En annan del av Bjäre (tre dagar efter)

Startat av Simon Bertilsson, 07 maj 2008, 21:05:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Bertilsson

Tre dagar efter att muppar, fotografer och ångdårar lämnat kullen som ur nordvästra Skåne sticker ut i Kattegatt, kom jag körandes med min vanliga runda. Undantaget en sak. Istället för att köra över Grevie kyrby på väg från Förslöv till Grevie, så körde jag mot Båstad och vek sedan av upp mot Grevie.
En liten bit innan Grevie, fick jag se den här smått underbara utsikten. Det finns en sak som slår rapsfält i full blom, och det är dito maskrosfält! :)

Patrik

Vackert!
Jag gillar speciellt den första för att byggnaden gör att det får lite mer djup  :)

Simon Bertilsson

Citat från: Patrik skrivet 07 maj 2008, 21:12:46 PM
Vackert!
Jag gillar speciellt den första för att byggnaden gör att det får lite mer djup  :)

Tack! :)
Jag håller med dig helt. Jag tog med den andra som en bonus, eftersom den visar lite mer av landskapet.

Christian Ljunggren

Skåne är verkligen vackert vid den här årstiden.

/Christian

Simon Bertilsson

Citat från: Christian Ljunggren skrivet 07 maj 2008, 23:26:58 PM
Skåne är verkligen vackert vid den här årstiden.

/Christian

Ja, nu visar vårt landskap upp sig från sin tveklöst bästa sida. En annan härlig sak, är att åka genom en bokskog. Träden har precis slagit ut sina löv, och när solens strålar bryter sig igenom känns det som att man åker genom en grön tunnel. Otroligt vackert! :D

Christian Ljunggren

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 07 maj 2008, 23:37:56 PM
Ja, nu visar vårt landskap upp sig från sin tveklöst bästa sida. En annan härlig sak, är att åka genom en bokskog. Träden har precis slagit ut sina löv, och när solens strålar bryter sig igenom känns det som att man åker genom en grön tunnel. Otroligt vackert! :D

Ja, bokskogen är verkligen underbar med sin fina grönska.
Under 80- och 90-talen reste jag mycket både tåg- och bussledes land och rike runt och just vid denna tid på året blev det alltid någon sväng genom Skåne och Blekinge för att bl a njuta av landskapet och förstås en massa fotografering av bussar och tåg. Några lastbilar blev det också men ej så många.

/Christian

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Ulf Rådeström

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 07 maj 2008, 21:05:52 PM
Tre dagar efter att muppar, fotografer och ångdårar lämnat kullen som ur nordvästra Skåne sticker ut i Kattegatt, kom jag körandes med min vanliga runda. Undantaget en sak. Istället för att köra över Grevie kyrby på väg från Förslöv till Grevie, så körde jag mot Båstad och vek sedan av upp mot Grevie.
En liten bit innan Grevie, fick jag se den här smått underbara utsikten. Det finns en sak som slår rapsfält i full blom, och det är dito maskrosfält! :)

Oj oj...så du kör i mina hemtrakter...kommer från Förslöv  :)

Rickardo

Så underbart vackert!

Skåne är undervart på vår och försommaren....

/Rickardo