Buss-Snack

Allmänna bussforum => Generellt om bussfordon => Ämnet startat av: Bese001 skrivet 11 maj 2026, 10:15:30 AM

Titel: Importerade volvoledbussar Nobina Sundsvall
Skrivet av: Bese001 skrivet 11 maj 2026, 10:15:30 AM
Ser att två av dessa ställts på nyligen.
Någon som spanat in vagnsnummer? 62xx?
Titel: SV: Importerade volvoledbussar Nobina Sundsvall
Skrivet av: Bese001 skrivet 27 maj 2026, 09:42:37 AM
Nu har även 5 st Mercedes O530 Citaro, diesel från 2015 importerats till Nobina Sundsvall.
Titel: SV: Importerade volvoledbussar Nobina Sundsvall
Skrivet av: Jan skrivet 27 maj 2026, 11:37:35 AM
Citat från: Bese001 skrivet 11 maj 2026, 10:15:30 AMSer att två av dessa ställts på nyligen.
Någon som spanat in vagnsnummer? 62xx?
6226-6229
Titel: SV: Importerade volvoledbussar Nobina Sundsvall
Skrivet av: Jan skrivet 27 maj 2026, 11:38:38 AM
Citat från: Bese001 skrivet 27 maj 2026, 09:42:37 AMNu har även 5 st Mercedes O530 Citaro, diesel från 2015 importerats till Nobina Sundsvall.
Är 7 stycken 6233-6239
Titel: SV: Importerade volvoledbussar Nobina Sundsvall
Skrivet av: Bese001 skrivet 27 maj 2026, 19:57:36 PM
Tack Jan!
Antar att de numreras i chassinrordning som brukligt?
Ersätter dessa något?
Titel: SV: Importerade volvoledbussar Nobina Sundsvall
Skrivet av: Bese001 skrivet 20 juni 2026, 10:18:45 AM
Jag undrar om Jan eller någon annan kan förse de "nya" bussar som Nobina importerat till Sundsvall med vagnsnummer. Jan har tidigare i tråden angett 6226-6229 och 6233-6239 men vilken är vilken?

Volvo Ledbussar: JRA55M, MHT21H,TOU41S och XSP59J.MHT21H är ännu ej påställd.

Mercedes Citaro LE: JSM15L,WBH18Z. Dessa två är påställda.
MKY11C,RRA91X,LRB55E är förregistrerade. Dessutom ska det vara 2 till.

Sen har vi nya Setror som adm tillhör Sundsvall men som ska gå på linjen Luleå-Boden:

Här har jag hittat 4 av 12 som är påställda och är naturligtvis intresserad av vagnsnr även på dessa:

XRB43L,SUB95F,RCU14C och RZF95G.

Med tack på förhand!
Titel: SV: Importerade volvoledbussar Nobina Sundsvall
Skrivet av: Lulebussen skrivet 20 juni 2026, 11:08:22 AM
XRB43L heter 5000.
Titel: SV: Importerade volvoledbussar Nobina Sundsvall
Skrivet av: Bese001 skrivet 20 juni 2026, 16:30:58 PM
Tack Lulebussen!

En bra start på svaren på frågorna :)
Titel: SV: Importerade volvoledbussar Nobina Sundsvall
Skrivet av: AO skrivet 21 juni 2026, 02:50:09 AM
Inte någon har bilder på dessa bussar? :)
Titel: SV: Importerade volvoledbussar Nobina Sundsvall
Skrivet av: Bese001 skrivet 24 juni 2026, 06:18:48 AM
Ingen som kan tillföra något kring detta frågebatteri om Nobina Sundsvall/ Norrbotten?