Hej!
Har någon en vagnlista över borås lokaltrafik? Skulle var till stor hjälp!!!!!
/Tobbe
Citat från: buss-tobbe skrivet 20 januari 2008, 20:54:20 PM
Hej!
Har någon en vagnlista över borås lokaltrafik? Skulle var till stor hjälp!!!!!
/Tobbe
Du har fått ett meddelande...
Jag är också intresserad.
Min lista ser ut så här. Förkortningarna efter dörrställning står för B = Boggi, Bga = boggi med biogasdrift, Ga = biogasdrift. Dessutom är 018-033 och 037 etanoldrivna.
008 JGY 416 Volvo B10BLE Säffle 2000 1995 1630 2+2+1
009 JFD 176 Volvo B10BLE Säffle 2000 1995 1631 2+2+1
010 JHE 436 Volvo B10BLE Säffle 2000 1995 1632 2+2+1
011 JGK 026 Volvo B10BLE Säffle 2000 1995 1633 2+2+1
012 JHK 096 Volvo B10BLE Säffle 2000 1995 1634 2+2+1
013 JHA 496 Volvo B10BLE Säffle 2000 1995 1635 2+2+1
014 JFC 096 Volvo B10BLE Säffle 2000 1995 1636 2+2+1
015 JHF 206 Volvo B10BLE Säffle 2000 1995 1637 2+2+1
017 JGO 136 Volvo B10BLE Säffle 2000 1995 1639 2+2+1
018 CZB 410 Scania CN113 MaxCi 1995 1824980 2+2+1
019 DED 200 Scania CN113 MaxCi 1995 1824981 2+2+1
020 CZR 370 Scania CN113 MaxCi 1995 1824982 2+2+1
021 DBT 150 Scania CN113 MaxCi 1995 1825028 2+2+1
022 CZO 040 Scania CN113 MaxCi 1995 1825029 2+2+1
023 DBM 020 Scania CN113 MaxCi 1995 1825030 2+2+1
024 CCA 240 Scania CN113 MaxCi 1995 1825031 2+2+1
025 DDK 040 Scania CN113 MaxCi 1995 1825032 2+2+1
026 DDU 270 Scania CN113 MaxCi 1995 1825033 2+2+1
027 DCE 030 Scania CN113 MaxCi 1995 1825034 2+2+1
028 CZW 160 Scania CN113 MaxCi 1995 1825035 2+2+1
029 DCW 130 Scania CN113 MaxCi 1995 1825124 2+2+1
030 CZY 180 Scania CN113 MaxCi 1995 1825125 2+2+1
031 CZN 410 Scania CN113 MaxCi 1995 1825126 2+2+1
032 DAG 490 Scania CN113 MaxCi 1995 1825127 2+2+1
033 DCT 290 Scania CN113 MaxCi 1995 1825128 2+2+1
034 HBG 116 Volvo B10BLE Säffle 2000 1995 2154 2+2+1
035 HCW 336 Volvo B10BLE Säffle 2000 1995 2157 2+2+1
036 HBZ 156 Volvo B10BLE Säffle 2000 1995 2158 2+2+1
037 FGU 683 Scania CN113 MaxCi 1997 1830786 2+2+1
038 WBY 308 MAN NL 313 CNG 2004 3441 2+2+2 Ga
039 WBY 413 MAN NL 313 CNG 2004 3442 2+2+2 Ga
040 WBY 323 MAN NL 313 CNG 2004 3443 2+2+2 Ga
041 WBY 328 MAN NL 313 CNG 2004 3444 2+2+2 Ga
042 DCH 730 Volvo B10BLE Carrus City U 1999 2+2+1 Ga
043 DBU 790 Volvo B10BLE Carrus City U 1999 2+2+1 Ga
044 DBS 990 Volvo B10BLE Carrus City U 1999 2+2+1 Ga
045 LDP 865 Volvo B10BLE Carrus City U 1999 2+2+1 Ga
