Bussar på TUR 08 i Göteborg [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 16 mars 2008, 19:35:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Jag skulle kanske skrivit "dåliga bilder" i rubriken för som Staffan skrivit tidigare så är det inte lätt att få några vidare bra bilder inne på mässan. Nåväl, de kanske ändå kan intressera någon. Det finns inte så mycket att säga om dem i övrigt, de talar nog för sig själva.

FLK665, har enligt SBH tidigare tillhört Lennart Johanssons Buss i Åmotfors.

buss-tobbe

Gryma bilder Bernt, Jag gillar verkligen dina bilder, det var en fin bild på Marks limusine och på (VOLVON) ja dom andra bilderna var också bra häftigt. också att sö trafik skaffar en ny scania!!!!

Bernt Talbrant

Citat från: buss-tobbe skrivet 16 mars 2008, 19:38:57 PM
Gryma bilder Bernt, Jag gillar verkligen dina bilder, det var en fin bild på Marks limusine och på (VOLVON) ja dom andra bilderna var också bra häftigt. också att sö trafik skaffar en ny scania!!!!

Tack för det!  :D

buss-tobbe

förästen vilken kamera använder du?

Johan B

Trevligt. Med tanke på otrevlig lysrörsbelysning blev bilderna riktigt bra, att folk envisas med att ställa massa skräp ivägen kan ju inte fotografen göra mycket åt (eller kan och kan men det hade nog inte varit populärt ;)). Själv var jag på mässan igår och passade naturligtvis på att spana in bussarna. Volvon var klockren som väntat (man sitter som en gud) men mest positiva överraskning var OmniExpressen vars inredning ser äckligt plastig ut på bild men i verkligheten bestod av material med mycket fin kvalitetskänsla.

Bussmicke

Citat från: buss-tobbe skrivet 16 mars 2008, 19:45:35 PM
förästen vilken kamera använder du?

Konica Minolta Dimage XG 600 tror jag det var.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjalle

Greger Larsson

Åja, nog blev det väl rätt så bra bilder i alla fall..
Finns det olika varianter på insteget i ny-Scanian? Nu är ju just det här en beställningsbuss men det ser lite trångt ut i dörröppingen för att användas i linjetrafik(åtminstone ur den här fotovinkeln). Ser även att man i det här fallet valt en finsk placering av bakdörren.

/GL

Johan Hansson

I lördags när jag var på TUR-mässan son var jag inne i några av bussarna.
Jag gillade volvon.
tog några bilder dock "glömde" jag att ta kort på de här bussarna.

Jag tycker Scanian i och för sig har bra med benutrymme men gången i mitten var då extremt smal.

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 16 mars 2008, 19:35:14 PM

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Ulf Rådeström

Citat från: Greger Larsson skrivet 16 mars 2008, 21:23:23 PM

Åja, nog blev det väl rätt så bra bilder i alla fall..
Finns det olika varianter på insteget i ny-Scanian? Nu är ju just det här en beställningsbuss men det ser lite trångt ut i dörröppingen för att användas i linjetrafik(åtminstone ur den här fotovinkeln). Ser även att man i det här fallet valt en finsk placering av bakdörren.

/GL

Jag är inte riktigt vän med dörrställningen 1-0-1 på OmniExpressen...inte så mkt designmässigt, men jag har förstått från flera håll att det blir ganska bullrigt därbak eftersom man får en tunnare isoleringsvägg till motorn som fortplantar sig ut i dörrbrunnen och ställer till oväsen....tydligen så mkt att det är svårt att höra högtalaranläggningen vid dvd-spelning etc.