Skulle flugit en Boeing men istället bytte SAS till denna, är det en McDonnell Douglas?
(http://www.phbuss.se/Misc/flygplan_ostersund_airport_3001_2008.jpg)
Citat från: Patrik skrivet 31 januari 2008, 18:51:08 PM
Skulle flugit en Boeing men istället bytte SAS till denna, är det en McDonnell Douglas?
(http://www.phbuss.se/Misc/flygplan_ostersund_airport_3001_2008.jpg)
Jäpp en MD8*
Tack, som jag trodde då.
Lägger in en bild som visar stolsraderna, ingen 13 :)
(http://www.phbuss.se/Misc/stolsrader_flygplan_3001_2008.jpg)
Hej
Det er en MD82 ( Hake Viking)
Skulle kunna vara en Boeing 717
SAS har inga 717:or..
Trevligt, flög själv med SAS i tisdags till Geneve, dock med en 737-600 (LN-RPY)..
MD10 ??
Inte riktigt likt en MD10 ;) http://www.intelog.net/Imagens/fedexviracopos.jpg (http://www.intelog.net/Imagens/fedexviracopos.jpg)
Svaret har ju redan getts att det är en MD82 på bilden!
Citat från: Patrik skrivet 31 januari 2008, 18:51:08 PM
Skulle flugit en Boeing men istället bytte SAS till denna, är det en McDonnell Douglas?
(http://www.phbuss.se/Misc/flygplan_ostersund_airport_3001_2008.jpg)
Likt alla plan är att de är så hemskt trånga särskilt för benen.
problem för mig som har långa ben att sitta på vanlig plats, om jag sitter vid vingen där nödutgångarna är eller längst fram så brukar det var bättre benutrymme.
Annars brukar flygresorna var ett h*****e för mig kan erkänna att jag är lite flyg rädd, men jag är ju inte ensam om det.
Det är bra om man kan prata med någon för mig inför resan och då är det min pappa som få bli (rådgivare) eftersom han jobbat som flygkapten på ett numera nedlagt svenskt flygbolag.
Citat från: Johan H skrivet 16 februari 2008, 18:58:09 PM
Likt alla plan är att de är så hemskt trånga särskilt för benen.
problem för mig som har långa ben att sitta på vanlig plats, om jag sitter vid vingen där nödutgångarna är eller längst fram så brukar det var bättre benutrymme.
Annars brukar flygresorna var ett h*****e för mig kan erkänna att jag är lite flyg rädd, men jag är ju inte ensam om det.
Det är bra om man kan prata med någon för mig inför resan och då är det min pappa som få bli (rådgivare) eftersom han jobbat som flygkapten på ett numera nedlagt svenskt flygbolag.
Jag håller med om att det är trångt, när jag flugit så har jag alltid ryggsäcken som handbagage och lägger den nere vid mina fötter och det är knappt så att den går in mellan min stol och ryggen på stolen framför och mina ben kommer knappt in då, jag har fått ha fötterna på dom här metallskenorna som sitter längst ner på stolarna framför men om flyget bara gäller en timme som det oftast gör inrikes där jag flugit de två senaste åren så går det bra att sitta så.
Tråkigt att vara flygrädd, jag tycker det är otroligt kul att flyga och skulle gärna sätta mig på ett plan varje dag, accelerationen innan "Take-off" är det bästa jag vet! :)
Ja, flygrädd var väl kanske att ta i men det känns som att bli instängd i en konservburk men det bruka släppa när jag kommit upp i luften. det är oftas när jag inte flygit på ett tag och sen så är det dax för en resa.
Reste till london med min bror i september förra året, ska ditt minst en gång under året till London då min bror bor där sedan 2 år tillbaka.
Hemresan gick som en dans på rosor var inte rädd i flyget då.
Flyger man ofta vänjer man sig men annars är det som något nytt i vardagen.
Ja, så är det väl.
Jag flög till Visby i april förra året i ett litet propellerplan och sist jag flög innan det var år 2002 så det var länge sen, men det var lika kul för det!
"MD" föjt av otaliga siffror hit och dit. Varför inte bara kalla typen för DC-9, som den hette först?
Ja, jag vet att Douglas Corporation blev MacDonnel Douglas, men för mig är planet en DC-9 ändå.
Den där accelerationen innan take-off är något alldeles speciellt ja.
Har bara flugit med passagerarjet två gånger, och det var snart fyra år sedan. Däremot har det blivit en tur med en liten fyrsitsig Cessna och med en helikopter sedan dess. Cessnan var himla rolig, då man verkligen fick känslan. Att lyfta med ett litet plan från en gräsmatta... :)
Citat från: Verspieder skrivet 17 februari 2008, 05:50:43 AM
"MD" föjt av otaliga siffror hit och dit. Varför inte bara kalla typen för DC-9, som den hette först?
Ja, jag vet att Douglas Corporation blev MacDonnel Douglas, men för mig är planet en DC-9 ändå.
Nu kallas ju även denna modellen för DC-9-82, så det är väl lite åt rätt håll. ;)
Sen skiljer det ju en hel del mellan modellerna så det är väl inte så konstigt att de har olika namn.
//Mr T
Citat från: Patrik skrivet 31 januari 2008, 19:04:48 PM
Tack, som jag trodde då.
Lägger in en bild som visar stolsraderna, ingen 13 :)
(http://www.phbuss.se/Misc/stolsrader_flygplan_3001_2008.jpg)
Så du satt alltså
framför skynket..
;D 8)
/Bengt
tänk om bussarna hade samma kvalitet som flygplanen?
Citat från: michael k skrivet 19 februari 2008, 21:39:23 PM
tänk om bussarna hade samma kvalitet som flygplanen?
Tänk om bussarna kostade lika mycket som ett flygplan.
Citat från: Bengt Jönsson skrivet 19 februari 2008, 18:20:06 PM
Så du satt alltså framför skynket..
;D 8)
/Bengt
Jag tycker det ser ut som strax bakom skynket?
//Jonas G