046 XNC 364 MAN NL313 Lion's City 2006 WMAA21ZZ76B024804 2+2+2 Ga
047 XNC 359 MAN NL313 Lion's City 2006 WMAA21ZZ96B024805 2+2+2 Ga
070 WBY 348 MAN A26 2004 24221 2+2+2 Bga
071 WBY 353 MAN A26 2004 24223 2+2+2 Bga
072 WBY 338 MAN A26 2004 24229 2+2+2 Bga
073 WBY 368 MAN A26 2004 24231 2+2+2 Bga
074 WBY 383 MAN A26 2004 24232 2+2+2 Bga
075 WBY 388 MAN A26 2004 24234 2+2+2 Bga
076 WBY 398 MAN A26 2004 24220 2+2+2 Bga
077 WBY 428 MAN A26 2004 24225 2+2+2 Bga
078 WBY 433 MAN A26 2004 24228 2+2+2 Bga
150 FTE 151 Volvo B10M-70 Carrus Region 1995 43069 1+1+0
151 FND 331 Volvo B10M-70 Carrus Region 1995 43070 1+1+0
152 FOD 471 Volvo B10M-70 Carrus Region 1995 43071 1+1+0
153 FRU 141 Volvo B10M-70 Carrus Region 1995 43072 1+1+0
154 FRB 251 Volvo B10M-70 Carrus Region 1995 43073 1+1+0
157 SCH 187 Scania L94UB4x2 Lahti 402 2001 1839551 1+1+0
158 SCH 169 Scania L94UB4x2 Lahti 402 2001 1839554 1+1+0
159 SXB 697 Scania L94UB4x2 Lahti Scala 2002 1842297 1+1+0
160 SXB 685 Scania L94UB4x2 Lahti Scala 2002 1842318 1+1+0
161 SXB 712 Scania L94UB4x2 Lahti Scala 2002 1842316 1+1+0
200 FON 451 Volvo B10M-70 Carrus Region 1995 43115 1+1+0 B
201 FTB 431 Volvo B10M-70 Carrus Region 1995 43116 1+1+0 B
202 FRL 161 Volvo B10M-70 Carrus Region 1995 43117 1+1+0 B
203 FYY 191 Volvo B10M-70 Carrus Region 1995 43118 1+1+0 B
204 FXS 491 Volvo B10M-70 Carrus Region 1995 43119 1+1+0 B
205 FZJ 221 Volvo B10M-70 Carrus Region 1995 43120 1+1+0 B
206 FTW 011 Volvo B10M-70 Carrus Region 1995 43121 1+1+0 B
207 FYX 491 Volvo B10M-70 Carrus Region 1995 43122 1+1+0 B
208 HYF 444 Volvo B10M Säffle 2000 1995 43986 1+1+0 B
209 HWG 104 Volvo B10M Säffle 2000 1995 43987 1+1+0 B
210 HYS 374 Volvo B10M Säffle 2000 1995 43988 1+1+0 B
211 HZH 054 Volvo B10M Säffle 2000 1995 43989 1+1+0 B
212 HWM 144 Volvo B10M Säffle 2000 1995 43990 1+1+0 B
213 SKF 391 Volvo B10BLE Carrus Vega 2001 8088 1+1+0 B
214 SKF 412 Volvo B10BLE Carrus Vega 2001 8145 1+1+0 B
215 SKF 379 Volvo B10BLE Carrus Vega 2001 8146 1+1+0 B
216 SKF 400 Volvo B10BLE Carrus Vega 2001 8147 1+1+0 B
217 SKF 409 Volvo B10BLE Carrus Vega 2001 8148 1+1+0 B
218 SKF 403 Volvo B10BLE Carrus Vega 2001 8149 1+1+0 B
219 SKF 406 Volvo B10BLE Carrus Vega 2001 8179 1+1+0 B
220 SKF 415 Volvo B10BLE Carrus Vega 2001 8180 1+1+0 B
221 SKF 424 Volvo B10BLE Carrus Vega 2001 8181 1+1+0 B
