Odenplan [Bilder]

Startat av bjalle, 14 april 2008, 21:03:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


JDS

Utmärkta typbilder! :)

Om de är avsedda som "trafikdokument" så skulle jag försöka stå något längre bort ifrån bussen (eller beskära bilderna lite mindre, om det är det du har gjort)!

bjalle

Citat från: JDS skrivet 14 april 2008, 21:11:37 PM
Utmärkta typbilder! :)

Om de är avsedda som "trafikdokument" så skulle jag försöka stå något längre bort ifrån bussen (eller beskära bilderna lite mindre, om det är det du har gjort)!

Mer som "fordonsdokument"

Staffan Sävenfjord

Andra, i synnerhet sådana som aldrig själva visat en bild i Bussnack någonsin, må tycka vad de vill men jag tycker i alla fall att detta är rena mästerverk. Jag var ju själv i Stockholm den dagen och vet hur erbarmerliga ljusförhållandena var. Och man ser tillräckligt mycket av miljön runt om utan att därför typbilden på bussen går förlorad.


Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Stefan P

Hej

Var har 8190 gått förut i trafik?

Stefan P

bjalle

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 14 april 2008, 22:32:22 PM
Andra, i synnerhet sådana som aldrig själva visat en bild i Bussnack någonsin, må tycka vad de vill men jag tycker i alla fall att detta är rena mästerverk. Jag var ju själv i Stockholm den dagen och vet hur erbarmerliga ljusförhållandena var. Och man ser tillräckligt mycket av miljön runt om utan att därför typbilden på bussen går förlorad.




Tackar så mycket, även om här är en hel del jag är lite missnöjd med själv

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 15 april 2008, 15:38:31 PM
Lyckos dig som fått 8190 som röd..

Jag har också fått den, ut å jaga!  ;D

Ted Selander

Citat från: Bussmicke skrivet 15 april 2008, 15:38:31 PM
Lyckos dig som fått 8190 som röd..

Se där, skymtade aldrig fotografen när jag och delar av kontoret fick oss en kvällstur i denna Norrtäljebaserade kärra. Klockan är ca 17, och föraren visade sig vara en gammal kollega från Hornsberg på 70-talet.

Snygga bilder från en livlig trafikknutpunkt!

/Ted

bjalle

Citat från: Ted S skrivet 15 april 2008, 18:05:42 PM
Se där, skymtade aldrig fotografen när jag och delar av kontoret fick oss en kvällstur i denna Norrtäljebaserade kärra. Klockan är ca 17, och föraren visade sig vara en gammal kollega från Hornsberg på 70-talet.

Snygga bilder från en livlig trafikknutpunkt!

/Ted

Tackar.
Klockan var 16:53 enligt Exif

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 15 april 2008, 18:52:38 PM
He he, var då?


Kapellskärslinjen såg jag den på men det är ju väldigt ovanligt att den är där.

JDS

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 14 april 2008, 22:32:22 PM
Andra, i synnerhet sådana som aldrig själva visat en bild i Bussnack någonsin, må tycka vad de vill men jag tycker i alla fall att detta är rena mästerverk. Jag var ju själv i Stockholm den dagen och vet hur erbarmerliga ljusförhållandena var. Och man ser tillräckligt mycket av miljön runt om utan att därför typbilden på bussen går förlorad.

Jag skrev ju att jag tyckte att det var utmärkta typbilder! Och eftersom fotografen själv säger att det är fordonsdokument så är det väl inte fråga om annat än beröm från min sida. För övrigt kan väl även en icke-fotograf kan vara bra på att bedöma bilder som andra har tagit?

bjalle

Citat från: JDS skrivet 15 april 2008, 20:09:42 PM
Jag skrev ju att jag tyckte att det var utmärkta typbilder! Och eftersom fotografen själv säger att det är fordonsdokument så är det väl inte fråga om annat än beröm från min sida. För övrigt kan väl även en icke-fotograf kan vara bra på att bedöma bilder som andra har tagit?

Trafikdokument är aktuellt för mig på ställe där jag tex redan har en stor del av vagnparken.

Bussmicke

Citat från: Patrik skrivet 15 april 2008, 19:15:11 PM
Kapellskärslinjen såg jag den på men det är ju väldigt ovanligt att den är där.

Ovanligt, var kan den annars tänkas vara ?
Har aldrig sett den på exv. 676 eller annan Norrtäljelinje.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.