Hej !
Har ytterligare en förfrågan om inv.nr på några vagnar som funnits hos VLT.
SFO 142 Vlo B 10M Carrus Star 302
RDT 904 Iveco A 45 E
AES 681 Sc L 113 TLL Carrus Fifty
PLH 576 Vlo B 10M-60 Säffle (urspr. VL/Västerås)
PLZ 676 Vlo B 10M-60 Säffle (urspr. VL/Västerås)
Mvh Peter Ö
SFO 142 är det inte fd. Kjellgrens? Den har inte synts på ett tag. V-L körde den Gbg-Tranemo ett tag i höstas
SFO 142 återlämnad i slutet av nov.07 då VL fick sina sista nya Volvobussr. Bussen återlämnad till Borås Bil LV AB 071203. Tidigar varit reg på Volvo Bussar Truck Center AB ( i Göteborg Hisings Backa) Däremot SFO 397 är reg på VL men jag är inte säker på om den är inhyrd eller övertagen. Borås Bil LV AB vill ha något över 800 000 kr för denna SFO 142 liksom för Volvo 8700 fd Hallgrens. Jag anser detta vara ett alldeles för högt pris.Frågan är ju vad man skall ta för pris för en begagnad buss. Normalt anser jag att en bussägare som håller en buss i 12 år skall ta 70 % av anskaffningsvärdet och skriva av på 7 år och 30 % av anskaffningsvärdet på 12 år. Sedan så är jag medveten om att vissa ekonomer anser att man skall göra kalkylmässig avskrivning på återanskaffningsvärdet.
SFO 142 hade ingen radio så den kan inte ha haft radionr.
Citat från: yngrot skrivet 24 januari 2008, 11:42:08 AM
SFO 142 är det inte fd. Kjellgrens? Den har inte synts på ett tag. V-L körde den Gbg-Tranemo ett tag i höstas
Jo, det är fd Kjellgrens nr 4 och den också nämnda SFO 397 är fd Kjellgrens nr 7. Dessa nummer hos Kjellgrens innehas numera av två Volvo 9700 facelift från 2007.