I går påbörjades rivningen i Söderhallen. Dock inte hela hallen. Denna gång är det sandtornet som rivs. En kvarleva
sedan spårvagnstiden fram till 1967. Tornet var fyllt med sand som kördes ut till spårvagnarna i vagnhallen med
skottkärra på trätrallar mellan vagnraderna. Sanden är till för att sanda spåret vid halka. Denna rivning är dock inte den första i Söderhallen. För ett tjugofemtal år sedan revs skorstenen sedan oljeeldning upphört till förmån för fjärrvärme. Även portvaktskiosken revs för c:a 25 år sedan den slutat att användas. Totalrivning av Söderhallen dröjer nog ännu några år. Planerad till tidigast 2012 då flytt av verksamheten är planerad att ske till andra sidan Hammarbykanalen - Fredriksdal i S. Hammarbyhamnen.
Har man planerat något för Spårvägsmuseums framtid?
Samtidigt byggs ju Söderhallen ut. Man skapar bättre plats för rangeringen, genom att bygga en helt ny tankö och bygga ut en annan. Dessutom byggs gaslagret ut så att det skall räcka till när SÖH får ännu fler biogasbussar (beräknat till sommaren/hösten 2008). Dessutom håller personalutrymmena på att renoverats invändigt, med nya golvmattor och inredning.