Huvudmeny

Senaste inlägg

#1
Busstrafik och bussteknik / SV: Malmös nya linjenät (Samt ...
Senaste inlägg av Buss_Lund - Idag kl. 22:17:39 PM
Hoppas regionbusstrafik behålla avlösning på Värnhem
#2
5104 har flyttat från Handen till Ösmo. Samtidigt har 5079 flyttats från Ösmo till Jordbro eller Handen.
#3
Busstrafik och bussteknik / SV: Malmös nya linjenät (Samt ...
Senaste inlägg av Erobran - Idag kl. 22:11:30 PM
Citat från: Anders.o93 skrivet Idag kl. 20:56:34 PMMissade att skriva att Värnhem också försvinner.

Det giver egentlig mening at man skifter chauførrer disse steder, eftersom det er de primære endestationer for den regionale trafik. Så må man håbe der bygges nogle pauselokaler og ikke kun et toilet.
#4
Missade att skriva att Värnhem också försvinner.
#5
Busstrafik och bussteknik / SV: Malmös nya linjenät (Samt ...
Senaste inlägg av Buss_Lund - Idag kl. 20:18:51 PM
Även avlösningen på Värnhem ska kvar eller ska försvinner ?
#6
Värt att nämna med nya avtalet är att alla föraravlösningar kommer ske på antingen Malmö C eller Södervärn. Därav försvinner avlösningarna på Studentgatan, Gustav Adolfs Torg och Värnhem.
#7
Har ingen koll på när detta beslut har tagits, informationen har nyligen informerats till oss anställda.
Men Nobina har väl gjort bedömningen att Mölledal passar bättre än Vinkeln för regiontrafiken.
#8
Busstrafik och bussteknik / SV: Malmös nya linjenät (Samt ...
Senaste inlägg av Erobran - Idag kl. 19:19:27 PM
Citat från: Anders.o93 skrivet Idag kl. 17:36:05 PMÄr också förvånad att Mölledal kommer att få vara kvar. Men så länge avtalet för regiontrafiken Malmö/Lund pågår kommer Mölledal vara kvar. Därefter kommer nog Malmö stad vilja ha bort depån för att bygga bostäder.

Kan inte tänka mig att det kommer finnas någon användning för Vinkeln i framtiden.

Men när bestämdes det att Mölledal skulle överleva och inte Arlöv?

Planen var hela tiden att Bultofta skulle "dö" och utvecklas av Malmö stad, och Arlöv/Vinklen skulle finnas kvar, på grund av dess närhet till Inre Ringvägen, och att det inte skulle störa någon i industriområdet. Dessutom skulle allt regionalt koncentreras till Arlöv?
#9
Busstrafik och bussteknik / SV: Malmös nya linjenät (Samt ...
Senaste inlägg av Buss_Lund - Idag kl. 17:55:57 PM
Det låter väldigt intressant att Mölledal ska vara kvar men känns lite onödigt att de flyttade redan regionbusstrafiken för väster och öster Lund paket till Arlöv vinkeln senare de ska tillbaka till Mölledal igen.

Men de blir ont om plats för regionbussar i mölledal efter stadsbussar lämna.

De blir trångt under första 3 månaderna på mölledalsdepå då det är många stadsbussar plus regionbusstrafiken.

Verka som Vinkeln depån kommer bli tomt utan bussar kanske de ska rivas eller sälja till kommunen, företaget.
#10
Citat från: Buss_Lund skrivet Idag kl. 12:43:20 PMHur kommer det sig att Mölledalsdepån ska tas över av regionbusstrafik? Trodde att alla ska står i vinkeln och hörde att mölledalsdpeån ska rivas om några år och bygga nya bostäder.

Men kul att mölledalsdepå bli kvar och de blir comeback för regiontrafik står i mölledalsdepå så vad ska hända med vinkeln depå efter alla stadsbussar lämna ?
Är också förvånad att Mölledal kommer att få vara kvar. Men så länge avtalet för regiontrafiken Malmö/Lund pågår kommer Mölledal vara kvar. Därefter kommer nog Malmö stad vilja ha bort depån för att bygga bostäder.

Kan inte tänka mig att det kommer finnas någon användning för Vinkeln i framtiden.