Buss-Snack

Allmänna bussforum => Bussnack => Ämnet startat av: Niklas Bygdestam skrivet 12 juni 2007, 19:30:23 PM

Titel: Fråga om Temsa
Skrivet av: Niklas Bygdestam skrivet 12 juni 2007, 19:30:23 PM
Försöker man på allvar att marknadsföra Temsa i Sverige? Har Temsa verkligen någon chans på den svenska marknaden eller är konkurrensen för stor från väletablerade konkurrenter?
Titel: SV: Fråga om Temsa
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 12 juni 2007, 19:39:17 PM
Nu skulle inte Christer Swärd bli glad om han läste vad du skrev.  ;)
Visst tar man marknadsföringen i Sverige på allvar. Christer Swärd är en av landets mest meriterade bussförsäljare med förflutet från bland annat Mercedes-Benz. Och chefen för försäljningen i norra Europa är inte mindre meriterad. Han heter Wim van Hool (jodå, efternamnet har anknytning till karossbyggarsläkten i Belgien).
Vid det här laget torde väl ett 30-tal Temsa ha sålts i Sverige.
Vi skall inte underskatta busstillverkarna från länder utanför nordeuropa. De är mycket duktiga och gör bra bussar. Och framför allt prisbilliga.
Det räcker med att biltillverkarna underskattade japanernas och koreanernas förmåga att bygga bra bilar.
För övrigt har Setra och Neoplan byggts av turkar i många år. Även om fabrikerna legat i Tyskland. Det var väl just Christer Swärd som myntade uttrycket: "Varför skulle en buss bli sämre om den byggs av turkar i Turkiet i stället för av turkar i Tyskland?"

Titel: SV: Fråga om Temsa
Skrivet av: Henasa skrivet 16 juni 2007, 23:54:26 PM
Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 12 juni 2007, 19:30:23 PM
Försöker man på allvar att marknadsföra Temsa i Sverige? Har Temsa verkligen någon chans på den svenska marknaden eller är konkurrensen för stor från väletablerade konkurrenter?

Har snart 2 Temsor i trafik. Den en är på Sveriges baksida i helgen :-) å den andra står i Nyköping!!

Rätt buss - Å Rätt pris!!!

/Henrik