222 SKF 466 Volvo B10BLE Carrus Vega 2001 8209 1+1+0 B
223 SKF 421 Volvo B10BLE Carrus Vega 2001 8210 1+1+0 B
224 SKF 430 Volvo B10BLE Carrus Vega 2001 8211 1+1+0 B
225 SKF 418 Volvo B10BLE Carrus Vega 2001 8212 1+1+0 B
226 SKF 439 Volvo B10BLE Carrus Vega 2001 8215 1+1+0 B
227 SKF 436 Volvo B10BLE Carrus Vega 2001 8216 1+1+0 B
240 SFO 163 Volvo B10M Carrus Vega bo 2001 53591 1+1+0 B
241 SFO 187 Volvo B10M Carrus Vega bo 2001 53716 1+1+0 B
242 SFO 172 Volvo B10M Carrus Vega bo 2001 53717 1+1+0 B
243 SFO 166 Volvo B10M Carrus Vega bo 2001 53718 1+1+0 B
244 SFO 175 Volvo B10M Carrus Vega bo 2001 53719 1+1+0 B
245 SFO 145 Volvo B10M Carrus Vega bo 2001 53575 1+1+0 B
246 SFO 136 Volvo B10M Carrus Vega bo 2001 53590 1+1+0 B
247 SFO 151 Volvo B10M Carrus Vega bo 2001 53592 1+1+0 B
248 SFO 148 Volvo B10M Carrus Vega bo 2001 53593 1+1+0 B
249 SFO 157 Volvo B10M Carrus Vega bo 2001 53612 1+1+0 B
250 SFO 154 Volvo B10M Carrus Vega bo 2001 53684 1+1+0 B
251 SFO 160 Volvo B10M Carrus Vega bo 2001 53701 1+1+0 B
252 SFO 169 Volvo B10M Carrus Vega bo 2001 53715 1+1+0 B
253 SFO 214 Volvo B10M Carrus Vega bo 2001 53720 1+1+0 B
254 SFO 184 Volvo B10M Carrus Vega bo 2001 53729 1+1+0 B
260 SHS 157 Volvo B10BLE Carrus Vega 2001 8029 1+1+0 B
261 SHS 187 Volvo B10BLE Carrus Vega 2001 8030 1+1+0 B
262 SHS 148 Volvo B10BLE Carrus Vega 2001 8059 1+1+0 B
263 SHT 328 Volvo B10BLE Carrus Vega 2001 8086 1+1+0 B
264 SHS 124 Volvo B10BLE Carrus Vega 2001 8087 1+1+0 B
520 JUU 161 Mercedes-Benz 412D Sprinter Backaryd 864765 0+S+0
527 WWO 403 Volvo B10B Carrus 1+2+0
528 WUZ 114 Volvo B10B Carrus 1+2+0
529 WUT 374 Volvo B10B Carrus
530 WHD 061 Mercedes-Benz 416CDI Backaryd 2005
720 UPG 785 Neoplan N4409 Centroliner 2004 321 1+2+0
721 UPG 925 Neoplan N4409 Centroliner 2004 331 1+2+0
722 UPG 955 Neoplan N4409 Centroliner 2004 332 1+2+0
723 UPG 940 Neoplan N4409 Centroliner 2004 333 1+2+0
724 UPG 930 Neoplan N4409 Centroliner 2004 340 1+2+0
725 UPG 920 Neoplan N4409 Centroliner 2004 341 1+2+0
726 UPG 870 Neoplan N4409 Centroliner 2004 342 1+2+0
728 URA 297 Neoplan N4409 Centroliner 2004 344 1+2+0
Alla dessa är Västtrafik-blå utom 520, 529, 530 vit med röd dekor och 527, 528 röd. 5xx-bussarna är skolbussar. 7xx-bussarna är småbussar. Färdtjänstfordon är ej medtagna.
Tack för alla svar!
208-212, var är bästa stället att fota dem?
