I söndags var man i Knutby igen, börjar bli en ovana.
(http://www.phbuss.se/upl/JoSe/3816-1.JPG)
Bilden togs före avgång 14.00, och det skulle dröja till midnatt innan jag återsåg Knutby.
Måndagen bestod av två lindriga varv 801 i denna.
(http://www.phbuss.se/upl/JoSe/5046-3.JPG)
Min skugga syns förargligt nog, men ett flygplanslyft lyckades jag få med som bonus.
I dag ånjöt jag denna på morgonen/förmiddagen.
(http://www.phbuss.se/upl/JoSe/4942-2.JPG)
Glömde skylta nåt kul :'(
Eftermiddagen gick inte så fort, men det gick sakta.
(http://www.phbuss.se/upl/JoSe/6736-2.JPG)
och såhär såg det ut från insidan
(http://www.phbuss.se/upl/JoSe/6736-4.JPG)
Tack och godnatt.
Varvräknaren ser ut att vara till en Omnicity då det gröna är mellan 1100-1700 RPM. Omnilink brukar ha 1000-1500 RPM
Citat från: Optimal skrivet 12 februari 2008, 22:16:53 PM
Varvräknaren ser ut att vara till en Omnicity då det gröna är mellan 1100-1700 RPM. Omnilink brukar ha 1000-1500 RPM
Bildtexten visar ju att det är 6736 som syns på bilden ovan.
Någon som vet vart 6736 normalt brukar gå? Har inte sett den på 832 eller 838. Finns det några flera OmniLink ledvagnar i UL eller är 6736 den ända i "UL-Land"?
Citat från: David S skrivet 13 februari 2008, 12:57:06 PM
Någon som vet vart 6736 normalt brukar gå? Har inte sett den på 832 eller 838. Finns det några flera OmniLink ledvagnar i UL eller är 6736 den ända i "UL-Land"?
6735 finns också, de måste gå på linjer så nära Märstagaraget som möjligt eftersom det är där dom tankas.
Citat från: JoSe skrivet 12 februari 2008, 21:18:47 PM
Eftermiddagen gick inte så fort, men det gick sakta.
(http://www.phbuss.se/upl/JoSe/6736-2.JPG)
Hur är dessa att köra/använda i landsvägstrafik och hur fungerar det med etanoldriften under sådana förhållanden? Då menar jag bortsett från att de inte är de mest motorstarka bussarna som finns.
Det var ett fint bildsvep med en fin känsla av Uppland :D
Citat från: Patrik skrivet 13 februari 2008, 13:03:59 PM
6735 finns också, de måste gå på linjer så nära Märstagaraget som möjligt eftersom det är där dom tankas.
Precis. Att se de i Norduppland på linjer som 832 och 838 kan nog i princip ses som uteslutet. Ska man hitta dessa gör man det säkrast på linjerna 881, 882 samt 886/887.
Citat från: Walter skrivet 12 februari 2008, 22:31:19 PM
Bildtexten visar ju att det är 6736 som syns på bilden ovan.
Ja vet ??? ???. Vad menar du med det
Citat från: Cero skrivet 13 februari 2008, 13:15:05 PM
Hur är dessa att köra/använda i landsvägstrafik och hur fungerar det med etanoldriften under sådana förhållanden? Då menar jag bortsett från att de inte är de mest motorstarka bussarna som finns.
Mitt på dagen trafik, under gynnsamma väderleksförhållanden är att föredra.
Inte jättekul att köra morgontur på 886 med, krävs ett visst mod att vrida ut från hållplatserna på 90 väg.