När försvinner GS hög av "danskbussar", eller är dom flesta borta redan?
Finns nog inga bättre vagnar att ratta runt med. Bullriga är de väl direkt inte motorn låter gott och däcksmalande är väl dämpat kör man en dansk kan man låta radion vara på samma ljudvolym hela resan rattar man nåt nyare så får man hela tiden justera volymen.
Det finns B10L och B10BLe. De tre sistnämnda 23,25,26 är troligen kvar. Dessutom finns någon B10L (17-22,24 ursp)kvar i bl a Älvängen.Sedd från tåget. Även den korta Vest fd Kungsbacka stod där.
De flesta bussar bullrar. Frontmotorbussar bullrar mycket fram och bakmotorbussar är bullriga om man sitter baktill. B7L och B10L är mycket bullriga om man sitter baktill.
Citat från: S Svensson skrivet 14 februari 2008, 10:20:39 AM
Det finns B10L och B10BLe. De tre sistnämnda 23,25,26 är troligen kvar. Dessutom finns någon B10L (17-22,24 ursp)kvar i bl a Älvängen.Sedd från tåget. Även den korta Vest fd Kungsbacka stod där.
De flesta bussar bullrar. Frontmotorbussar bullrar mycket fram och bakmotorbussar är bullriga om man sitter baktill. B7L och B10L är mycket bullriga om man sitter baktill.
17-18 är buffert motorhaveri på bägge, 19 Älvängen men skall nog till Majorna, 20-21 Kville, 22Majorna, 23 25 26 Lundby 24 Död.
Vilken sorts Aabenraa är detta? Är det Aabenraa som verkligen ser ut som Aabenraa eller är det "säfflekopior"?
Och jag vet att det inte är "kopior" Aaberaa byggde så det behöver jag ingen som påpekar just det för mig utan jag skriver "säfflekopior" bara för att folk ska förstå vad jag menar (http://www.kurts-smilies.de/kopfpatsch.gif)
Citat från: S Svensson skrivet 14 februari 2008, 10:20:39 AM
Det finns B10L och B10BLe. De tre sistnämnda 23,25,26 är troligen kvar. Dessutom finns någon B10L (17-22,24 ursp)kvar i bl a Älvängen.Sedd från tåget. Även den korta Vest fd Kungsbacka stod där.
De flesta bussar bullrar. Frontmotorbussar bullrar mycket fram och bakmotorbussar är bullriga om man sitter baktill. B7L och B10L är mycket bullriga om man sitter baktill.
Jag upplever många Volvo som bullriga baktill, främst B10L men även B7L som du skriver. Veolias 2690, 2691 är inte heller speciellt tysta bak heller.... >:(
Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 14 februari 2008, 18:44:17 PM
Vilken sorts Aabenraa är detta? Är det Aabenraa som verkligen ser ut som Aabenraa eller är det "säfflekopior"?
Och jag vet att det inte är "kopior" Aaberaa byggde så det behöver jag ingen som påpekar just det för mig utan jag skriver "säfflekopior" bara för att folk ska förstå vad jag menar (http://www.kurts-smilies.de/kopfpatsch.gif)
De är av klassiskt Aabenraa-stuk:
(http://www.savenfjord.nu/gs_92.JPG)
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 14 februari 2008, 19:21:43 PM
De är av klassiskt Aabenraa-stuk:
(http://www.savenfjord.nu/gs_92.JPG)
Dessa danskar var ju nerkörda redan när dom kom från Danmark...
Dessa finns inte kvar längre va?
Citat från: Optimal skrivet 14 februari 2008, 19:44:04 PM
Dessa finns inte kvar längre va?
Nej, inte om du syftar på bilden ovan. Dessa är borta helt.
Citat från: c007 skrivet 14 februari 2008, 19:46:33 PM
Nej, inte om du syftar på bilden ovan. Dessa är borta helt.
Ryckte till mig en bild på fel modell i hastigheten.
Såg att det var 17-26 som frågades efter. Dessa är att betrakta som "Säffle-kopior" för att använda Niklas terminologi.
Citat från: c007 skrivet 14 februari 2008, 19:42:06 PM
Dessa danskar var ju nerkörda redan när dom kom från Danmark...
