Huvudmeny

Ny Omniexpress

Startat av Erol, 26 april 2008, 22:10:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erol

Denna hittade jag i Katrineholm, ursäkta kvaliten och storleken, fotad med mobilen hade ej digital kameran med den dagen.

Bussmicke

Det var som fan, att allt måste hända i norr..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Erol

Jo det är sant, men denna stod nära mig för en gångs skull.. :P

Greger Larsson

Ja, det blir intressant att se hur de här uppför sig. Det var ju ett bra tag sedan det köptes Scania till annat än stadstrafik.

/GL

Krille

Citat från: Greger Larsson skrivet 26 april 2008, 22:59:57 PM
Ja, det blir intressant att se hur de här uppför sig. Det var ju ett bra tag sedan det köptes Scania till annat än stadstrafik.
/GL

Helt klart! Undrar vilka linjer denna kan tänkas trafikera?

/K

yngrot

Läcker buss den gör sig bra i denna lack :)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Det var en oväntad nyhet! Ska bli kul att se vad denna får för recensioner i framtiden.
Undrar hur dessa är att köra jämfört med Irizar.

Norrlanders

Trevligt att vi fick bilder på den nya bussen eller bussarna för det kommer ju två jag har lite insider vilka linjer dom ska trafikera men om det blir så får vi därför säger jag inget , men hur har dom tänkt det verkar inte vara några högt placerade extraljus det är ju ett måste här uppe i norr

Krille

Citat från: Norrlanders skrivet 27 april 2008, 21:07:26 PM
men hur har dom tänkt det verkar inte vara några högt placerade extraljus det är ju ett måste här uppe i norr

Brukar inte extraljus eftermonteras av trafikbolaget?

/K

Greger Larsson

Nja, Volvo(Carrus) har de senaste åren haft fjärrljusen färdiga från fabrik, men nu är ju den här bussen i Katrineholm så det är väl möjligt att den/de slututrustas där.

/GL

Ersa

Citat från: Krille skrivet 27 april 2008, 21:14:50 PM
Brukar inte extraljus eftermonteras av trafikbolaget?

Förr: Ja
Numera: Nej, inte sedan alla datorer och annat jox kom in i bilden.
Var det inte Busslinks 63xx & 66xx-vagnar som fick återvända från SL-land till Säffle för att få extraljus eftermonterade där, då man inte kunde göra det själv?

Norrlanders

Nu har jag kört Skelleftebuss nr.218 i linje och det var en trevlig och positiv tur

Krille

Citat från: Norrlanders skrivet 16 juni 2008, 09:17:41 AM
Nu har jag kört Skelleftebuss nr.218 i linje och det var en trevlig och positiv tur

Trevligt.
På vilken linje/tur?

/K

Ulf Rådeström

Citat från: Norrlanders skrivet 16 juni 2008, 09:17:41 AM

Och vilken är 218...vad har den för regnr?

Norrlanders

Skelleftebuss 218 är nya omniexpressen reg nr. DAE 372 buss nr 2 med internnr. 217 är också snart klar och så klart körde jag den på linje " 218 " men det ska snart bli fler resor med dom båda då återkommer jag med mer hur dom är att använda