Backande buss - eller inte kanske....

Startat av avenue, 25 april 2008, 02:54:28 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

avenue

Sprang på en rolig bussbild på Internet som jag tänkte delge er.

http://www.scaryideas.com/print/6999/

Kul grej, ser rätt så äkta ut vid hastig anblick.

Nico

Visserligen en kul grej i sig, men den är så verklighetstrogen att den nog även kan orsaka problem. Tyvärr finns det ju både förare med allmänt nedsatt syn och hälsotillstånd i sig och sedan har man ju alla de som sitter och kör påverkade av olika preparat. Undrar lite hur de skulle reagera i vissa lägen, kanske i halvmörker eller så, om t.ex. en buss med denna reklam dök upp. Om olyckan är framme så kan det nog resultera i både vilda väjningar och panikbromsningar. M.a.o. en kul sak i sig som sagt, men nog egentligen inget som man bör uppmuntra.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Zella

Det fanns väll en annan reklam där föraren satt normalt precis som att han körde... vet inte om det var här i sverige eller i något annat land.

PG

Jag är inte helt säker, men jag har för mig att flygbussarna Gbg - Landvetter hade just detta för något år sedan.

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Staffan Sävenfjord

Citat från: Nico skrivet 25 april 2008, 10:00:12 AM
Visserligen en kul grej i sig, men den är så verklighetstrogen att den nog även kan orsaka problem. Tyvärr finns det ju både förare med allmänt nedsatt syn och hälsotillstånd i sig och sedan har man ju alla de som sitter och kör påverkade av olika preparat. Undrar lite hur de skulle reagera i vissa lägen, kanske i halvmörker eller så, om t.ex. en buss med denna reklam dök upp. Om olyckan är framme så kan det nog resultera i både vilda väjningar och panikbromsningar. M.a.o. en kul sak i sig som sagt, men nog egentligen inget som man bör uppmuntra.

En buss med sådan reklam från Flygbussarna höll på att skrämma slag på mig när jag gick över på Lilla Brogatan (gångfartsgata) i Borås. Jag kollade naturligtvis först att inga fordon var i närheten och gick ut precis som en flygbuss passerat. Sedan gjorde jag en och såg en bussförare som såg ut som om han bara var någon meter ifrån mig. Lyckligtvis var han alltså på väg bort.