GS Kungsbackabussar?

Startat av Jonas Gustafsson, 25 juni 2007, 00:13:27 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Citat från: tomsa skrivet 27 juni 2007, 19:54:56 PM
Personalbiten får man lösa genom att skicka ut kontorsfolk eller något sådant (eller ta en inlåst spårvagnsförare med busskort - det har också hänt, senast för 2 veckor sedan).

Att skicka ut kontorsfolk med busskort kanske fungerar under kontorstid. De som jobbar övriga tider lär vid en störning behövas på sina kontor. Överhuvudtaget tror jag att personalbiten blir den svåraste att lösa. Men det är ju i alla fall bra att det finns bussar.
Varför skall Västtrafik hålla bussar i reserv för Spårvägen. Är det inte deras sak att göra det. Borde inte avtalet vara så utformat? Och får dessa bussar användas även som tågersättning?
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Jonas Gustafsson

Citat från: Göran O skrivet 26 juni 2007, 23:10:45 PM
De 4 tidigare Kålleredsbussarna GS153-156 var åter vid Älvängen depån för ca en vecka sedan.
Dessutom GS174, tidigare Swebus 4221.

Besökte Älvängen idag. Hittade ej 174, däremot 153-156 samt även 152 som gått som skolbuss på Kville.

En annan skolbuss på Kville, 257, stod på Järn & Trä.
Där såg jag även att 254 blivit Västtrafiklackad.

161 och 254 hittades också där av gamla Kungsbackabussar.

Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

m.e.

Citat från: S Svensson skrivet 27 juni 2007, 17:53:09 PM
En Säfflebussen men nr 171 sågs också. Tydligen kommer Nettbuss Östfold att måla om sina E6 expresser till "Säfflebussen"
Jag får beklaga att det inte läggs ut foto på E6 Expresser. Sören S

Er du sikker på at du så Nettbuss Østfolds buss 171? Og ikke nye 170?

Og E6- ekspessen er død! Nå heter det Eurolines, som er hovedmerking og med Säfflebussen som ekstra merking. På samme måte som Säfflebussen har Eurolines merking.

Og her kommer et bilde av Nettbuss Østfolds buss 171: Trykk på bilde for større format.