Citat från: Bussmicke skrivet 21 januari 2008, 18:05:44 PM
208-212, var är bästa stället att fota dem?
209 finns i Borås, främst som reserv för Alingsåstrafiken (har Magnus-apparat) medan övriga normalt går i Marks kommun. Säkrast hittar man alltså dem i t ex Kinna och Skene.
Citat från: Bussmicke skrivet 21 januari 2008, 18:05:44 PM
208-212, var är bästa stället att fota dem?
208 samt 210-212 är placerade i Skene och bästa platsen att hitta dem torde vara en eftermiddag vid Resecentrum i Kinna (som är fotovänligt). Med lite tur hinner alla fyra passera förbi. 209 är placerad i Borås och dyker upp lite då och då vid Södra torget eller Resecentrum. Den har ingen fast tjänstgöring, men är utrustad så att den kan användas på Alingsås-linjen. Det torde dock vara ganska sällsynt att den går på Alingsås nuförtiden.
Den här bilden på 210 i Borgstena är dock en ren lyckträff. Petter, Milan och jag blev mycket förvånade när den dök upp.
(http://www.savenfjord.nu/bl_210.JPG)
Den här bussen är numera blå-lackerad liksom de övriga i serien 208-212.
Tack ska ni ha. Jag vill ha dessa på bild i VT-blått innan de försvinner när nu det blir.
Citat från: Bussmicke skrivet 21 januari 2008, 18:23:31 PM
Tack ska ni ha. Jag vill ha dessa på bild i VT-blått innan de försvinner när nu det blir.
Så här menar du. Ännu ett exempel på när en av dem förvirrat sig till Borås.
(http://www.savenfjord.nu/bl_212b.JPG)
De här bussarna är 13 år gamla i år så de lär väl inte rulla så länge till. Men det finns heller inga konkreta planer på att byta ut dem just nu.
Jag har noterat följande underdepåer m bussar;
207 Skene
208 Skene
210 Skene
211 Skene
212 Skene
250 Skene
253 Skene
254 Skene
262 Skene
264 Skene
240 Svenljunga
241 Svenljunga
242 Svenljunga
243 Svenljunga
260 Svenljunga
244 Tranemo
245 Tranemo
246 Tranemo
247 Tranemo
248 Tranemo
249 Tranemo
Någon som kan rätta/komplettera?
Undrar också var bussarna bor i Svenljunga? Adress/område? Inhyrd hos något annat företag?
Tack på förhand
Anders
De lär väl rulla till 2009 06 då är ju nuvarande avtal slut. Att man ser dem på andra ställen ibland beror på att när de ska in på service i Borås så används de på linjer som de passar in på i Borås depån. All landsbyggdstrafik VT sjuhärad upphandlas i år.
Citat från: Anders Lundén skrivet 21 januari 2008, 20:21:44 PM
Jag har noterat följande underdepåer m bussar;
207 Skene
208 Skene
210 Skene
211 Skene
212 Skene
250 Skene
253 Skene
254 Skene
262 Skene
264 Skene
240 Svenljunga
241 Svenljunga
242 Svenljunga
243 Svenljunga
260 Svenljunga
244 Tranemo är i Svenljunga numera
245 Tranemo är i Skene numera
246 Tranemo
247 Tranemo
248 Tranemo
249 Tranemo
Någon som kan rätta/komplettera?
Undrar också var bussarna bor i Svenljunga? Adress/område? Inhyrd hos något annat företag?
Tack på förhand
Anders
I Svenljunga "bor" de bakom Lindgårde bil Kjellgrens hade samma garage där bussarna står inne.
Citat från: yngrot skrivet 21 januari 2008, 20:24:34 PM
De lär väl rulla till 2009 06 då är ju nuvarande avtal slut. Att man ser dem på andra ställen ibland beror på att när de ska in på service i Borås så används de på linjer som de passar in på i Borås depån. All landsbyggdstrafik VT sjuhärad upphandlas i år.
