Huvudmeny

rasbo olyckan

Startat av robbes, 05 mars 2008, 22:27:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Rådeström

Vilken tur för dig...då kan du frossa i andras olycka precis som du brukar...
Visa lite respekt är du snäll!

vesslan30

Jag tycker hon har lidit nog. Men det måste vara jobbigt för den andra chauffören som ska vittna mot henne .

Svemicke

Den felparkerade bilen och det hala vägunderlaget...? Vem tänker på dessa som orsaker till det inträffade? Här skyller man allt på en stackars oerfaren 22-årig flicka som bara gjorde sitt jobb.

Någon sa att en markering måste göras varför åtalet mot henne är nödvändigt, men jag kan inte upphöra att reta mig på att denna stackars flicka måste plågas så medan tunga kriminella släpps fria eller åtal mot dem läggs ner.

Bussvärden som blev misshandlad i Borås fick ett minimalt skadestånd trots utslagna tänder av antalet fyra. 23'500 kr fick han. En annan kollega som blev hotad för att han beslagtog ett fritidskort och sedan dessutom utsattes för övergrepp i rättssak fick 11'000 i skadestånd som faller på staten medan förövaren fick 100 timmars samhällstjänst för det var "synd om honom". Sedan läser man om denna stackars flicka som gjorde vad hon gjorde utan uppsåt med bristande erfarenhet av buss i vinterväglag. Jag hoppas verkligen tingsrätten behandlar henne nådigt. Jag tycker synd om henne.

"På grund av att de åtalade har framtiden för sig friade tingsrätten de som misshandlade mig i bussen med basebollträn." En kollegas utsago efter att, genom förarrutan, blivit misshandlad på Södra Torget i Borås 2004. Han är fortfarande sjukskriven. Fy f*n för den svenska rättvisan!
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Staffan Sävenfjord

Citat från: Svemicke skrivet 06 mars 2008, 03:19:42 AM
Den felparkerade bilen och det hala vägunderlaget...? Vem tänker på dessa som orsaker till det inträffade? Här skyller man allt på en stackars oerfaren 22-årig flicka som bara gjorde sitt jobb.

Någon sa att en markering måste göras varför åtalet mot henne är nödvändigt, men jag kan inte upphöra att reta mig på att denna stackars flicka måste plågas så medan tunga kriminella släpps fria eller åtal mot dem läggs ner.

Bussvärden som blev misshandlad i Borås fick ett minimalt skadestånd trots utslagna tänder av antalet fyra. 23'500 kr fick han. En annan kollega som blev hotad för att han beslagtog ett fritidskort och sedan dessutom utsattes för övergrepp i rättssak fick 11'000 i skadestånd som faller på staten medan förövaren fick 100 timmars samhällstjänst för det var "synd om honom". Sedan läser man om denna stackars flicka som gjorde vad hon gjorde utan uppsåt med bristande erfarenhet av buss i vinterväglag. Jag hoppas verkligen tingsrätten behandlar henne nådigt. Jag tycker synd om henne.

"På grund av att de åtalade har framtiden för sig friade tingsrätten de som misshandlade mig i bussen med basebollträn." En kollegas utsago efter att, genom förarrutan, blivit misshandlad på Södra Torget i Borås 2004. Han är fortfarande sjukskriven. Fy f*n för den svenska rättvisan!

Nu är ingen dömd ännu. De faktorer du tar upp är det alltså domstolens sak att pröva. Vi kan ju också se det som så att om inte saken tas upp i domstol så kommer den här flickan aldrig att få veta att hon är oskyldig. Olyckan kommer alltid att förfölja henne, men det blir ju inte bättre av att det aldrig blivit utrett om hon gjort något fel som är straffbart.
För övrigt stod lastbilen på en parkeringsficka och kan knappast sägas ha varit felparkerad.
Får man alltså be om sans och måtta fram till dess domen är avkunnad och vunnit laga kraft.

robbes

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 05 mars 2008, 22:34:52 PM
Vilken tur för dig...då kan du frossa i andras olycka precis som du brukar...
Visa lite respekt är du snäll!

Nu får du för sjuton ge dig jag gav en upplysning om att det skall inledas rättegång inget annat en stor ursäkt från dig är på plats.

varfrö tror du jag gav en upplysnming ju för som staffan sade nu blir det ju utrett och fastställt hur vållande hon var om hon nu var vållande ju och det blir ett avslut för de som förlorade sina anhöriga ju.

Samt en fråga har du sett mig gottat mig något om en olycka? läs i så fall i tråden där kvarne hade fotat bussarna som detta handlade om innan du haspar ur dig oförskämdheter

Ulf Rådeström

Citat från: robbes skrivet 06 mars 2008, 09:44:00 AM
Nu får du för sjuton ge dig jag gav en upplysning om att det skall inledas rättegång inget annat en stor ursäkt från dig är på plats.

varfrö tror du jag gav en upplysnming ju för som staffan sade nu blir det ju utrett och fastställt hur vållande hon var om hon nu var vållande ju och det blir ett avslut för de som förlorade sina anhöriga ju.

