Från en enda till åtta OmniLinkar i stan på ungefär ett år, är en utveckling jag gillar! :) Vem som kostat på en massa vitfärg på den gamla Råstakärran framgår inte. SL-rött skulle nästan passat bättre då vi ju redan har fyra sådana. Gissningsvis kan denna efter sommaren få en stor Veolialogga på sidan samt flyttas vidare till Ö-vik:
(http://ftp.kommunicera.umea.se/Cecilia87/Buss/Ultra1/Veolia_4883_Gar_080201a.jpg)
(http://ftp.kommunicera.umea.se/Cecilia87/Buss/Ultra1/Veolia_4883_Gar_080201b.jpg)
Ursäkta närbilderna, men det gick inte att backa längre bakåt.
Finns det något i inredningen som avslöjar förflutet i SL-land?
Dags för resa till Ume igen då...
Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 02 februari 2008, 11:07:11 AM
Finns det något i inredningen som avslöjar förflutet i SL-land?
Precis som 2768-2770 hade den magnetfästet för SL-stämpeln på biljettbordet kvar vid ankomst. :)
4884 SHA724 var också till ägas av Veolia Umeå. Har du sett någon/några fler buss i Ume?
Hej
Hur många bussar skall flyttas från Råsta till Umeå?
mvh Stefan P
I Umeå finns 2768, 2769, 2770, 2771, 4883 och 4884?
I Övik så finns 2773 och 4931.
Citat från: Stefan P skrivet 02 februari 2008, 11:21:09 AM
Hej
Hur många bussar skall flyttas från Råsta till Umeå?
mvh Stefan P
litet förtydligande,
de som flyttades gjorde det i och med övertagandet av Busslink den 20 augusti 2007, nu flyttas inga bussar.
Citat från: Magnus_J skrivet 02 februari 2008, 11:38:49 AM
litet förtydligande,
de som flyttades gjorde det i och med övertagandet av Busslink den 20 augusti 2007, nu flyttas inga bussar.
Du har säkert rätt i det Magnus, men sånna här fordon, som råkat bli över har ju en förmåga att tillfälligt hamna någonstanns där ett akut behov finns, för att senare flytta vidare. Eller bara bli avställda på något garage där det råkar vara gott om plats för att senare rustas upp och sättas i trafik på någon plats.
Citat från: Magnus_J skrivet 02 februari 2008, 11:38:49 AM
litet förtydligande,
de som flyttades gjorde det i och med övertagandet av Busslink den 20 augusti 2007, nu flyttas inga bussar.
Precis. Man hämtar inga bussar vid Råstagaraget, utan på annan ort där Veolia tycks förvara undanställda f.d Råstavagnar.
Citat från: Jacob med C skrivet 02 februari 2008, 11:18:22 AM
4884 SHA724 var också till ägas av Veolia Umeå. Har du sett någon/några fler buss i Ume?
4883 & 4884 går numera på 5:an, så de verkar täcka upp 1004 & 1005. Men det sägs att de bara stannar här uppe under februari månad. Någon som vet vad den lysande röda lysdioden var till för?
(http://ftp.kommunicera.umea.se/Cecilia87/Buss/Ultra1/Veolia_4884_Gar_080204.jpg)
Citat från: Verspieder skrivet 05 februari 2008, 20:36:28 PM
4883 & 4884 går numera på 5:an, så de verkar täcka upp 1004 & 1005. Men det sägs att de bara stannar här uppe under februari månad.
Tråkit att ni inte har fler omnilinkar det är ju en mycket trevlig stadsbuss att köra.
Citat från: Verspieder skrivet 05 februari 2008, 20:36:28 PM
Någon som vet vad den lysande röda lysdioden var till för?
Den lär ska vara till för att indikera om det är kallt inuti bussen, typ under 10 grader eller så...
Citat från: Patrik Sandström skrivet 05 februari 2008, 21:30:41 PM
Tråkit att ni inte har fler omnilinkar det är ju en mycket trevlig stadsbuss att köra.
Tja, så tråkigt vet jag inte om vi har det. Nio st OmniLinkar är ju fler än någonsin. Jämför med en enda som var antalet under Polarbuss tid. ;)
Citat från: Verspieder skrivet 02 februari 2008, 10:50:32 AM
Från en enda till åtta OmniLinkar i stan på ungefär ett år, är en utveckling jag gillar! :) Vem som kostat på en massa vitfärg på den gamla Råstakärran framgår inte. SL-rött skulle nästan passat bättre då vi ju redan har fyra sådana. Gissningsvis kan denna efter sommaren få en stor Veolialogga på sidan samt flyttas vidare till Ö-vik:
(http://ftp.kommunicera.umea.se/Cecilia87/Buss/Ultra1/Veolia_4883_Gar_080201a.jpg)
Direktbuss... till Verkstaden?
fina bilder.
nackdelen med vita bussar är arr de blir så skitiga snabbt
Citat från: BadTab skrivet 08 februari 2008, 16:28:08 PM
Den lär ska vara till för att indikera om det är kallt inuti bussen, typ under 10 grader eller så...
Är det sant?. På Blåvagnarna i Innerstan så säger vissa att den har med Prioriteringen att göra. Släcks den så har bussen prioritering.
varför sitter den där då. Då ser ju ingen den. Sen även fast man har 24 grader i bussen så lyser den. Så den står nog för något annat?
Citat från: Johan H skrivet 09 februari 2008, 10:49:35 AM
Direktbuss... till Verkstaden?
fina bilder.
nackdelen med vita bussar är arr de blir så skitiga snabbt
Det är en Skyltning som skrivs tillsammans med ett Linjenr. Så bussen kör raka vägen till den plats som linjen går till.!?!