Hade blivit bättre om jag hade kommit ihåg att ändra tillbaka från iso 1600, men halt var det iallafall!
Busslink 3162 på Västra Nobelgatan (Vid Örebro Resecetrum): 
(http://buss.noise.se/main.php/d/1820-2/IMG_4136.jpg) (http://buss.noise.se/main.php/d/1818-3/IMG_4136.jpg)
(http://buss.noise.se/main.php/d/1824-2/IMG_4137.jpg) (http://buss.noise.se/main.php/d/1822-3/IMG_4137.jpg)
(http://buss.noise.se/main.php/d/1827-2/IMG_4138.jpg) (http://buss.noise.se/main.php/d/1825-3/IMG_4138.jpg)
			
			
			
				oops . . . kanigt värre . . .
			
			
			
				Läskigt när sånt där händer :S
//Simon
			
			
			
				
Frågan är hur mycket som är 'fällkniv' och hur mycket som bara är orsakat beroende på avsaknad av effekt? Visst har ledbussar överlag ganska usla vägegenskaper på hala vägar och i synnerhet då i motlut, men Omnis TC som stryper all kraft vid minsta tendens till slirning gör ju att man ganska lätt fastnar i till och med ganska måttliga lutningar. 
			
			
			
				Liten bit till och skyltportalen hade legat över bussen och vägen med totalstopp som följd.
			
			
			
				kan tala om att det där är en v'äldigt lurig passage då det är halt ute inklusive regn halt. Brukar köra dit med post ekipaget bil o släp tomt lastar på en sidan där han står o tar fotot och är det regn blött ute så slirar bil fan är det snö ja då åker man en omväg för att slippa backen