Samt en fråga har du sett mig gottat mig något om en olycka? läs i så fall i tråden där kvarne hade fotat bussarna som detta handlade om innan du haspar ur dig oförskämdheter

Tyvärr kan jag inte be om ursäkt till dig i det här fallet, eftersom det ju är så att du oftast verkar hålla reda på alla olyckor som sker och är otroligt snabb att skriva om dom här.
Tycker det är en tråkig inställning och vinkling bara.

Skillnaden mellan dig och Kvarne är att det bara händer någon gång, medan du tycks sitta och leta reda på olyckorna i olika tidningar...

Men visst..har jag helt fel är jag beredd att backa eftersom det inte finns någon anledning att vara osams om saken....som det lätt kan bli när man närmar sig sanningen ibland  :-\

robbes

ulf det jag visar om olyckor är bilder taggna på berhörigt avstånd och med respekt för de inblkandade vissdt det är från olycksplatsen men det är mer för de som för statistik om vad som händer med olika individer. Dock skriver jag aldrig något  om den olyckan just utan låter var och en själv ta reda på fakta. Jag söker ej upp olycksobjekten för att fota dem etc utan det är bara då jag ser något som kan vara intresse för "fanatikerna" om uttrycket förlåts för de berörda det är ej negativt menat. men finns ju de som vill vetas om det var indinvid xxx samt andra saker som var i olyckorna.

vesslan30

För övrigt stod lastbilen på en parkeringsficka och kan knappast sägas ha varit felparkerad??????  Hur vet du de ??

Vad jag har hört så stog den inte riktigt helt inne och att den var en bit utanför fickan. Men som sagt så kommer det väll fram under huvudförhandlingen i tingsrätten..

Staffan Sävenfjord

Citat från: vesslan30 skrivet 06 mars 2008, 09:58:45 AM
För övrigt stod lastbilen på en parkeringsficka och kan knappast sägas ha varit felparkerad??????  Hur vet du de ??

Vad jag har hört så stog den inte riktigt helt inne och att den var en bit utanför fickan. Men som sagt så kommer det väll fram under huvudförhandlingen i tingsrätten..

Borde ha stått enligt uppgifter i media.
Men eftersom vi är överens om att vi skall låta domstolen avgöra behöver vi väl inte märka ord.

robbes

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 06 mars 2008, 09:50:02 AM
Tyvärr kan jag inte be om ursäkt till dig i det här fallet, eftersom det ju är så att du oftast verkar hålla reda på alla olyckor som sker och är otroligt snabb att skriva om dom här.
Tycker det är en tråkig inställning och vinkling bara.

Skillnaden mellan dig och Kvarne är att det bara händer någon gång, medan du tycks sitta och leta reda på olyckorna i olika tidningar...

Men visst..har jag helt fel är jag beredd att backa eftersom det inte finns någon anledning att vara osams om saken....som det lätt kan bli när man närmar sig sanningen ibland  :-\

en annan sak Ulf jag visar mest bilder från sos i form av länkar det beror på att jag har intresse av mer än bara bussar och det är bärgningsfordon jag letar inte olyckor som du säger utan ser jag en notis jag anser vara intressant som denna om att åtal skall väckas så lägger jag in den som länk.

IntresseTrafik

Hej!

När jag läser den här tråden kommer jag att tänka på att visa varandra respekt och förstålse. Man vet aldrig hur framtiden artar sig. Mina tankar går till de olycksdrabbade och deras anhöriga. Alla vi som kör yrkesmässigt tänker säkert lite extra på bussförarna efter som vi vet att det lika gärna kunna varit en av oss som kört någon av olycksbussarna. Jag hoppas det går bra i rättegången som åter kommer att slita upp känslor hos de olycksdrabbade. Men samtidigt önskar jag att rättegången slutar på ett sådant sett att ingen utav de drabbade kommer att behöva känna skuld. Utan att rättegången kan läka en bit av den sårade själen.

Björn Forslund

Kom ihåg att det är samhällets skyldighet att pröva om någon skall ställas till svars, och om något brott har begåtts. Domstolen kan mycket väl komma fram till att det hela är en ren olyckshändelse, och att ingen kan lastas för den. Att den åtalade är tjej och 22 år är ingen förmildrande omständighet för att undgå åtal. Hon är inte dömd för något ännu, så vi kan väl avvakta med ev kommentarer till dess?

michael k

hon var varken kriminell och arbetar
hon kommer få ett hårt straff :(
någon fallskärm blir det inte

rättsväsende?
inte i detta land

Björn Forslund

Som sagt, hon är ännu inte dömd för något! Hon kan mycket väl bli friad.
Kommentarerna kan du spara till efteråt, tack!