Huvudmeny

Exporterad bussar...

Startat av Fredrik Mattsson, 10 mars 2008, 20:15:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Mattsson

Ja, nu har jag lagt upp liten lista över exporterade fordon ca 845 stycken.
Men den är nog långt ifrån klar, har knappt petat ibland alla noteringar ;)

Jag har lagt den på min index sida, tar nog lång tid vid modem nedladdning.

http://www.fredrik-mattsson.se

Hoppas att den faller någon i smacken :P

Kvarne

Jättetack Fredrik!  ;D :o

Nu har jag läst igenom alla fd SL-bussar till att börja med. Riktigt intressant. Detta är verkligen en sida jag kommer hålla koll på vad gäller uppdateringar! Än en gång: Jättestort TACK Fredrik för ditt fina arbete!  :)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Jonas Gustafsson

Jättebra initiativ! Själv kollar jag ju främst GS m.fl. bussar från Västsverige.

Vansinnigt ointressant kuriosa: En B7LA-ledbuss från Swebus i Göteborg, sedermera i SL-området, har fått samma registrering i Ungern som min bil har i Sverige... :)
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

christian berg

Mycket intressant lista som vore kul om den kompletterades, ska titta själv bland papper. Tack för fint arbetet! När det gäller före detta SL-bussar finns det väl många Siaulai i Litauen och Talinn, Narva och Pärnu i Estland. Även i Lettland fanns det åtminstone tidigare en hel del CR112 fd Sl H10. De CN113-vagnar från 1990 i din lista som hamnat i Kaunas i Litauen är fd. SL H17 6801-05,10,11,13,26 och 29.
Även i Afrika lär det finnas gamla svenska bussar, en stor mångd SL H1, H2 och H3 exporterades till Marocko och tidigare på 90-talet skickades f.d H54 och H58 till Angola.

Hälsningar
Christian B

Fredrik Mattsson

Citat från: christian berg skrivet 12 mars 2008, 08:55:28 AM
Mycket intressant lista som vore kul om den kompletterades, ska titta själv bland papper. Tack för fint arbetet! När det gäller före detta SL-bussar finns det väl många Siaulai i Litauen och Talinn, Narva och Pärnu i Estland. Även i Lettland fanns det åtminstone tidigare en hel del CR112 fd Sl H10. De CN113-vagnar från 1990 i din lista som hamnat i Kaunas i Litauen är fd. SL H17 6801-05,10,11,13,26 och 29.
Även i Afrika lär det finnas gamla svenska bussar, en stor mångd SL H1, H2 och H3 exporterades till Marocko och tidigare på 90-talet skickades f.d H54 och H58 till Angola.

Hälsningar
Christian B

Tackar! :)
Som synes har jag inte lagt in nästan något från Estland, jag har mer eller mindre bara "petat" ibland papprena.
Men om du har lite att skicka över, så gör gärna det på mailen!

/Fredrik