Vilken trevlig bild Du bjuder på Gunnar.
Goa gubbar i prydlig uniform från banavdelningen.
Finns anledning att repetera tillgänglig data för 2035
- 1950-09-26 Levererad (Finns en "avresebild" från ASJ Linköping, troligen 1950-09-25 med 2034, 2035, 2036 och 2037 på rad) 2034 har ingen destinationsrulle monterad från ASJ.
- 1950-09-26 Levererad
- 1950-10-01 I trafik (tolkning av pressbild)
- 1951-07-26 Hökarängsolyckan
- 1972-09-01 Parkopplad med C2 2080
- 1978-11-03 18/10 körde förbi Johannelund utan att stanna n-ut kl 08.50. Inget konstigt vid den tiden med pysare och annat - men fenomenet rapporterades flitigt första åren med C12 som påstods bidra. Rätt eller fel. (v1 C12 1007+2256+2366+2307+2428+2350+2080+v8 2035)
- 1982 Parkopplad med C2 2136
- 1983-09-23 2035 får boggierna 731-732 uppsatta och som är nyreviderade och tidigare satt på C1 2013. Boggierna 49-50 som rullat 707 000 km från senaste revision går till skrot i oktober 1983.
- 1985-03-19 Sista dag i trafik. Hade då rullat 2 152 213 trafikkilometer.
- 1985-03-25 Skrotad (officiellt datum)
- 1985-03-26 Rullade in i Cvst Hy för demontering och skrotning. Parkopplad med 2136. Hade komplett HS fram till sista tur, vilket inte många C2 hade vid denna tid. Boggierna 731-732 som renoverades 1983-09-23 blev istället uppsatta på C2 2125 1985-04-25. M. Asklander har en bild från när 2035 står utanför Cvst.