Jag har hört att det ska komma... nyleveranser 2009 uppd 29/01 -09

Startat av IntresseTrafik, 19 maj 2008, 21:07:12 PM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

virtual1

Citat från: Robban58 skrivet 17 augusti 2008, 17:46:19 PM
Det var som tusan, nån har varit på vår gårdsplan och fotat, en riktig busspaparazzi..... ;D dessa bussar liknar inget annat, trevlig förarmiljö, svårkörda pga. hydraldriften,jag kan avslöja att den tredje som saknas står på Hedins bil.

Nu hamnade nog det här i lite fel tråd, men absolut, jag erkänner ;-) - hörde att den fanns hos Hedins, men hade inte tid att ta mig dit innan "tvårusningen"... - trevligt folk har ni på stället f.ö!

Robban58

Tackar,vi är ett glatt gäng som ser fram mot att få äntra kutse-nissarna och lämna tillbaka låneskrotet till veolia. :) Ps, för dom som tycker dom är fula så KAN det vara för att fronterna är borttagna för omlack.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Robban58

Du är välkommen! Vi brukar stryka eld på våffeljärnet när vi får gäster.......  ;)

Bussmicke

Så bra, Kanske om några veckor. Har inte orkat planera så mycket.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

IntresseTrafik

Har nu plocka bort lite levererade bussar hos Bergkvarabuss, Busslink, Buss i Väst, Dackebuss, Hjalmarsson, Nillsbuss, Roslagens färdtjänst, Uknabuss, feluppgifter på Veolia.

OSkar000

Enligt uppgift idag så kommer Veolias dubbeldäckare "nån gång till vintern".

Erling.L

GS 51 och 52 volvo hybrider kan du lägga till prel november eketrägatan som station
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås

Citat från: IntresseTrafik skrivet 21 augusti 2008, 17:42:54 PM
Har nu plocka bort lite levererade bussar hos Bergkvarabuss, Busslink, Buss i Väst, Dackebuss, Hjalmarsson, Nillsbuss, Roslagens färdtjänst, Uknabuss, feluppgifter på Veolia.

Dacke Buss´s nya bussar kommer inte förrän vid årsskiftet!
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Niclas Rosenius



   Hej!

   GUB kommer att få 20 nya Lion´s City till nyår. 10 korta o 10 ledbussar diesel.

    //Niclas

Niklas Bygdestam

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 27 augusti 2008, 14:30:07 PM

   Hej!

   GUB kommer att få 20 nya Lion´s City till nyår. 10 korta o 10 ledbussar diesel.

    //Niclas

Den leveransen borde fasa ut de kvarvarande ledbussarna av typen Scania CN 113 och även fasa ut Volvobussarna 300-304
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

76


Neopland

De får väl stå där de utfasade bussarna har stått. Om det blir trångt får man väl bygga ut bussgaraget eller köpa/hyra en bit mark av något annat garage här i stan och ha som i SL-land flera depåer.

Christian W

#149
Citat från: Niclas Rosenius skrivet 27 augusti 2008, 14:30:07 PM

   Hej!

   GUB kommer att få 20 nya Lion´s City till nyår. 10 korta o 10 ledbussar diesel.

    //Niclas

Bara MAN Lion City ska ha alla Uppsala bussar utan Scania, andra märke?

Hur blir Neoplan? är sist bussmodell N4516/3? eller kommer fler ny modell Neoplan City N46?