Huvudmeny

Helgens arbete

Startat av Ekloev, 10 mars 2008, 11:09:48 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ekloev

Helgens arbete åt Busslink på Söderhallen bjöd på mycket spännande.

Speciellt söndagen då jag hade en heldag i H19 5179. En av dom bästa bussarna Söderhallen har tycker jag, (Iaf när dom väl fungerar).

Alla förfogandevagnar rullade på söndagen mest på 47E. Så jag slog på stora klockan och körde 69E istället mellan Centralen-Manilla. Det var välbehövligt då det var ett X stort antal barnvagnar som skulle ut till museerna på Djurgården.

Djurgården måste vara barnvagnarnas Mekka tror jag.

På eftermiddagen fick jag hjälpa en ordinarie 47 från Bellmansro till Vasaparken. Det är vid detta tillfälle denna bild är tagen.
Jag ska skaffa en riktig kamera så småningom så kommer jag att få något bättre bilder.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

76

Får du som förare av förfogandevagn helt bestämma själv vad du vill köra?

Ekloev

Citat från: 76 skrivet 10 mars 2008, 11:32:34 AM
Får du som förare av förfogandevagn helt bestämma själv vad du vill köra?

Haha, jag ska citera det svar jag fick från avprickaren en gång när jag ställde den frågan.

"- Du får köra vad sjutton du vill, bara du kör 44, 47 eller 69." Sa han med glimten i ögat.

Men en förfogandevagn sätter sin egen tidtabell och väljer själv vad och var han/hon vill köra på någon av linjerna.
Det bästa är att avgå några minuter före ordinarievagnen tycker jag, då får jag mycket folk samtidigt som han kan hålla tidtabellen.