Huvudmeny

Missfoster till buss!

Startat av virtual1, 18 april 2008, 23:52:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders C

Buss-Anders

Kanske inte den vackraste bussen men samtidigt så när man tänker på vad en vindruta kostar så verkar det vettigt att dela upp den i två bitar för det måste väl vara billigare vid byte. Mercedes körde väl länge med lodrätt tvådelad vindruta . Körde en Mercedes 0303 för ett tag sedan med delad ruta.
Undrar vad en framruta till en Setra 417HDH eller en Mercedes Travego kan kosta idag.
Sticker ut hakan och gissar 35.000 kr.
En delad ruta måste väl dessutom hålla bättre och utsättas för mindre spänningar.
Nu finns det säkert kunniga människor här som vet så nu är det upp till dem och klaragöra det hela. ;D

Mvh
Buss-Anders

Patrik

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 19 april 2008, 15:26:46 PM
Troligen är det ULH 790 du sett. En helbyggd van Hool 916 Altano med MAN-motor. Den tillhör Tourservice European (Festivalbussen) i Surte. Enligt fordonsregistret är den blå men jag tycker nog att den mer går i grönt.
http://www.festivalbussen.com/
Jag kan dock inte hitta någon bild på bussen på hemsidan men det kanske finns någonstans om man letar i Galleri.

Här är den:

robbes

okej men den var det ej jag mötte patrik utan den andra uhy750 men som sagt tourservice har fina bussar med. den du visar är reggad för 19 pass

Staffan Sävenfjord

Citat från: Patrik skrivet 20 april 2008, 12:04:12 PM
Här är den:

Trevligt. Den bussen saknas i min samling. För att nu ingen skall tro att jag är färgblind så: bussen på bilden är definitivt blå. Den har således målats om till blått sedan jag såg den senast, vilket torde vara för cirka fem år sedan.  Den här bussen var då ganska vanlig i tågersättningar.

robbes

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 20 april 2008, 15:46:36 PM
Trevligt. Den bussen saknas i min samling. För att nu ingen skall tro att jag är färgblind så: bussen på bilden är definitivt blå. Den har således målats om till blått sedan jag såg den senast, vilket torde vara för cirka fem år sedan.  Den här bussen var då ganska vanlig i tågersättningar.

har nog hänt en hel del mer med den bussen om du kollar på www.tourservice.se sopm är deras hemsida tvivlar på att den såg ut så i tågersättningsutförande samt bara 19 pass men men

Staffan Sävenfjord

Citat från: robbes skrivet 20 april 2008, 19:37:34 PM
har nog hänt en hel del mer med den bussen om du kollar på www.tourservice.se sopm är deras hemsida tvivlar på att den såg ut så i tågersättningsutförande samt bara 19 pass men men

Ja, det har tydligen hänt en hel del. Den var inredd som en vanlig buss när jag såg den gå i tågersättningar.
Tourservice och Festivalbussen är tydligen två olika företag men med samma adress (och ägare?).

Greger Larsson

Enligt hemsidan verkar Tourservice även ha Setra, nån som vet vilken? Tidigare ägdes fd Ske-bussen FAX865 men den är numera avreggad.

/GL