Huvudmeny

Playstation 3.

Startat av Möllers, 03 maj 2008, 02:24:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Hur många har Spel konsolor på buss snack  ::)
Jag har spelat sen jag var liten då var det SEGA o Super Nitendo.
Sen kom Playstation 1 till sverige min Pappa köpte 3 stycken en var shippat minns jag han o jag köpte massor spel till dom jag gillar mest bil spel o som Mafia o GTA spelat diggar dom super spel.
Sen kom Playstation 2 till sverige minns den dagen då hade han köpt en han sa inget först sen ha han han hade gömt den under sängen jag skulle inte märka det hehe  :)
Han köpte bara en Playstation 2 sen året gick kostade dom inte så mycket mer då köpte jag en silver PS2a den gammla modellen i Lödde samma dag köpte jag Xbox den gammla modellen med på ica Maxci.
Sen började jag samla på PS2or det blev 3 stycken 1 silver av gammal modellen o 1 silver av nya modellen av mindre modell då en svart med av nya modellen.
Det var som var skilnad på dom den svarta hörs mer än den silva gör.
Den med silver den kostar mer än den svarta gör.
Sen åren gick har jag köpt över 40 spel till ps2an.
Sen på sommaren år 2006 köpte jag en Xbox 360 den kostade attans som 4000 tusen kr.
Sen efter ett år o 7 månader dog den bara den ljusade röd på den röda ögat på den rund sak där framme på den.
Sen efter månader köpte jag en ny xbox 360 kostade 2800 kr har 20 spel tror jag till xbox 360.
Sen kom Playstation 3 ut i sverige den kostade som förmycket pengar som 6000 tusen kr.
Efter halv år kom en annan PS3 med 40 GB kostade bara 4000kr den köpte jag på SIBA via Nätet.
Efter några veckor gick den sönter jag hade garatin kvar påden lämnnade in den på SIBA efter månader fick jag en ny PS3a denna har aldrig krånglat alls har ny 5 spel till den nu.
Ska köpa ett i 19 Maj blir GTA IV det spelet måste jag ha är bara så då blir det 6 med det spelet  8)

Playstation 3.

Peter C

GTA IV lär ju va ett grymt spel! Sparar just nu till en PS3a, för ja vill inte missa GTA IV  8)

Möllers

ok jo spelet fick en 10 av 10 läste jag på datan.
Kommer med till xbox 360.
Har några sidor om spel kolla på dessa här står mycket om nya spel skall komma.

http://www.level7.nu/texter/read.php?id=171273

http://www.gamespot.com/xbox360/action/grandtheftauto4/index.html?om_act=convert&om_clk=topten&tag=topten;all;title;1

Sundås

Jag har bara ett ord att säga. Wii! :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Möllers

mmm wii dom gör bara dåliga spel tycker jag inte värt köpa den alls  :-\

Sundås

Dåliga spel kan jag inte hålla med om? Har du exempelvis provspelat Super Mario Galaxy eller The Legend of Zelda - Twillight Princess? (Det förstnämnda ett av de roligaste jag någonsin spelat.) I så fall får du gärna säga din mening om spelen. Annars tycker jag du ska prova innan du uttalar dig!

Möllers

Ha hört folk ha sakt dom gör dåliga spel till wii se man bara på grafiken.

Sundås

Citat från: Mattias Möller. skrivet 03 maj 2008, 19:32:09 PM
Ha hört folk ha sakt dom gör dåliga spel till wii se man bara på grafiken.

Visst, grafiken kanske inte är den bästa. Så är det. Men det har ingenting att göra med spelen? Ett spel kan vara bra och väldigt roligt trots att grafiken är kass. :)

Neko

Wii är klart bäst! O det beror på styrsättet!
Mycket enklare leva sig in i spelen. Inte bara sitta med en kontroll i knät.
Utan få hugga till, smascha whatever vad som nu behövs!
Spelsätt o story är det viktigaste för mig. Grafiken kommer längre ner på listan.

David S

Själv så har jag spelat på en Nintendo64, Playstation2, GameCube och Playstation 3.

En konsol som jag skulle vilja ha är Wii eftersom att det finns fler enligt mig roligare spel, som Mario och Zelda.

Så om jag fick välja mellan PS3 och Wii så lägger jag min röst på Wii.

at1981

Hejsan!

Julen 1990 fick jag en NES i julklapp av föräldrarna och till det medföljde "Super Mario Bros" och "Duck hunt" på samma kasett och en ljuspistol, jag tyckte att Mario var ett jättekul spel :).

Senare köpte jag en Famicom med en kasett innehållandes 32 spel för 990 SEK hos "Keos sport och fritid" i Vemdalen men den prylen höll inte så länge så den fick skrotas tyvärr :(

I augusti-07 fick jag en X-box i födelsedagspresent av en vän och den används enbart till emulatorspel för NES, Snes, GB, GBC, GBA och Sega Genesis och i slutet av 2007 köpte jag mig en Nintendo DS Lite också och så fick jag i julklapp av en vän lite tillbehör så jag kan tanka spel från nätet till DS:en så jag slipper köpa :P .

MVH Alexander T !!
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Henasa

Karriären Började med en Vic 20. Shit va ball den var då!
Sen kom de ju Nintendo som jag inte kommer ihåg vad den heter. typ DS fast från hedenhös Men man kunde spela tetris på den. Om vi köpte vanliga nintendon. Men lite super mario och boxning.
Nu kör jag med mitt andra ps2:a. Chippad. De första gick i backen två ggr sen ville det inte vara med längre.. :'(

michael k

jag har ett 80g som jag köpte i usa för 500dollar
jag använder det mäst för att se på bluray i min hemmabio
ps3: driver en marqiee 9500ultra

jocke

En PS3'a och Grand Turismo 5 + GTA IV är på väg på posten medans jag skriver detta inlägg :)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Möllers

GTA IV har jag bestäld till PS3  8)
Har redan Grand Turismo 5 redan tycker det spelet är har inte så mycket bilar det brykad eha annas.