Apropå landsbygdstrafiken så läste jag nyligen i BT att trafiken på 155 och 159 (var det väl) skulle utökas lite och därför behövs fler bussar. Enligt notisen ska BL därför beställa två dieseldrivna bussar för ändamålet. I det fall man blir av med landsbygdstrafiken vid den kommande upphandlingen ska bussarna istället kunna användas på 30- och 40-linjerna samt även i stadstrafiken. Vad är det för något man ska beställa, ytterligare några Scala (som 159-161) kanske?
Ska se om jag kan få besked av de som vet
Citat från: yngrot skrivet 22 januari 2008, 08:39:28 AM
Ska se om jag kan få besked av de som vet
Det är vi naturligtvis bara tacksamma för. Om jag nu minns BT-notisen rätt så gällde det här läget att man begärde tillstånd för finansiering (eller hur man nu skall uttrycka det) från ägaren Borås stad för att köpa två bussar till. Det kanske finns vissa idéer men även ett sådant inköp måste väl göras enligt LOU. Om jag tolkade BT rätt så gällde det två tvåaxliga 13-metersbussar, alltså samma typ som Scania Lahti-na 157-161.
Jag var ute och åkte litet i eftermiddag. BL 246 såg jag på väg till Tranemo. 245 såg jag inte. Dessa båda är tydligen flyttade från BL Skene. Sedan så har ju ända sedan 2001 hållits på att samma bussar på de olika orterna. Men ibland sker det omflyttningar. 160 och 161 brukar flyttas rund då någon annan buss är på service.
Jag såg 008 i trafik liksom Scania Maxi. I Borås alltså och vid gamla magasinet så stod en Vårgårdabuss. Egentligen saknar detta företag numera utgående turer från Borås men de har skolbussar i bla Fristad (ursp Fristads Trafik AB,dvs taxi som övertogs av Alfredssons. Därefter Swebus,BL och så Vårgårdabuss.Kanske var någon annan emellan.
Citat från: S Svensson skrivet 13 februari 2008, 19:08:48 PM
Jag var ute och åkte litet i eftermiddag. BL 246 såg jag på väg till Tranemo. 245 såg jag inte. Dessa båda är tydligen flyttade från BL Skene. Sedan så har ju ända sedan 2001 hållits på att samma bussar på de olika orterna. Men ibland sker det omflyttningar. 160 och 161 brukar flyttas rund då någon annan buss är på service.
Jag såg 008 i trafik liksom Scania Maxi. I Borås alltså och vid gamla magasinet så stod en Vårgårdabuss. Egentligen saknar detta företag numera utgående turer från Borås men de har skolbussar i bla Fristad (ursp Fristads Trafik AB,dvs taxi som övertogs av Alfredssons. Därefter Swebus,BL och så Vårgårdabuss.Kanske var någon annan emellan.
008, dess syskon och ett antal MaxCi rullar (ännu) dagligen i stadstrafiken. Vårgårdabuss har alltid en skolbuss parkerad på nämnda plats (när den inte är ute och kör skolbarn alltså...). Under längre lov brukar den dock ofta vara borta - står den där denna veckan är det lite konstigt då det väl är sportlov i Boråstrakten just nu - tror jag.
Citat från: S Svensson skrivet 13 februari 2008, 19:08:48 PM
Jag var ute och åkte litet i eftermiddag. BL 246 såg jag på väg till Tranemo. 245 såg jag inte. Dessa båda är tydligen flyttade från BL Skene. Sedan så har ju ända sedan 2001 hållits på att samma bussar på de olika orterna. Men ibland sker det omflyttningar. 160 och 161 brukar flyttas rund då någon annan buss är på service.
245 är ordinarie i Skene 246 hör till Tranemo.159-161 får numera ej användas på Tranemo Svenljunga Skene trafiken. Reservbussar brukar vara 217-227.
Någon som kan berätta varför 157-161 inte får gå i bla Tranemo?
