35:23 AM
Denna modell av MAN (de som ska till Kalmar) är väl ganska ny som jag förstått det?

Klicka på länken nedan om du är lite nyfiken, mitt på denna sida finns en play-pil. I slutet på denna korta videosnutt som spelas upp visas en gul buss, kan den vara Kalmar-gul?

http://www.man-mn.cn/en/Bus/Interurban_Buses/Lions_Regio_L.jsp?key=86770



Själva modellen har väl funnits ett tag. Det är bara här i Sverige som den inte är så vanlig, men jag har för mig det ska rulla några såna här som skolbussar nånstans i Skåne.

Fredde

CitatJag visade häromdagen denna bild på en Lion's Regio i Stralsund. Så ser den alltså ut. Släpvagnen för cykeltransporter är tillval men det kanske kan vara nyttigt med en sådan även i Kalmar, eftersom man inte heller får cykla över Ölandsbron. :)

Missade den, men den är inte KLT-gul som på länken jag hittade ;)

Skämt å sido. Man väljer nog hellre cykelställ bak på bussen, där man kan hänga på cyklarna.

CitatSjälva modellen har väl funnits ett tag. Det är bara här i Sverige som den inte är så vanlig, men jag har för mig det ska rulla några såna här som skolbussar nånstans i Skåne.

Det visste jag inte. Men de är väl knappast boggi?


Magnus

Jag såg nu på Svensk Busshistoria att Orusttrafiken också har en + Hässleholms kommun har en. Men du har rätt, det är antagligen inte boggi. Båda är årsmodell 2006 så dom har funnits ett tag.