Jag har hört att det ska komma... nyleveranser 2009 uppd 29/01 -09

Startat av IntresseTrafik, 19 maj 2008, 21:07:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

stiligkrispigt

Även om det har Busslink beställde nya OmniLink bussar. Men bara peka och korta bussar på hamnarna i Norrort är för närvarande oklart situation. Allt detta från en privat källa som jag anser vara mycket trovärdig.

Ulf Rådeström

Alltså....Scanias hybridsatsning verkar dra ut på tiden något alldeles oerhört.

Från början var det tal om drygt 10 bussar...12 tror jag det var...till Busslink. Detta har sedan ändrats till Swebus med åtta bussar till Botkyrkadepån.

De första bussarna skulle dyka upp i november - och nu är det april.

Som ni ser - ingen mer än troligen Scania och den som skall ta emot bussarna i slutänden (om det nu alls blir några).....

De bussar som står på planen i Södertälje har jag också fattat det som att det är hybridbussar. Jag vet att man bygger "vanliga" dieselbussar, och konverterar sedan om dom i Södertälje till hybriddrift - högst troligt för att det inte finns någonstans i Polen att producera specialmodeller.

Bussmicke

Ska bli intressant att se vad det blev av det hela när vi är inne i april..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bese001

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 27 augusti 2008, 14:30:07 PM

   Hej!

   GUB kommer att få 20 nya Lion´s City till nyår. 10 korta o 10 ledbussar diesel.

    //Niclas

    Är dessa på gång?

Trucken

Lite sent men nu är 2 st här..

MAN Boggie BNA 655   6557
MAN Boggie BNA 650   6558



CS

Citat från: Lars Ödlund skrivet 09 januari 2009, 00:20:40 AM
Testet sker i samarbete med SL enligt ett pressmeddelande från 2007, gissar att SL delfinansierar det hela och tilldelar lämpliga kontrakt/trafikutövare bussarna.
Första Hybridbussen kommer att visas upp i Botkyrkadepån imorgon torsdag på förmiddagen har jag för mig.
Vad som är tänkt med den sedan är oklart.

IntresseTrafik

Har plockat bort  levereradebussar i från listan. Det gäller etanol Scanior till Busslink och biogas MAN till Veolia i Eskilstuna.

bjalle

Citat från: CS skrivet 14 januari 2009, 15:51:51 PM
Första Hybridbussen kommer att visas upp i Botkyrkadepån imorgon torsdag på förmiddagen har jag för mig.
Vad som är tänkt med den sedan är oklart.

Hoppas vi har någon rapportör där.....

virtual1

Citat från: Trucken skrivet 14 januari 2009, 10:09:20 AM
Lite sent men nu är 2 st här..

MAN Boggie BNA 655   6557
MAN Boggie BNA 650   6558




Till vilket bolag????



IntresseTrafik

Har lagt in ny information i från Eklove´s tråd Busslink beställer nytt. Har även lagt till information i från Björn Lövdals tråd Sydsvenskan: Stororder till Volvobussar.

Jan

I branschen 37 år

Ulf Rådeström

Citat från: IntresseTrafik skrivet 02 februari 2009, 11:38:07 AM
Då har jag uppdaterat KR Trafik. Då mina gamla uppgifter visade sig vara helt felaktiga.
Har även tagit bort lite levererade bussar till Swebus.


Är det inte dags att ta död på den här tråden eftersom den ju faktiskt sprider falsk information till oss andra ganska ofta?
Är det inte bättre och "vänta och se" lite när saker är officiella och klara så att de som vill fota och samla uppgifter verkligen har sanna uppgifter och bussar att vänta på??

Sundås

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 02 februari 2009, 18:21:05 PM
Är det inte dags att ta död på den här tråden eftersom den ju faktiskt sprider falsk information till oss andra ganska ofta?
Är det inte bättre och "vänta och se" lite när saker är officiella och klara så att de som vill fota och samla uppgifter verkligen har sanna uppgifter och bussar att vänta på??


Precis samma tanke har slagit mig.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se