Huvudmeny

Senaste inlägg

#1
Busstrafik och bussteknik / SV: Malmös nya linjenät (Samt ...
Senaste inlägg av Erobran - Idag kl. 11:17:46 AM
Citat från: IdaL skrivet Idag kl. 10:39:53 AMKan rapportera att den elektriske 24 meter långa VanHoolen, Nobina 4432 äntligen har gått igenom besiktning och har provkörts i Lund i morse. Detta efter mer än ett år ur trafik. Äntligen!

Nu hoppas vi att man kommer till skott med 4439 och 4434 som haft körförbud sedan december 2024 respektive oktober 2025.

Er det de 2 der holder i Arlöv?
#2
Busstrafik och bussteknik / SV: Malmös nya linjenät (Samt ...
Senaste inlägg av IdaL - Idag kl. 10:39:53 AM
Kan rapportera att den elektriske 24 meter långa VanHoolen, Nobina 4432 äntligen har gått igenom besiktning och har provkörts i Lund i morse. Detta efter mer än ett år ur trafik. Äntligen!

Nu hoppas vi att man kommer till skott med 4439 och 4434 som haft körförbud sedan december 2024 respektive oktober 2025.
#3
Generellt om bussfordon / SV: Importerade volvoledbussar...
Senaste inlägg av Bese001 - Idag kl. 06:18:48 AM
Ingen som kan tillföra något kring detta frågebatteri om Nobina Sundsvall/ Norrbotten?
#4
Generellt om bussfordon / SV: Fråga om GUB 486, REO 367
Senaste inlägg av Bese001 - Idag kl. 06:16:12 AM
Ingen som kan tillföra något mer kring detta frågebatteri om Nobina Sundsvall/ Norrbotten?
#5
Busstrafik och bussteknik / Linje 440 Kinna-Horred
Senaste inlägg av S Svensson - 23 juni 2026, 16:39:45 PM
https://www.youtube.com/watch?v=qx8CGAW7_EU

Linje 440 Kinna-Horred.
Från Björketorp till Sundholmen finns en helt ny Rv41. Övergångar och anslutningar till järnvägen är ombyggda och det finns få övergångar.
#6
Ordet är fritt / SV: C20
Senaste inlägg av Buss1234 - 23 juni 2026, 09:27:13 AM
Der verkr som att alla vagnar håller på att bli av med det svarta bandet.
#7
Busstrafik och bussteknik / SV: Malmös nya linjenät (Samt ...
Senaste inlägg av Erobran - 23 juni 2026, 07:32:00 AM
Derudover kan nævnes at "Läge E", nærmer sig genåbning idet at Malmö Stad har fået sat "giv agt" skilte op overfor cyklerne.
#8
Generellt om bussfordon / SV: Fråga om GUB 486, REO 367
Senaste inlägg av Bussfanatikern - 23 juni 2026, 02:41:14 AM
Start- och stoppfunktionen kan man väl stänga av, precis som på en bil. Om det nu har varit massa problem när funktionen var aktiverad så har väl GUB helt enkelt valt att inaktivera den på samtliga bussar.
#9
Busstrafik och bussteknik / SV: Malmös nya linjenät (Samt ...
Senaste inlägg av Buss_Lund - 22 juni 2026, 22:14:23 PM
Idag jag gick förbi Nobina Lund depån på Maskinsvägen 5 och jag såg de håller på ombygga där parkeringsplatsen troligen de ger mer plats för de nya avtalet Malmö Lund paket verka som de blir så
#10
Jag har de senaste dagarna sett flera av Vallentunas VDL på 601:an och 606:an. Är det vanligt?