Min dator verkar hata Bussnack (Hjälp)

Startat av Stefan Lindberg, 21 mars 2008, 17:00:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan Lindberg

Är det någon mer än jag som har oerhörda problem med att logga in ?
Varje gång jag loggar in väljer jag "inloggad för alltid" men går jag in på någon annan sida
och sedan öppnar Bussnack igen så är jag utloggad.

Varenda gång får jag skriva in hela användarnamnet och lösenordet och nu hjälper inte ens det.
Det kan ta över 20 försök innan jag kommer in, sist gav jag upp efter 30 försök  :(

Jag kan tillägga att Postvagnen, Fotosidan och andra forum är jag inloggad på automatiskt så fort jag öppnar sidan.

Stefan Lindberg

Jag var tvungen att starta om datorn p.g.a. uppdateringar och det tog 25 misslyckade inloggningar innan jag kom in igen.
Jag använder Internet Explorer och har nu varit inne i inställningarna och valt att alltid acceptera cookies från www.omnibuss.se
Jag har dock inte vågat stänga ner Bussnack igen för att se om det funkar.

Stefan Lindberg

Problemet har funnits i alla fall hela detta året ... men nu  ;D

Jag skev in www.omnibuss.se i inställningarna för webbläsaren som en adress som alltid
cookies ska accepteras från och nu funkar det skitbra...
... det är dock den enda adressen som finns där men skit samma för nu funkar det.

Så fort jag öppnar Bussnack så är jag inloggad .... uuunderbart  ;D

Tack så mycket för hjälpen !

Kent Skoog

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 21 mars 2008, 17:00:36 PM
Är det någon mer än jag som har oerhörda problem med att logga in ?
Varje gång jag loggar in väljer jag "inloggad för alltid" men går jag in på någon annan sida
och sedan öppnar Bussnack igen så är jag utloggad.

Varenda gång får jag skriva in hela användarnamnet och lösenordet och nu hjälper inte ens det.
Det kan ta över 20 försök innan jag kommer in, sist gav jag upp efter 30 försök  :(

Jag kan tillägga att Postvagnen, Fotosidan och andra forum är jag inloggad på automatiskt så fort jag öppnar sidan.

Det är inte helt problemfritt för mig heller. Varje gång jag skall logga in får jag upp en ruta om att lösenordet är felaktigt. När jag skriver in samma lösenord i denna nya ruta så funkar det. En onödig omväg kan detta tyckas vara.

Stefan Lindberg

Citat från: Kent Skoog skrivet 21 mars 2008, 19:15:58 PM
Det är inte helt problemfritt för mig heller. Varje gång jag skall logga in får jag upp en ruta om att lösenordet är felaktigt. När jag skriver in samma lösenord i denna nya ruta så funkar det. En onödig omväg kan detta tyckas vara.

Precis så var det för mig med, felaktigt lösenord trots att det var rätt ... skrev in det igen och då funkade det.
Fast nu den senaste tiden har det som sagt tagit 20 - 30 misslyckade inloggningar innan jag kom in.
Jag har tänkt svara i bland annat kyrktråden men inte kommit in och gett upp.

Men nu funkar alltså allting skitbra ... skrev bara in www.omnibuss.se i egenskaperna för Internet Explorer  :)

Ersa

Mozilla Firefox fungerar aldeles utmärkt för mig, när det gäller detta forum. Explorer kan krångla ibland, men det händer ytterst sällan. Olika webläsare är dock bra på olika sidor, så jag rekommenderar att du använder minst två.

Martin Maltkvist

Citat från: Verspieder skrivet 22 mars 2008, 00:12:09 AM
Mozilla Firefox fungerar aldeles utmärkt för mig, när det gäller detta forum. Explorer kan krångla ibland, men det händer ytterst sällan. Olika webläsare är dock bra på olika sidor, så jag rekommenderar att du använder minst två.
Samma här, för mig fungerar Eldräven alldeles klanderfritt och IE använder jag aldrig regelbundet.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Leif D

Man kan ju snabbt konstatera att Firefox är den idag klart bästa webläsaren, spec då det finns en uppsjö superbra plugins som hjälper till med allt möjligt nyttigt.
http://www.mozilla.com/en-US/
;-)

Henasa

SJälv har jag inget problem med någon webbläsare.. Sitter å provar Safari nu. Funkar oxå bra..