Inte hälften så nerkörda som den som visar baken till vänster i Staffans bild var/blev. Just dessa ledvagnar var det väl inget större fel på om man undantar utseendet.
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 14 februari 2008, 19:48:40 PM
Ryckte till mig en bild på fel modell i hastigheten.
Såg att det var 17-26 som frågades efter. Dessa är att betrakta som "Säffle-kopior" för att använda Niklas terminologi.
Rätt modell:
(http://partillejonas.bussmilan.se/V%e4sttrafikbilder/GS%20/GS_017_Frolunda_Torg_071024_liten.jpg)
(http://partillejonas.bussmilan.se/V%e4sttrafikbilder/GS%20/GS_019_Frolunda_Torg_071024_liten.jpg)
//Jonas
Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 14 februari 2008, 23:41:01 PM
Rätt modell:
(http://partillejonas.bussmilan.se/V%e4sttrafikbilder/GS%20/GS_017_Frolunda_Torg_071024_liten.jpg)
(http://partillejonas.bussmilan.se/V%e4sttrafikbilder/GS%20/GS_019_Frolunda_Torg_071024_liten.jpg)
//Jonas
Jupp för 17-22. 23-26 är nyare.
Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 14 februari 2008, 23:41:01 PM
Rätt modell:
(http://partillejonas.bussmilan.se/V%e4sttrafikbilder/GS%20/GS_017_Frolunda_Torg_071024_liten.jpg)
(http://partillejonas.bussmilan.se/V%e4sttrafikbilder/GS%20/GS_019_Frolunda_Torg_071024_liten.jpg)
//Jonas
Har dessa spak vid vindrutetorkarspakarna som man öppnar dörrarna med? Upp var väl framdörrarna och ner bakdörrarna? Minns det från UC:s "Tiffany" (TFN 115). "Hon" hade det så i alla fall.
Har åkt med dem alla. En förare påstod att det inte fanns fotoceller. Istället var samtliga dörrar föraremanövrerade.Det fanns även en monitor för att se bakdörrarna. De var mycket moderna i detta hänseende tydligen.
23,25,26 är B10BLe och B10L är resten.Det är bussarna på bild som är moderna.
Anm:23 hade även annat radionummer tidigare.
24 var en B10L (som bild ovan) Denna totalhavererade på Eketrägatan. När jag åkte hem en dag så såg jag den upplastad på lastbil,med målet Vetlanda och Wetlandia.
B10BLe har en speciell framaxel som gör att framdelen blir låg. B10R(59) var låga men dess framaxel (som saknar axel,kallas så ändå) orsakade problem genom att delar blev skeva efter upprepade kontakter med kantstenar och annat som slog emot. I värsta fall uppstod det som kallas rattfrossa.
Citat från: S Svensson skrivet 15 februari 2008, 05:12:22 AM
Har åkt med dem alla. En förare påstod att det inte fanns fotoceller. Istället var samtliga dörrar föraremanövrerade.Det fanns även en monitor för att se bakdörrarna. De var mycket moderna i detta hänseende tydligen.
23,25,26 är B10BLe och B10L är resten.Det är bussarna på bild som är moderna.
Anm:23 hade även annat radionummer tidigare.
24 var en B10L (som bild ovan) Denna totalhavererade på Eketrägatan. När jag åkte hem en dag så såg jag den upplastad på lastbil,med målet Vetlanda och Wetlandia.
B10BLe har en speciell framaxel som gör att framdelen blir låg. B10R(59) var låga men dess framaxel (som saknar axel,kallas så ändå) orsakade problem genom att delar blev skeva efter upprepade kontakter med kantstenar och annat som slog emot. I värsta fall uppstod det som kallas rattfrossa.
Jupp du har en monitor som du tittar i och en spak att manövrera dörrarna och inga fotoceller samt dörrbroms som släpper så fort dörrarna äro stängda. Spaken är borttagen numer och ersatt av knappar. Vilkan vagnar var det som brann upp av dessa vart det inte 24an?
I C90 panelen ställer du värme och allsköns atterialjer, något som sällan eller aldrig fungerar då det är för avancerad elektronik för att vara 1995.