29/2 - Järpen, Duved... (Sista delen, Bilder)

Startat av Patrik, 08 mars 2008, 16:14:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Nu kommer vi till sista delen av alla mina bilder, tack för att ni har tittat och fler bilder finns på hemsidan!

Oskar A

Citat från: Patrik skrivet 08 mars 2008, 16:14:02 PM
Nu kommer vi till sista delen av alla mina bilder, tack för att ni har tittat och fler bilder finns på hemsidan!

Trevligt! Här fanns gott med gamla bekanta. ANN 505 är fd. GUB 576, NPG 040 är fd. GUB 712 och BXH 575 härstammar från Knivsta Buss.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Patrik

Tack! Ja, det var lite man kände igen där.

Ersa

Trevliga bilder från den enda kommunen där KR Trafik inte har monopol och där Länstrafiken färgkrav endast verkar behöver följas på 15x-linjerna till Östersund, och inte de lokala 5xx-linjerna  :D

ANN505 kallas "Annika" vad jag minns. Ett företag jag inte minns är dock Mattmar Buss, så det är alltid kul att se en (för mig) "ny" åkare. Det kan ju bero på de där gråblå bussarna ännu inte var inköpta då jag senast var aktiv i kommunen.

yngrot

Svensson saxvallen har en blandad vagnpark milt sagt. Används dessa gammla bussar bara under vintern?
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Christian Ljunggren

Citat från: Verspieder skrivet 08 mars 2008, 20:06:52 PM
Trevliga bilder från den enda kommunen där KR Trafik inte har monopol och där Länstrafiken färgkrav endast verkar behöver följas på 15x-linjerna till Östersund, och inte de lokala 5xx-linjerna  :D

ANN505 kallas "Annika" vad jag minns. Ett företag jag inte minns är dock Mattmar Buss, så det är alltid kul att se en (för mig) "ny" åkare. Det kan ju bero på de där gråblå bussarna ännu inte var inköpta då jag senast var aktiv i kommunen.

ANN505 kallas "Ann" och NPG040 kallas däremot för "Annika", vilket är en kvarleva från Uppsala-tiden.

/Christian

Ersa

Citat från: Christian Ljunggren skrivet 10 mars 2008, 01:20:36 AM
ANN505 kallas "Ann" och NPG040 kallas däremot för "Annika", vilket är en kvarleva från Uppsala-tiden.

Så var det ja! :)
Men hur uppstod namnet "Annika" i Uppsala?

Ersa

Jan

Citat från: Patrik skrivet 08 mars 2008, 16:14:02 PM

Patrik, villbara tacka för en supertrevlig serie från norra delan av landet. Vill faktiskt säga att detta var den bästa serie som forumet haft sedan start. Så är det!! Tackar.
I branschen i 40 år

Patrik

Citat från: Jan skrivet 10 mars 2008, 10:16:16 AM
Patrik, villbara tacka för en supertrevlig serie från norra delan av landet. Vill faktiskt säga att detta var den bästa serie som forumet haft sedan start. Så är det!! Tackar.

Tack! Va trevligt sagt  :)