Några bilder tagna söder om "byn" under dygnets ljusa del:
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_7893.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_7898.jpg)
Den här tror jag att jag sett förr.
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_7899.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_7906.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_7909.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_7915.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_7920.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_7927.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_7943.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_7947.jpg)
En gammal bekanting som gjort många ledsna.
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_7952.jpg)
Den här kände jag också igen.
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_7957.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_7967.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_7972.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_7973.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_7976.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_7978.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_7985.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_7990.jpg)
Åh, en fjolla till.
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8005.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8011.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8013.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8025.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8029.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8039.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8043.jpg)
Tar de aldrig slut?
Sen dök denna upp
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8057.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8061.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8067.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8078.jpg)
Nu räcker det, nu till ett nytt ställe (kanske bekant för en del)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8084.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8086.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8089.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8095.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8098.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8101.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8104.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8108.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8110.jpg) (http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8116.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8121.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8127.jpg)
Nu drar vi vidare
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8135.jpg)
för att hamna i
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8137.jpg)
Där fanns det mycket att knäppa på
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8140.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8142.jpg)
(Inte här också)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8145.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8147.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8150.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8153.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8162.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8163.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8166.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8168.jpg)
Har du också kommit hit.
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8169.jpg)
Kycklingarna ska få se verkligheten.
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8171.jpg)
Du var ju just i Fittja.
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8180.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8184.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8187.jpg)
Du var ju just i Skärholmen.
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8190.jpg)
Själv skulle jag ut i verkligheten, måndag – onsdag 19:32 till 29:38
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8191.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8201.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8207.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8220.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8223.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8235.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8245.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8254.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8259.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8265.jpg)
Torsdagen vallade jag dessa
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8270.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8276.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8298.jpg)
Och på fredagen dessa
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8309.jpg)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8312.jpg)
Det var mååånga bilder. Men mycket trevliga :D. Tackar för dessa
Det var verkligen inte lite bilder de där.
Men stiliga som alltid, saknade lite fina skärgårdsmotiv bara :D
Citat från: jocke skrivet 23 februari 2008, 01:43:37 AM
Det var verkligen inte lite bilder de där.
Men stiliga som alltid, saknade lite fina skärgårdsmotiv bara :D
Tack för att du gillar bilderna. Tyvärr, mina körningar på mitt fasta schema sträcker sig inte längre ut än till Hemmesta och när det gäller Ingarö så får jag inte besöka Eknäs brygga. Hoppas att sommartjänsterna blir bättre :'(
Peter, detta var det bästa bildsvep du lagt ut på länge.
Stort tack för att jag fick se andras bilder från hemmaplan.
En stor del av Busslinks 37-vagnar tycks ha regnummer som börjar med XOS.
Dessa bilder gillade jag starkt. Mycket snygga och jag gillar att man såg förarna så tydligt på de flesta bilderna.
//Simon
Citat från: Peter Erret skrivet 23 februari 2008, 01:16:42 AM
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_8235.jpg)
Dette syntes jeg, er det beste bilde som jeg har sett på lenge! :)
Toppenbilder Peter! :-)
Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 23 februari 2008, 01:59:37 AM
En stor del av Busslinks 37-vagnar tycks ha regnummer som börjar med XOS.
Ja dom blir ju registrerade samtidigt så dt är ju inte så konstigt. Det ka du se i många serier av bussar som är beställda samtidigt.
Tackar för ett trevligt bildsvep.
Du fick nog nästan alla Botkyrka vagnar på en gång. ;)
Det var ett roligt bildsvep. Men många hemska vagnar också.
///
MGA
Det verkar gå väldigt mycket gamla bussar i Stockholm. Och väldigt mycket höggolv dessutom. Den där 0700 har väl några år på nacken?
Citat från: Svemicke skrivet 25 februari 2008, 14:35:55 PM
Det verkar gå väldigt mycket gamla bussar i Stockholm. Och väldigt mycket höggolv dessutom. Den där 0700 har väl några år på nacken?
0700 togs första gången i trafik 1996-04-24 och kom från Kungälv till Nacka/Värmdö 2004-06-23. Den har nu passerat 101.000 mil men är enligt mitt tycke en "riktig" buss.
Citat från: Peter Erret skrivet 26 februari 2008, 02:45:46 AM
0700 togs första gången i trafik 1996-04-24 och kom från Kungälv till Nacka/Värmdö 2004-06-23. Den har nu passerat 101.000 mil men är enligt mitt tycke en "riktig" buss.
Du borde kanske försöka bevara den när den tjänat ut sitt arbete för SL? 2-2-1 dörrställning tyder på B10B. Eller är det B10M?
Detta var ju ett riktigt trevligt bildsvep du lyckats med. Verkar som du inte hade direkt långtråkigt den där dan ;)
//Niclas
Det kan man inte ha i Botkyrkaland..
Citat från: Svemicke skrivet 26 februari 2008, 23:55:34 PM
Du borde kanske försöka bevara den när den tjänat ut sitt arbete för SL? 2-2-1 dörrställning tyder på B10B. Eller är det B10M?
B10M 70 L-axel. Tyvärr lär priset var för högt för mig annars så kanske.
Citat från: Peter Erret skrivet 27 februari 2008, 03:39:44 AM
B10M 70 L-axel. Tyvärr lär priset var för högt för mig annars så kanske.
Den verkar förekomma rätt ofta på Dina bilder, så ni verkar... tajta. Synd att mista en gammal trotjänare.