Huvudmeny

Senaste inlägg

#1
Generellt om bussfordon / SV: Importerade volvoledbussar...
Senaste inlägg av Bese001 - Idag kl. 06:18:48 AM
Ingen som kan tillföra något kring detta frågebatteri om Nobina Sundsvall/ Norrbotten?
#2
Generellt om bussfordon / SV: Fråga om GUB 486, REO 367
Senaste inlägg av Bese001 - Idag kl. 06:16:12 AM
Ingen som kan tillföra något mer kring detta frågebatteri om Nobina Sundsvall/ Norrbotten?
#3
Busstrafik och bussteknik / Linje 440 Kinna-Horred
Senaste inlägg av S Svensson - 23 juni 2026, 16:39:45 PM
https://www.youtube.com/watch?v=qx8CGAW7_EU

Linje 440 Kinna-Horred.
Från Björketorp till Sundholmen finns en helt ny Rv41. Övergångar och anslutningar till järnvägen är ombyggda och det finns få övergångar.
#4
Ordet är fritt / SV: C20
Senaste inlägg av Buss1234 - 23 juni 2026, 09:27:13 AM
Der verkr som att alla vagnar håller på att bli av med det svarta bandet.
#5
Busstrafik och bussteknik / SV: Malmös nya linjenät (Samt ...
Senaste inlägg av Erobran - 23 juni 2026, 07:32:00 AM
Derudover kan nævnes at "Läge E", nærmer sig genåbning idet at Malmö Stad har fået sat "giv agt" skilte op overfor cyklerne.
#6
Generellt om bussfordon / SV: Fråga om GUB 486, REO 367
Senaste inlägg av Bussfanatikern - 23 juni 2026, 02:41:14 AM
Start- och stoppfunktionen kan man väl stänga av, precis som på en bil. Om det nu har varit massa problem när funktionen var aktiverad så har väl GUB helt enkelt valt att inaktivera den på samtliga bussar.
#7
Busstrafik och bussteknik / SV: Malmös nya linjenät (Samt ...
Senaste inlägg av Buss_Lund - 22 juni 2026, 22:14:23 PM
Idag jag gick förbi Nobina Lund depån på Maskinsvägen 5 och jag såg de håller på ombygga där parkeringsplatsen troligen de ger mer plats för de nya avtalet Malmö Lund paket verka som de blir så
#8
Jag har de senaste dagarna sett flera av Vallentunas VDL på 601:an och 606:an. Är det vanligt?
#9
Men tack, jag tog det inte som kritik heller.
Dock - om någon känner till bättre datakällor som kan beskriva underleverantörer osv så att tabellerna och data blir bättre tar jag gärna emot tips :)
#10
Generellt om bussfordon / SV: Fråga om GUB 486, REO 367
Senaste inlägg av Isac - 22 juni 2026, 01:39:37 AM
Tidigare, kanske något år sedan så stängdes motorn av på 471-498 vid t.ex trafikljus eller busshållplatser. Nu i år har jag åkt med många bussar i serien och det verkar som att ingen buss har den funktionen längre. Sen har jag märkt att klistermärkena som bussarna haft där det står "Efficient Hybrid" blivit borttagna från de flesta bussar i serien. De få bussar som fortfarande har klistermärket kvar har inte heller motor funktionen.