Huvudmeny

Veolia SCH370 [ 1 bild ]

Startat av Jeppe Hagelbäck, 27 mars 2008, 23:55:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

annas kan du åka till Eslöv efter du har varit i Landskrona kan du tar bussen linje 241 åka en härligt tur mot Eslöv kanske du ser deras DAB eller volvo 5000 eller deras skolbussar häslt det MLT Lila bussen.
Tycker är du ligga bra i lanskrona kan du ligga bra åka till Eslöv tar bara en halv timme med buss  8)

Jan

Citat från: Mattias Möller. skrivet 28 mars 2008, 00:30:21 AM
Kalmar har trista stadsbussar där tycker jag hälst färgen på dom :-\

Finns det någon tanke på var Veolia kommer placera alla sina bussar som går på trafik i Kalmar län?
I branschen i 40 år

bjalle

Citat från: Jeppe Sörensson skrivet 27 mars 2008, 23:55:13 PM
Denna före detta Swebus har efter långt upplag i Malmödepån flyttats till depån i Kristianstad.
Återstår att se om denna likt 3625 också blir grön.
Någon som vet Veolias invnr. på denna?

Kom uppkörande en dag förra veckan har jag förr mig

Fredde

CitatFinns det någon tanke på var Veolia kommer placera alla sina bussar som går på trafik i Kalmar län?

Inte en aninng. Man kan ju dock gissa att Scania Vest kommer att hamna i Skåle. Finns ju fler sånna där..

Sen finns ju ledvagnarna, från 2001 som inte ens har rullat över 25´ mil..

Walter

Citat från: Fredde_J skrivet 28 mars 2008, 18:22:54 PM

Sen finns ju ledvagnarna, från 2001 som inte ens har rullat över 25´ mil..

Hur kan det vara möjligt, kan ju inte finnas någon ekonomi i det?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Walter

Citat från: Jan skrivet 28 mars 2008, 17:35:05 PM
Finns det någon tanke på var Veolia kommer placera alla sina bussar som går på trafik i Kalmar län?

Tja en kan ju ses på Jeppes foto från Kristianstad   ;D  Är dock säkert där av annan anledning!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Fredde

CitatHur kan det vara möjligt, kan ju inte finnas någon ekonomi i det?

Körs uteslutande på linjerna 163, 164 och 165 med skolbarn. Någon går in till Kalmar på 162an på morgonen och sen till Oskarshamn på 161an om eftermiddagarna. Även nån industritur också samt vid behov på 161/162an Fredag och Lördag kväll.

Det är skillnad på vad som krävs och vad som är ekonomiskt.

CitatTja en kan ju ses på Jeppes foto från Kristianstad  ;D   Är dock säkert där av annan anledning!

Möjligen någon från Olofström som är på besök.

Mattias Andersson

Jag kan f.ö tillägga att Veolia 3343 i Kristianstad blev exporterad nu i dagarna..
Likaså 3348 är på G till samma öde..

Tanken är att dessa 2 f.d Swebusar skall ersätta.

Vad jag hörde så är det 2 riktiga lik dem rott hem,så utbytet verkar inte riktigt lovande..

Walter

Citat från: Mattias Andersson skrivet 28 mars 2008, 23:17:17 PM
Jag kan f.ö tillägga att Veolia 3343 i Kristianstad blev exporterad nu i dagarna..
Likaså 3348 är på G till samma öde..

Tanken är att dessa 2 f.d Swebusar skall ersätta.

Vad jag hörde så är det 2 riktiga lik dem rott hem,så utbytet verkar inte riktigt lovande..

Bussarna stod ju avställda från juni 04 så visst kan man misstänka att dom inte mår topp, dock så har ju Veolia dom andra i samma serie i trafik i Linköping och Eskilstuna. Har man dåliga erfarenheter därifrån?

Martin Maltkvist

Citat från: Walter skrivet 28 mars 2008, 23:45:50 PM
Bussarna stod ju avställda från juni 04 så visst kan man misstänka att dom inte mår topp, dock så har ju Veolia dom andra i samma serie i trafik i Linköping och Eskilstuna. Har man dåliga erfarenheter därifrån?
Här har jag inte märkt mer än att de ibland drabbas av bluddersjukan men annars rullar de på utan anmärkning.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Mattias Andersson

Det brukar ju alltid finnas nåt par i samma serie som inte funkar ordentligt,så Kristianstad har väl haft otur nu.
Emed dem stod stilla länge,o sen gick dem in i hård stadstrafik i Malmö så inte konstigt.
Tydligen har 3625 fått bärgas hem ett antal helger i sträck nu,så förstår att Veolia är lacka på läget just nu.

Bussmicke

Citat från: Jeppe Sörensson skrivet 27 mars 2008, 23:55:13 PM
Denna före detta Swebus har efter långt upplag i Malmödepån flyttats till depån i Kristianstad.
Återstår att se om denna likt 3625 också blir grön.
Någon som vet Veolias invnr. på denna?

Om du får veta vad SCH370 får för veolianummer vore det trevligt att få veta.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

En buss med lack från Göteborg, ståendes i Skåne med en skyltning från en plats i Småland ::)

Rickardo

Citat från: Fredde_J skrivet 28 mars 2008, 00:47:03 AM
Du kanske hinner få med gamla 0764..

Dessa med sina lite yngre 0830-0833 finns placerade i Mönsterås.
Dessa är linjebusslackade med en gul Connexrand och fortfarande märkt Connex på bussen.
(De flesta bussar i Oskarshamn, Mönsterås verkar fortfarande heta Connex)

/Rickardo

Rickardo

Citat från: Jan skrivet 28 mars 2008, 17:35:05 PM

En gissning är att Kronoberg får en hel del bussar.
/Rickardo