Det finns väl inte krav på 3-axlade bussar, o både Lahti 402orna & Scalorna har ju samma standard som Volvo BLE-bussarna... Skyltning, AC, fasta säten och samma ryggar. Dessutom är ju Scalorna mer lämpade än BL´s BLE-volvo för den trafiken eftersom de har godsutrymme.
Vi pratar nu undantagsbussar, inte vad som specats i avtalet.
Något som vet varför?
Vad gäller 159-161 så har de stadsbuss stolar och resenärer har klagat på detta + att de skrammmlar mycket i dessa det händer att resenärer håller i takpaneler för det låter för mycket...vad gäller gods får man i så fall hänvisa till nästa tur då gods ej ska tas inne i bussen.
Vad jag minns så såg jag 161 på senhösten gå Tranemo-Skene och även på 310(BLs tur)på Hulta gick denna i höstas.201,205 och någon annan har jag däremot sett.
För ett antal veckor sedan så såg jag en söndagmorgon på avstånd bärgningsbilen komma med en BL Vega på slät.
Jag får tyvärr vara ofin men när jag idag i morse passerade Terminal 156 så stod en av 160 eller 161 där. Hade oval bakruta. Även 205 sågs för någon dag sedan.
Terminal 156 vad är det??
Terminal Clean 156 AB är det ställe där BL hyr uppställingsplats och kontor i Skene.
I korsningen TV 156 och gamla RV41.
BL kan disponera en VL buss på tidig morgon och VL kan låna reserv från BL på eftermiddagen.
Citat från: S Svensson skrivet 16 februari 2008, 15:32:55 PM
Terminal Clean 156 AB är det ställe där BL hyr uppställingsplats och kontor i Skene.
I korsningen TV 156 och gamla RV41.
BL kan disponera en VL buss på tidig morgon och VL kan låna reserv från BL på eftermiddagen.
Jo, men ingen har väl skrivit något om att 157-161 inte får användas i Skene. I synnerhet inte på de linjer som skall utgöras av lågentrébussar eller bussar från 1995. Jag tror inte den gick på linje 450 i Borås - möjligen i då någon utbytestur.
För övrigt åker jag heller i en av Lahti-bussarna (alltså 157-161) än i Carrus Vega med lågentré. Carrus Vega med normalgolv är däremot superb- och det törs jag nästa våga en slant på att förarna tycker också.
Citat från: yngrot skrivet 14 februari 2008, 00:01:40 AM
245 är ordinarie i Skene 246 hör till Tranemo.159-161 får numera ej användas på Tranemo Svenljunga Skene trafiken. Reservbussar brukar vara 217-227.
Se ovan
Citat från: S Svensson skrivet 16 februari 2008, 16:19:46 PM
Se ovan
Det kanske bara är min tolkning men jag trodde att Yngrot avsåg linjen Skene-Borås.
För övrigt åker jag heller i en av Lahti-bussarna (alltså 157-161) än i Carrus Vega med lågentré. Carrus Vega med normalgolv är däremot superb- och det törs jag nästa våga en slant på att förarna tycker också.
[/quote]
Du har så rätt.
Citat från: Bernt Talbrant skrivet 21 januari 2008, 18:09:34 PM
209 finns i Borås, främst som reserv för Alingsåstrafiken (har Magnus-apparat)
Hej alla bussnackare!
Vagn 209 är ej längre utrustad för Linje 550 Alingsås, ersättare med Magnus-maskin är vagn 261.
Om jag inte minns fel så skiftade dom i höstas. Så dom som går på Alingsås nu är alltså ordinare 251 & 252 och reserver är 261 & 263.
Om jag mot förmodan skulle ha fel så får nån rätta mig. 8) ;) :D
Det är enbart den gröna "lådan" med fäste som är flyttad ?
Samtliga BL bussar borde kunna sälja "GL" kontantbiljetter ?
I Hajen finns det möjlighet att få fram en meny från den gammal Magnusmaskinen .. men det är väl bara på Alingsåstrafiken den används. I övrigt har vi inte fått lära oss sälja biljetter än.... en del har gått kursen men den avbröts när allt inte var klart..
