Huvudmeny

Sista inlägget !

Startat av MattiasJ, 25 april 2008, 21:32:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MattiasJ

Nu skriver jag mitt sista inlägg i Bussnack.. Jag lämnar härmed Bussnack pga den attityd som jag har sett och upplevt under mina sisådär fem år vid bussnack.

Tycker verkligen att tonen har taggats upp den sista tiden, om någon nu skulle skriva något som skulle visa sig vara felaktig information, då tar det inte fem minuter förren 15 miljoner olika inlägg strömmar in med rättelse hit och dit med en ton som kan upplevas som "kaxig, spydig och allämnt irreterad" när man läser det..

Synd att det skulle bli såhär.. men men..

ha de gött alla / MattiasJ

Nico

Är ju självfallet upp till dig att välja hur du vill göra. Däremot måste jag säga att jag inte alls känner igen det du beskriver, men det är förstås något som man bara kan avgöra själv då det handlar om subjektiva bedömningar. Personligen trivs jag i alla fall bra och uppskattar detta forum och dess (i mitt tycke) trevliga ton, intressanta ämnen, fina foton, bra meddebattörer, duktiga moderatorer samt höga tak.

Just my two cents worth...
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Peter Rost

Tycker  nog  att  stämmningen  här  på  forumet  är  överlag  mycket  god, och  att  det  blivit  mindre  av  "spydigheter" och  onödiga  kommentarer  i  och  med  "nya" Bussnack, och  krav  på  inloggning.

Tråkigt  om  du  nu  väljer  att  lämna  forumet.

/Peter

76

Jag har ingen aning vad du pratar om, men skål och hoppas du får en trevlig resa!

kristoffer

Citat från: 76 skrivet 25 april 2008, 22:14:22 PM
Jag har ingen aning vad du pratar om, men skål och hoppas du får en trevlig resa!

ää och du mennar?

MattiasJ

Citat från: Nico skrivet 25 april 2008, 21:55:35 PM
Är ju självfallet upp till dig att välja hur du vill göra. Däremot måste jag säga att jag inte alls känner igen det du beskriver, men det är förstås något som man bara kan avgöra själv då det handlar om subjektiva bedömningar. Personligen trivs jag i alla fall bra och uppskattar detta forum och dess (i mitt tycke) trevliga ton, intressanta ämnen, fina foton, bra meddebattörer, duktiga moderatorer samt höga tak.

Just my two cents worth...

Även jag har upplevt den trevliga tonen.. men har även upplevt den kaxiga tonen.. Som 76 skrev här i denna tråden .. helt onödigt, tycker jag..

vill rikta ett stort tack till alla som har lagt upp bilder under alla år som jag har varit inne här... vill även rikta ett stort tack till Dig Bussmicke. Det var via din sida som jag på riktigt blev intresserad i bussar. Har inte innan suttit och tittat på bussar, men efter att jag besökte din sida så började jag och till sist hittade även jag bussnack.

lägger upp en bild från januari 2007 som en sista bild.

76

Ja man kan ju tolka allt hur man vill.

Jag skrev det där eftersom jag faktiskt inte har någon aning vad du talar om. Vi har uppenbarligen olika uppfattningar om stämningen här. Jag ville bara önska dig lycka i ditt framtida BS-fria liv.

Så, återigen, skål och hoppas du finnar det du letar efter, eller nåt åt det hållet....

kristoffer

Citat från: 76 skrivet 25 april 2008, 22:47:48 PM
Ja man kan ju tolka allt hur man vill.

Jag skrev det där eftersom jag faktiskt inte har någon aning vad du talar om. Vi har uppenbarligen olika uppfattningar om stämningen här. Jag ville bara önska dig lycka i ditt framtida BS-fria liv.

Så, återigen, skål och hoppas du finnar det du letar efter, eller nåt åt det hållet....

Han klarar sig nog!.

Simon Bertilsson

Varför gör du en så stor sak av det hela? Tröttnar man på ett forum så brukar man göra det succesivt, och då blir det ofta att man besöker forumet allt mer sällan.
Det här verkar mer vara någonslags manifestation, och det syns tydligt att du faktiskt kommer att fortsätta besöka forumet.
Kom igen! Du behöver inte lämna ett forum så plötsligt, enbart för att attityden på lång sikt har försämrats. Var istället med och gör forumet till ett bättre forum, som ett bra föredöme.

Själv har jag inte märkt mycket av någon attitydförändring. Visst finns det en del tradiga typer, men det är definitivt inte något nytt.

Daniel Söderberg

Kan bara hålla med Simon nu faktiskt.

Är själv rätt ny här och trivs väldigt bra med stämningen.

Kinslayer

Har iofs ingen erfarenhet av andra bussforum men tycker nog att det är en bra stämning här. Har väl sett en och annan mindre genomtänkt insändare men det är inget att bry sig om. Nu när det blev en egen avdelning för nostalgi och trafik så har i alla fall jag inget att klaga på.

Krille

Inte första gången man ser sådana här inlägg.
Och ofta kommer personerna i fråga sakta men säkert tillbaka...

/K

Daniel Söderberg

Är redo att hålla med Krille där.

AJ Anders Johansson

Jag höll på att lägga ner allt om Tåg bussar  spårvagnar lastbilar blev på hoppad för jag inte kan stava å skriver fel
:-[ :-[
http://www.jarnvagshistoria.se/
http://www.vaxjobilfrakt.se/
Ps: vet ej från vilket forum eller ???

Bussmicke

Tack Mattias, synd att du lämnar oss.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.