Citat från: Bernt Talbrant skrivet 21 januari 2008, 22:59:52 PM
Apropå landsbygdstrafiken så läste jag nyligen i BT att trafiken på 155 och 159 (var det väl) skulle utökas lite och därför behövs fler bussar. Enligt notisen ska BL därför beställa två dieseldrivna bussar för ändamålet. I det fall man blir av med landsbygdstrafiken vid den kommande upphandlingen ska bussarna istället kunna användas på 30- och 40-linjerna samt även i stadstrafiken. Vad är det för något man ska beställa, ytterligare några Scala (som 159-161) kanske?
Enligt Veckobrev rör det sig om Volvo. Om det blir 8500 eller 8700 vet jag ej.
Citat från: Anders Lundén skrivet 21 januari 2008, 20:21:44 PM
Jag har noterat följande underdepåer m bussar;
207 Skene
208 Skene
210 Skene
211 Skene
212 Skene
250 Skene
253 Skene
254 Skene
262 Skene
264 Skene
240 Svenljunga
241 Svenljunga
242 Svenljunga
243 Svenljunga
260 Svenljunga
244 Tranemo
245 Tranemo
246 Tranemo
247 Tranemo
248 Tranemo
249 Tranemo
Någon som kan rätta/komplettera?
Undrar också var bussarna bor i Svenljunga? Adress/område? Inhyrd hos något annat företag?
Tack på förhand
Anders
244 hör hemma i Svenljunga. Normalt.
Citat från: cobra_81 skrivet 16 februari 2008, 22:41:47 PM
Hej alla bussnackare!
Vagn 209 är ej längre utrustad för Linje 550 Alingsås, ersättare med Magnus-maskin är vagn 261.
Om jag inte minns fel så skiftade dom i höstas. Så dom som går på Alingsås nu är alltså ordinare 251 & 252 och reserver är 261 & 263.
Om jag mot förmodan skulle ha fel så får nån rätta mig. 8) ;) :D
261 flyttades sedan till Svenljunga. Om det är permanent vill jag inte svara på för det vet jag inte, men Magnus (ProData) gör ingen större nytta där.
Citat från: Svemicke skrivet 20 februari 2008, 02:23:37 AM
Enligt Veckobrev rör det sig om Volvo. Om det blir 8500 eller 8700 vet jag ej.
Volvo 8500 enligt Borås Lokaltrafiks tekniske chef, som jag råkade ha sällskap med hem från Göteborg i dag. De kommer till midsommar och det är två stycken. Han berättade också att de åker ner till Polen på måndag för att slutbesiktiga de tio första Scania OmniLink biogas. Om allt går bra kan de alltså komma till Borås redan i slutet av nästa vecka eller i varje fall i början av mars. Så är det ju lite småfix med kameror, realtidssystemet, biljettmaskiner etc innan de går ut i trafik så det tar väl ett par veckor till innan alla är ute. Etanolbussarna skall rulla fram till 2009 och samma sak gäller regionbussarna 150-154 samt 200-212 från 1995.
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 20 februari 2008, 17:59:15 PM
Volvo 8500 enligt Borås Lokaltrafiks tekniske chef, som jag råkade ha sällskap med hem från Göteborg i dag. De kommer till midsommar och det är två stycken. Han berättade också att de åker ner till Polen på måndag för att slutbesiktiga de tio första Scania OmniLink biogas. Om allt går bra kan de alltså komma till Borås redan i slutet av nästa vecka eller i varje fall i början av mars. Så är det ju lite småfix med kameror, realtidssystemet, biljettmaskiner etc innan de går ut i trafik så det tar väl ett par veckor till innan alla är ute. Etanolbussarna skall rulla fram till 2009 och samma sak gäller regionbussarna 150-154 samt 200-212 från 1995.
Tekniske chef? Vem är det? Den titeln har jag inte sett inom företaget.